AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Etter å ha slitt med økonomien en stund har jeg nå fått trekk i lønnen min, det føles helt forferdelig men jeg har bare meg selv å takke. Jeg burde tatt tak i økonomien min for lenge siden men var utrolig redd og skamfull lenge. Jeg slet etter et samlivsbrudd med tung depresjon og mistet jobben, nå har jeg begynt å jobbe igjen og fått meg en fantastisk psykolog. Jeg har også en kjæreste som har stor forståelse, han har ikke noe gjeld og tjener veldig godt og er en utrolig generøs mann. Men det er viktig for meg å være selvstendig nå også og ikke leve på han på noen måte, og å ha trekk i lønn føles på en måte ryddig ut selv om jeg vet det sikkert høres rart ut. Det jeg sliter med er at jeg sitter igjen med ca 13000 etter at alt er trekt og leie betalt osv. Han vil jeg skal flytte inn til han og ikke betale leie bare, dele på mat osv da han ikke har lån på leiligheten, men føles frekt av meg om jeg gjør det. Og da kommer jeg etter trekk til å ha igjen 10500 etter alle trekk da de trekker mer om man er samboer, er det nok til å kunne bidra felles i mnd for mat og husholdning? Hva tenker dere? Anonymkode: db552...a71 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Etter å ha slitt med økonomien en stund har jeg nå fått trekk i lønnen min, det føles helt forferdelig men jeg har bare meg selv å takke. Jeg burde tatt tak i økonomien min for lenge siden men var utrolig redd og skamfull lenge. Jeg slet etter et samlivsbrudd med tung depresjon og mistet jobben, nå har jeg begynt å jobbe igjen og fått meg en fantastisk psykolog. Jeg har også en kjæreste som har stor forståelse, han har ikke noe gjeld og tjener veldig godt og er en utrolig generøs mann. Men det er viktig for meg å være selvstendig nå også og ikke leve på han på noen måte, og å ha trekk i lønn føles på en måte ryddig ut selv om jeg vet det sikkert høres rart ut. Det jeg sliter med er at jeg sitter igjen med ca 13000 etter at alt er trekt og leie betalt osv. Han vil jeg skal flytte inn til han og ikke betale leie bare, dele på mat osv da han ikke har lån på leiligheten, men føles frekt av meg om jeg gjør det. Og da kommer jeg etter trekk til å ha igjen 10500 etter alle trekk da de trekker mer om man er samboer, er det nok til å kunne bidra felles i mnd for mat og husholdning? Hva tenker dere? Anonymkode: db552...a71 Hvorfor har du ikke levert dokumentasjon på for eksempel bolig og andre utgifter? Du skal sitte igjen med i overkant av 16 000 minimum. Lever dokumentasjon og få trekkene justert slik at du lever etter de gjeldende satser. Anonymkode: e15df...576 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor har du ikke levert dokumentasjon på for eksempel bolig og andre utgifter? Du skal sitte igjen med i overkant av 16 000 minimum. Lever dokumentasjon og få trekkene justert slik at du lever etter de gjeldende satser. Anonymkode: e15df...576 Jeg har levert absolutt alt, og det er det trekket de satt. Mulig det er annerledes, jeg aner ikke hvordan dette helt fungerer og har mye å sette meg inn i. Trodde jeg satt igjen med mye Anonymkode: db552...a71
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 Du sitter igjen med mye. Du skal ha ca 10 000 igjen etter bolig er fratrukket som enslig, ikke 16 som ab over her sier. Google livsoppholdssats. Anonymkode: 4a269...5d7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Skrevet 17. juni 2023 10.500 er vel mer enn nok om dere skal dele på utgifter? Anonymkode: bcb0e...7b2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: 10.500 er vel mer enn nok om dere skal dele på utgifter? Anonymkode: bcb0e...7b2 Ja jeg håper det, vil det skal være rettferdig. På en måte føler at jeg bør gjøre det slutt med han og være singel til jeg har orden på økonomien, men jeg elsker denne mannen og han sier han elsler meg. Anonymkode: db552...a71
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du sitter igjen med mye. Du skal ha ca 10 000 igjen etter bolig er fratrukket som enslig, ikke 16 som ab over her sier. Google livsoppholdssats. Anonymkode: 4a269...5d7 Tusen takk for oppklaring Anonymkode: db552...a71
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har levert absolutt alt, og det er det trekket de satt. Mulig det er annerledes, jeg aner ikke hvordan dette helt fungerer og har mye å sette meg inn i. Trodde jeg satt igjen med mye Anonymkode: db552...a71 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du sitter igjen med mye. Du skal ha ca 10 000 igjen etter bolig er fratrukket som enslig, ikke 16 som ab over her sier. Google livsoppholdssats. Anonymkode: 4a269...5d7 Stemmer, jeg leste ikke at dette var etter leie er betalt. Da skal du sitte igjen med omkring 9700 så da har du mer enn nok Anonymkode: e15df...576
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg håper det, vil det skal være rettferdig. På en måte føler at jeg bør gjøre det slutt med han og være singel til jeg har orden på økonomien, men jeg elsker denne mannen og han sier han elsler meg. Anonymkode: db552...a71 Så lenge du har god styring framover og er åpen og ærlig med han, kommer det nok til å gå helt fint. ❤️ Man lever bare en gang husk. Anonymkode: bcb0e...7b2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja jeg håper det, vil det skal være rettferdig. På en måte føler at jeg bør gjøre det slutt med han og være singel til jeg har orden på økonomien, men jeg elsker denne mannen og han sier han elsler meg. Anonymkode: db552...a71 Den tankegangen syns jeg du bør legge fra deg. Du har verdi utover pengebidragene dine. Anonymkode: 653ee...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Den tankegangen syns jeg du bør legge fra deg. Du har verdi utover pengebidragene dine. Anonymkode: 653ee...bf3 Veldig enig, Det er ikke feil å la noen som er glad i deg, hjelpe deg. Du kan jo betale tilbake litt ved å ta godt med ansvar for hjemmet eller annet han trenger hjelp til. Anonymkode: 18919...546
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #12 Skrevet 19. juni 2023 Takk for alle svar og innspill, skal ta dette med meg videre TS Anonymkode: db552...a71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå