AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Mulig denne hører under vennskap-kategorien, men… Er bedt i bryllup til ei venninne som betrodde til meg at hun var utro den helga samboeren fridde til henne. Jeg har forsøkt å dytte det hele ifra meg, men nå som jeg så invitasjonen til bryllupet og det begynner å nærme seg så kjenner jeg på en ekkel klump i magen. De har vært samboere i mange år, og hun er så glad for at de endelig skal gifte seg. Jeg kjenner ikke ham noe særlig, men er likevel i ordentlig villrede. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a085c...9b1 1
Populært innlegg Hannah80 Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 17. juni 2023 Hvorfor i all verden skal du sladre til samboeren hennes? I min verden er man lojal mot vennene sine. 65 1 17
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 Nei, herregud. Anonymkode: 5af5d...5f9 18
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 Send en anonym melding, til ham. Anonymkode: df841...a7d 18 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Skrevet 17. juni 2023 Be venninnen din om å fortelle det selv. Eller gjør som personen over sier og send en anonym melding/brev til ham Anonymkode: a95c1...aa0 14 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 Hva vet du om hva han vet om utroskapen? Kanskje han vet om det og de har jobbet seg igjennom det? Anonymkode: 799ac...298 25
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Ikke bland deg. Anonymkode: 12a5e...4bb 37 4
Agaton Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 La det ligge. Fører ikke noe bra med seg, uansett. Og særlig ikke så tett på bryllup. Du må nesten bare anta at de har jobbet seg igjennom det (som er et mirakel sett med mannens øyne, men det er nok en annen tråd ;-)) 11 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mulig denne hører under vennskap-kategorien, men… Er bedt i bryllup til ei venninne som betrodde til meg at hun var utro den helga samboeren fridde til henne. Jeg har forsøkt å dytte det hele ifra meg, men nå som jeg så invitasjonen til bryllupet og det begynner å nærme seg så kjenner jeg på en ekkel klump i magen. De har vært samboere i mange år, og hun er så glad for at de endelig skal gifte seg. Jeg kjenner ikke ham noe særlig, men er likevel i ordentlig villrede. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a085c...9b1 Ville ikke du selv valgt å vite, dersom det var du som skulle gifte deg? SÅ KLART sier du fra, Anonymkode: f84d6...d76 26 4 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva vet du om hva han vet om utroskapen? Kanskje han vet om det og de har jobbet seg igjennom det? Anonymkode: 799ac...298 Nettopp. Så skal plutselig ts rippe opp igjen i dette. Anonymkode: d6acc...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #11 Skrevet 17. juni 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Mulig denne hører under vennskap-kategorien, men… Er bedt i bryllup til ei venninne som betrodde til meg at hun var utro den helga samboeren fridde til henne. Jeg har forsøkt å dytte det hele ifra meg, men nå som jeg så invitasjonen til bryllupet og det begynner å nærme seg så kjenner jeg på en ekkel klump i magen. De har vært samboere i mange år, og hun er så glad for at de endelig skal gifte seg. Jeg kjenner ikke ham noe særlig, men er likevel i ordentlig villrede. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a085c...9b1 Her prøver du å være en viktigper Anonymkode: d8f61...77e 10 3
norw Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 Hannah80 skrev (13 minutter siden): Hvorfor i all verden skal du sladre til samboeren hennes? I min verden er man lojal mot vennene sine. Fordi det ville vært helt forferdelig for ham å finne ut dette senere 🤔 21 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #13 Skrevet 17. juni 2023 Jeg forstår ikke folk som foreslår anonyme meldinger i saker som denne. Det man kan risikere, er å lage en situasjon som er verre enn det å bli utsatt for utroskap noensinne vil bli. Nemlig å måtte leve i uvitenhet om hvem det er som har sendt melding, agendaen med dette, og å sette i gang en kjede av tankerekker og følelser rundt det å bli observert, snakka om, en følelse av å bli dumma ut etc. Hvis du skal gi beskjed, så får du nesten gjøre det åpent, mener jeg. I alle fall om utgangspunktet er å skulle hjelpe han, og ikke lette din egen samvittighet. En annen ting, er at du ikke kjenner han, og du har dermed ingen forutsetning for å vite hvordan han vil reagere på en anonym beskjed om utroskap. Du vet ikke hva som er verst eller best for han. Anonymkode: f31f1...877 21 15
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #14 Skrevet 17. juni 2023 Jeg ville først og fremst snakket med venninnen igjen, for å se hvordan hun selv tenker rundt det at hun var utro, hvorfor, om hun angrer, hvorfor akkurat samme helg som hun ble fridd til osv. Og ikke minst, om hun har vært ærlig med mannen. Om hun tar lett på det, ikke bryr seg, og ikke har vært ærlig med mannen, da hadde jeg bedt henne være ærlig med ham. Og om hun ikke er det, da hadde jeg nok ikke gått i bryllupet. En venninne av meg var utro, men der visste jeg bakgrunnen, hvorfor det skjedde og at hun angret og hvorfor hun valgte mannen. Jeg kjente henne godt nok til å vite at hun ikke ville gjøre det mot mannen igjen. Da tenker jeg det var bedre at han ikke visste, fordi hun hadde tatt et ordentlig oppgjør med seg selv i etterkant av egen utroskap. Men å starte et samliv for livet med å være utro samme helg man blir fridd til... det lover trolig dårlig for fremtiden til disse to. Gleder hun seg til å bryllupet, det å gifte seg, ts? Eller gleder hun seg fordi det er akkurat denne mannen hun skal dele livet med? Anonymkode: cdf8a...8de 10
Bacteria Skrevet 17. juni 2023 #15 Skrevet 17. juni 2023 (endret) Kan ikke se hva godt det skulle komme ut av å fortelle han som snart er brudgom dette. Ut fra det du ts skriver høres dette ut som en engangshendelse. Kjip timing da… Her er de potensielle negative konsekvensene større av å si fra, enn å ikke si fra. Mener jeg. Skal du ødelegge både brullupet og vennskapet? Å si fra til brudgommen er å bryte tillit til venninna. Så vet vi ikke hvordan han reagerer… med sinne? Vold? Det som hvertfall er sikkert, er at paret vil få en svært vanskelig tid fremover mot bryllupet, om det i det hele tatt blir noe av. Og hva er motivet ts har for å blåse dette? Egoistisk? Lette egen samvittighet? Noen bører må en bære…. Sier ikke at det gjelder deg ts, men dette kan også tolkes som en handling motivert ut fra et kanskje ubevisst ønske om å ødelegge for paret. Viktig å være obs på motivene sine her… Endret 17. juni 2023 av Bacteria 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #16 Skrevet 17. juni 2023 Hannah80 skrev (15 minutter siden): Hvorfor i all verden skal du sladre til samboeren hennes? I min verden er man lojal mot vennene sine. Hvem i all verden vil ha venner av den typen (og på toppen av alt være lojale mot de) når de er så falske og egoistiske at de uten problem utsetter sin fremtidige mann / kone - sin nærmeste - for alt av sykdommer og dritt ved å være utro uten i det hele tatt å blunke.. Folk as. Anonymkode: 3e437...e4b 13 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #17 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mulig denne hører under vennskap-kategorien, men… Er bedt i bryllup til ei venninne som betrodde til meg at hun var utro den helga samboeren fridde til henne. Jeg har forsøkt å dytte det hele ifra meg, men nå som jeg så invitasjonen til bryllupet og det begynner å nærme seg så kjenner jeg på en ekkel klump i magen. De har vært samboere i mange år, og hun er så glad for at de endelig skal gifte seg. Jeg kjenner ikke ham noe særlig, men er likevel i ordentlig villrede. Hva ville dere gjort? Anonymkode: a085c...9b1 OMG. I så fall ville jeg selvfølgelig sagt fra! Anonymkode: 77615...d5b 9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #18 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): OMG. I så fall ville jeg selvfølgelig sagt fra! Anonymkode: 77615...d5b Hvorfor? Hva godt gjør det å si i fra? Anonymkode: e5b7a...a16 5 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #19 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor? Hva godt gjør det å si i fra? Anonymkode: e5b7a...a16 Neeei, hvorfor tror du..? Anonymkode: f84d6...d76 13 2 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #20 Skrevet 17. juni 2023 Utroskapen skjedde rett før frieriet (utro fredag, frieri søndag), så det var ikke et resultat av kalde føtter eller noe slikt. Det er jo en stund siden hun nevnte det, og hun angrer ikke for hun syntes sexen var god… Blir ikke overrasket om det skjer igjen på et eller annet tidspunkt. Jeg tenker at jeg ville blitt knust dersom jeg fant ut at mannen min hadde vært utro før vi giftet oss, og at jeg kanskje ville revurdert bryllupet dersom jeg fikk vite det før. Nå føler jeg nesten at det begynner å bli for sent, og vet heller ikke hvordan jeg skal formidle det. Antar at både venninnen min og han hun var utro med ville nekte (han er en gammel kamerat av henne). ts Anonymkode: a085c...9b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå