Becka Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Hei! Dere som opplevde de litt " typiske " tingene i første trimester, som trøtthet, kvalme og humørsvingninger.. når gikk det over? Jeg har gått med de samme symptomene hver eneste dag i flere uker. Uggen perioder i.l.a dagen. Veldig trøtt/orker lite. Liten motivasjon. Nedfor mer enn glad. Har lest at alle tingene kan være normalt, og flere sier at man ofte blir i god form i andre trimester. Stemte dette for dere? Hilsen første gangs gravid. 😊
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Jeg er nå i slutten av uke 12, og har vært bedre denne uka. Resten av ukene har vært mildt sagt jævlige, haha. Så det er så digg nå, føles at jeg har fått livet litt tilbake. Anonymkode: cfa9d...414
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 Kanskje ikke det du vil høre, men: Kastet masse opp i første trimester, var trøtt og følte meg ødelagt. Gledet meg veldig til det skulle gå over i andre trimester. Veeel... det har ikke skjedd enda, og vi er nå i uke 26. Kaster fortsatt opp og er 100% sykemeldt, med en fastlege som sier han ikke har tro på at det blir bedre før ungen blir født. Anonymkode: 82352...62e 2 2
Anonym28 Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 Jeg ble bedre i uke 14, men som du ser i svarene så er det veldig individuelt. 1
Becka Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er nå i slutten av uke 12, og har vært bedre denne uka. Resten av ukene har vært mildt sagt jævlige, haha. Så det er så digg nå, føles at jeg har fått livet litt tilbake. Anonymkode: cfa9d...414 Jeg har nettopp påbegynt uke 11. Så får håpe 🤞
Becka Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje ikke det du vil høre, men: Kastet masse opp i første trimester, var trøtt og følte meg ødelagt. Gledet meg veldig til det skulle gå over i andre trimester. Veeel... det har ikke skjedd enda, og vi er nå i uke 26. Kaster fortsatt opp og er 100% sykemeldt, med en fastlege som sier han ikke har tro på at det blir bedre før ungen blir født. Anonymkode: 82352...62e Uff, det hørtes ikke gøy ut. Har hørt om de som blir skikkelig dårlige.. og du er tydeligvis en av dem. Jeg har ikke vært så dårlig.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 Jeg ble bedre i uke 17:) Anonymkode: c329d...75b
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 Jeg hadde hyperemesis og ble innlagt på sykehus i uke 10, da sa de at rundt uke 9/10/11 ofte var værst med kvalmen. For min del stemte nok det, men ble ikke bra nok til å funkere ok i hverdagen før rundt uke 19-20. Det er jo noen som er syke hele graviditeten, og når jeg tenker på det så føler jeg meg heldig som har fått en bra periode (frem til jeg fikk bekkenløsning…). Er i uke 29 nå. Anonymkode: f2bd5...b7c 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 Er ikke utmattet og kvalm lenger. Er i uke 12 nå, det gav seg gradvis fra uke 10. Anonymkode: 66d45...d03
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #12 Skrevet 18. juni 2023 Er kjempetrøtt hele tiden og er i tredje trimester. Kvalmen og oppkast ga seg dessverre ikke for meg før godt ut i andre trimester denne gangen. Første gang derimot så var jeg mest dårlig i første trimester og så gikk det bedre Anonymkode: cf43a...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #14 Skrevet 19. juni 2023 Er nok veldig individuelt. Jeg er 35 uker og har kastet opp litt i alle trimestre, like trøtt og sliten hele veien (bare på slutten er du tung i tillegg). Ikke like kvalm hele tiden (roet seg etter uke 16), men kommer dager hvor jeg kaster opp, eller er skikkelig dårlig. For min del har alle trimestre hatt sine plager: når den ene er over, kommer en ny😂 Anonymkode: 365ba...fac
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #15 Skrevet 20. juni 2023 Er i uke 11 og etter å ha lest innleggene her føler jeg meg ganske heldig. Ikke noe kvalme i det hele tatt, bare litt trøtt. Ellers er formen som vanlig, føler meg egentlig ikke gravid sånn sett. Anonymkode: 0b461...448
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #16 Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 23.45): Er nok veldig individuelt. Jeg er 35 uker og har kastet opp litt i alle trimestre, like trøtt og sliten hele veien (bare på slutten er du tung i tillegg). Ikke like kvalm hele tiden (roet seg etter uke 16), men kommer dager hvor jeg kaster opp, eller er skikkelig dårlig. For min del har alle trimestre hatt sine plager: når den ene er over, kommer en ny😂 Anonymkode: 365ba...fac Høres akkurat ut som starten på mitt svangerskap: er i uke 16, og har så langt vært like trøtt og sliten hele veien. Fortsatt kaster jeg opp en gang i blant, og er noe kvalm og uggen, men var kvalm mye større del av dagen i uke 9-13. Etter det har kvalmen bedret seg så gradvis at jeg ikke har merket det før jeg kjenner etter, men jeg kaster opp omtrent like ofte som jeg gjorde da (som heldigvis kun er noen ganger i uka!) Anonymkode: ae25e...575
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå