Gå til innhold

Å ankomme flyplassen én time før avgang, er det risky? Reiser utenlands 🤨

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har opplevd så lang tid i sikkerhetskontrollen der. Det er ikke vanlig, men typisk at det skjer når man er sent ute. Men så etterpå at du skulle reise 5 om morgenen så da er det nok ikke noe problem.

Anonymkode: 2c63e...c04

Det er langt utenfor normalen. Da spør jeg bare om å slippe foran i køen, inn på fast-track. Eller så bruker jeg familieluka. 

Anonymkode: 56a95...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis du skal reise på en søndag eller fredag, hadde jeg ihvertfall lagt på 15minutt på den timen. 

Anonymkode: 791e2...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvor i utlandet? Hvis det er utenfor Schengen så blir det innimellom kø til passkontrollen ut til de gatene. Ellers burde det gå fint. 

Anonymkode: b97ba...8f8

Storbritannia 

Anonymkode: 0cead...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er langt utenfor normalen. Da spør jeg bare om å slippe foran i køen, inn på fast-track. Eller så bruker jeg familieluka. 

Anonymkode: 56a95...a4d

Som jeg sa, det er ikke vanlig - men typisk at det skjer akkurat når man har lite tid 😂

Anonymkode: 2c63e...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å ankomme en time før er nesten aldri noe problem. Derimot kan det skje mye på veien til flyplassen, spesielt hvis man reiser kollektivt. Derfor planlegger jeg alltid for minst to timer på Gardermoen. Det har aldri tatt meg så mye som en time fra ankomst flyplassen og til gaten. Derimot har det skjedd en god del ganger at jeg har ankommet flyplassen 30-60 minutter senere enn planlagt. Heia signalfeil og trafikkaos. Så jeg ville mistet en god del fly om jeg alltid la opp til å ankomme en time før avgang. 

Anonymkode: 9973d...c74

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spørst flyplassen, på Vigra uten for Ålesund møter jeg opp sirka en time før med bagasje. Aldri problem og jeg reiser sirka hver fjerde uke.

Anonymkode: 8c422...c1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint. 15 min security. 5 min gange (om turen er ut av Schengen, 5 min ekstra). Boarding stenger ofte 20 min før avgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på...når vi har reist charter så tar det tid i tollen...og så kommer det an på hvor gaten ligger...sist lå våres lengst vekk og det tok tid å komme ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi møtte to timer før i Athen, var såvidt vi rakk flyet, for de fant oss ikke i systemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Sofakona said:

Kommer vel an på...når vi har reist charter så tar det tid i tollen...og så kommer det an på hvor gaten ligger...sist lå våres lengst vekk og det tok tid å komme ditt. 

Dette er vel ved avreise, så de skal ikke gjennom tollen. Ytterst sjelden man blir stoppet der ved ankomst også, i hvert fall på Gardermoen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Å ankomme en time før er nesten aldri noe problem. Derimot kan det skje mye på veien til flyplassen, spesielt hvis man reiser kollektivt. Derfor planlegger jeg alltid for minst to timer på Gardermoen. Det har aldri tatt meg så mye som en time fra ankomst flyplassen og til gaten. Derimot har det skjedd en god del ganger at jeg har ankommet flyplassen 30-60 minutter senere enn planlagt. Heia signalfeil og trafikkaos. Så jeg ville mistet en god del fly om jeg alltid la opp til å ankomme en time før avgang. 

Hva er tryggest da? Flytoget eller flybussen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er tryggest da? Flytoget eller flybussen? 

Litt hipp som happ, med tog risikerer man signalfeil, med buss trafikkproblemer. Beste er å legge inn god nok tid til å komme seg i drosjekø osv når ting svikter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Flyet går 06.10. 

Bussen ankommer Gardermoen 04.50 og flytoget 05.02. Men hvilken bør man velge? Flytoget kan plutselig få signalproblemer og bussen dukker kanskje ikke opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt hipp som happ, med tog risikerer man signalfeil, med buss trafikkproblemer. Beste er å legge inn god nok tid til å komme seg i drosjekø osv når ting svikter. 

Blir vel ingen trafikk kl.05 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe problem så lenge sikkerhetskontrollen ikke tar lang tid. Og kun med håndbagasje. 

Anonymkode: 73eee...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville valgt 2 timer, kjedelig, men enda kjedeligere om en mister flyet

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo hyggelig gjort av deg, tenk om mange holder på sånn. Ha respekt for andre mennesker. 

Anonymkode: 5ad37...b0e

Det er jo veldig sjelden det skjer, og det har heller ingenting å gjøre med min respekt for andre. Men stå opp og ned i timesvis, du, siden din tid tydeligvis ikke er verdt noe. 

Anonymkode: 31a42...935

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Friluftsmann70 skrev (Akkurat nå):

Jeg ville valgt 2 timer, kjedelig, men enda kjedeligere om en mister flyet

Det er ikke et alternativ. For å være der 2 timer før må jeg enten GÅ til nærmeste bussholdeplass kl.04 om morgenen, det tar 50 minutter, eller overnatte på Gardermoen og det koster 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Storbritannia 

Det er utenfor Schengen. Jeg ville valgt Flytoget som er der 5.02. Det burde gå fint. Men gå rett gjennom sikkerhetskontrollen og så rett videre til passkontrollen.

Anonymkode: b97ba...8f8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...