AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Jeg vet at man sier at å elske på nytt virker umulig i tiden etter brudd. Men for meg har det gått syv år og jeg har ikke kommet nærmere menn enn til femte date disse årene. For jeg klarer ikke føle noe for noen selvom jeg gjerne vil det og de er flotte gode menn. Jeg tenker ikke på eksen og kjenner ikke noe savn, så jeg går ikke rundt å dyrker han heller. Har rundet førti så det å finne ny kjærlighet og stifte familie er en fortapt fantasi, men kan jeg elske noen igjen når det ikke har gått til nå? Hvor lang tid tok det for dere? Hva er "oppskriften" på å klare å finne de samme følelsene? Eller er det mange som bare slår seg til ro med en man trives med og ikke elsker eller er forelsket i? Anonymkode: fa5dc...60a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Jeg har aldri presset meg til å føle noe. Men jeg var ikke forelsket da jeg begynte med mannen min, kun betatt. Forelskelsen kom etterhvert som vi bygde tillit. Anonymkode: 1c095...d2d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 Ja, det er mulig, du har bare ikke møtt fet rette. Man må ha en spesiell kjemi for å bli forelsket, det holder ikke at han er snill og god. Et tips kan være å lete etter menn som har ganske lik personlighet som deg. Da er det større sjanse for at det oppstår god kjemi. Anonymkode: 9223f...7f4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har aldri presset meg til å føle noe. Men jeg var ikke forelsket da jeg begynte med mannen min, kun betatt. Forelskelsen kom etterhvert som vi bygde tillit. Anonymkode: 1c095...d2d Jeg har til nå ikke klart å bli betatt etter eks, alt med menn er bare platonisk selvom jeg prøver å være åpen, prøver å kysse, prøver å ha sex til og med, og de er romantiske og på og perfekte for meg på papiret. Det er som at følelsene er avskrudd. Tillot meg selv ikke å sørge etter eks og har gått i terapi, men dette med å føle kjærlighet for en mann igjen virker som en once in a lifetime greie? Er jeg problemet eller har jeg bare ikke møtt den rette? Hvor mange "den rette" fins det gjennom deres liv? Hvor lenge skal man lete? Føler jeg bare må ta en jeg trives å omgås med og godta at de sterke følelsene ikke er der, men det ville vært veldig trist det og. Anonymkode: fa5dc...60a 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har til nå ikke klart å bli betatt etter eks, alt med menn er bare platonisk selvom jeg prøver å være åpen, prøver å kysse, prøver å ha sex til og med, og de er romantiske og på og perfekte for meg på papiret. Det er som at følelsene er avskrudd. Tillot meg selv ikke å sørge etter eks Anonymkode: fa5dc...60a Jeg sørget dypt over eksen. Følte meg nesten ødelagt de første ukene etter bruddet, og hadde en ons bare fordi eksen ville hatet det (jeg var i merkelig humør). Hadde fæle drømmer/fantasier om død og at forholdet ble "begravet". Og etter det så hadde jeg det bedre. Og så møtte jeg en mann som var rar og helt ulik eksen. Og han ble det... Anonymkode: 1c095...d2d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 Jeg falt pladask for ham som er min elsker, men jeg kunne aldri gått inn i et samboerforhold igjen. Kanskje ikke et kjæresteforhold heller. Men det å være glad i noen som er nær nok til å være trygg og fortrolig, men samtidig ikke kommer så tett at han blir del av dagliglivet; det tror jeg er det ideelle for min del. Anonymkode: addb3...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Jeg ble forelsket igjen bare seks måneder etter samlivsbruddet. Jeg hadde vært sammen med eksen i 15 år, gift i 12 år og fått to barn med han. Men følelsene mine for han hadde gradvis kjølnet, og de siste årene var det egentlig kun barna som holdt meg igjen. Skilsmissen føltes derfor totalt sett som en lettelse, selv om det var tøft å ikke se barna mine hver dag. Tilfeldigvis ble jeg kjent med en mann som opplevde sitt brudd veldig likt som meg. Vi begynte å chatte, og sammen delte vi sorgen over brutte familier og barn som ville måtte vokse opp i to hjem. Det var som å møte en sjelevenn. Da vi møttes fysisk etter noen måneder på chat, kom følelsene utrolig raskt. Å bli forelsket i voksen alder har vært helt nydelig ❤️ Snart tre år senere er vi veldig lykkelige sammen, og jeg er sikker på at det er oss to resten av livet. Anonymkode: 0e3e8...609 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 Helt ærlig, så vil jeg nok ikke elske min nåværende samboer slik jeg en gang elsket min eks mann. Det var jeg som gikk, vi var blitt så forskjellige at det gikk ikke å leve sammen lenger. Det kan ha noe å si at han er far til mitt barn, jeg vet ikke. Men, jeg er 100% over min eks mann altså og elsker min samboer, men det er på en annen måte. Anonymkode: a3242...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt ærlig, så vil jeg nok ikke elske min nåværende samboer slik jeg en gang elsket min eks mann. Det var jeg som gikk, vi var blitt så forskjellige at det gikk ikke å leve sammen lenger. Det kan ha noe å si at han er far til mitt barn, jeg vet ikke. Men, jeg er 100% over min eks mann altså og elsker min samboer, men det er på en annen måte. Anonymkode: a3242...e9d Hvordan på en annen måte er det? Er det forskjell inni hjertet på hva du føler der? Har du begge i hjertet sånn at du kjenner det dypt og varmt inni der eller er den nye mannen din mer på en plass som en du er glad i men ikke elsker? Anonymkode: fa5dc...60a
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan på en annen måte er det? Er det forskjell inni hjertet på hva du føler der? Har du begge i hjertet sånn at du kjenner det dypt og varmt inni der eller er den nye mannen din mer på en plass som en du er glad i men ikke elsker? Anonymkode: fa5dc...60a Vet ikke helt egentlig. Er vel slik at vi hadde et typisk A4 familie liv med barn og alt det som hører til. Med samboer så er vi mer to individer som bor sammen. Følte mer tilhørighet og trygghet med eksmannen. Det kan kanskje ha noe med at vi kunne prate om alt, mens samboer er ekstremt konfliktsky. Som du skjønner, så er det veldig vanskelig å forklare… Anonymkode: a3242...e9d 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 Jeg tror ikke jeg kommer til å føle det samme for noen som jeg følte for min siste eks. Der var det så mye som klaffet; kjemi, sexen, det mentale… men det var også alt for mye som ikke fungerte. Men det jeg følte var sykt sterkt, og jeg tror ikke at noen kan erstatte akkurat det spesielle vi hadde. Derfor har jeg tenkt å vente med å finne meg en ny mann, og heller satse på å finne en god elsker. Anonymkode: 4bb0e...346
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 Ja, men det tok en del år. Jeg ble sammen eksen igjen (før den store kjærleiken) og var middels minus fornøyd. Da jeg og (eks)mannen etter 13 år gjorde det slutt forelsket jeg meg skikkelig. Anonymkode: 81c07...857
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #13 Skrevet 18. juni 2023 Herregud, ja!!! Og jeg er sååå lykkelig nå 😍 Anonymkode: 51a36...3c9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå