AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Var de imøtekommende mot deg? Interesserte i å bli kjent? Eller var det mer klein stemning? Trenger å høre andres erfaringer.. selv følte jeg at ingen av de var noe særlig interesserte i meg.. fikk ikke et eneste spørsmål om hvem jeg er/hva jeg gjør osv! Så syntes selv det var ganske ukomfortabelt. Anonymkode: 8c5fd...21a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Har vært veldig ulikt. Møtt familien til tre menn jeg har vært sammen med. 1. Ble advart om at mor var spesiell, og at det ikke var et nært forhold på grunn av det. Mor var likevel veldig imøtekommende mot meg, og prøvde virkelig å være hyggelig. Litt "kultursjokk" for meg at hun bannet som en bryggesjauer, men hvor spesiell hun var oppdaget jeg først etterhvert egentlig. 2. Veldig stille mor, som mest bare serverte mat og smilte litt, men søsken som ga meg teedjegrads avhør. Fikk veldig inngående og uventede spørsmål, og fikk etterpå vite at søsknene hadde tradisjon for å teste nye kjærester på den måten, for å se om de taklet det. Jeg hadde bestått testen. 3. Skulle hilse på mor, og gjorde såvidt det før hun bare forsvant. Skulle hvile. Virket overhodet ikke interessert i å bli kjent med meg, hverken da eller siden. Var bare sammen rundt et år, og hans mor var kun en skygge jeg så et glimt av innimellom. Ingen av de tre hadde far i livet. To var døde og en bosatt i utlandet. 4. Familien bor et stykke unna, så måtte ta fly for å treffe dem. Hele familien møtte opp på flyplassen, og viste veldig begeistret for å treffe meg. Så kjekt, endelig og så hyggelig at du kom her, fra alle kanter. Gjorde sitt ytterste for at jeg skulle føle meg velkommen på alle måter. Litt overveldende, men utrolig hyggelig, og følte meg også veldig ønsket og velkommen. Ble gift med denne mannen, og har et veldig godt forhold til svigerfamilien. De er herlige mennesker. Anonymkode: f00e6...80c 1 1
Mardina Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 Det gikk over all forventning 😊 De var åpne og imøtekommende fra første stund. Det er de fremdeles ❤ Gjestfrie, snille og generøse ++++ Jeg har rett og slett verdens beste svigerforeldre 😊 Og jeg er blitt veldig glad i dem i løpet av de 8 årene som jeg har vært sammen med sønnen deres ❤ 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 *Tre menn jeg har vært sammen med OG familien til ham jeg ble gift med mente jeg å skrive. Anonymkode: f00e6...80c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Skrevet 17. juni 2023 De var superhyggelige. Svært varme, interesserte og samtidig høflige. Jeg følte meg enormt godt tatt i mot. Og, etter 18 års samliv må jeg si at jeg er så godt som like glad i svigers som i mine foreldre. Min manns bror tok i en 5årsperiode hjem mange ulike kjærester. Og hver eneste en av dem ble møtt like hjertelig som jeg ble møtt. Mine svigerforeldre er rett og slett knakendes gode mennesker. Anonymkode: d9403...acb 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 Svigers er veldig gavmilde og generøs av seg. Men føler de er slik for å kompensere for at de ikke er så lett å snakke med?! Hvis noen skjønner. Anonymkode: 98826...69d 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Har møtt tre forskjellige og erfaringene har vært ulike: 1. veldig god og kjærlig gjeng. Herlig svigermor. Det ble dessverre ikke noe med sønnen, men han ble en av mine beste kompiser så svigerfamilien og jeg har kontakt enda. 2. svigermor fra helvete. Resten av familien var like ille. Fasade-mennesker og jeg passet ikke inn. Svigermor sa rett ut at kjæresten min kunne funnet seg en bedre dame, så hun jublet den dagen det ble slutt. Vi var sammen i nesten 10år. 3. Verdens beste svigerfamilie. De er meget interessert i meg og mitt. De er typisk overklasse-familie, og fattige meg var et kjærkomment medlem fra dag 1. Etter dårlig erfaring fra svigerfamilie nummer 2, ivret jeg ikke etter å møte svigerfamilien. Det tok nesten to år før jeg endelig turte å møte. De hadde vist mast om å treffe meg. Og da jeg endelig møtte de, selvsagt alle samtidig, kranglet de om å få klemme og ønske meg velkommen først. Ingen forhør eller om jeg var kun ute etter pengene spørsmål. De er glad i meg og ville meg bare vel. Svigers ga meg en utrolig kostbar gave ikke så lenge etter at jeg møtte de. En av de fineste gavene jeg har fått. De holdt en fin og rørende tale i bryllupet og svigerfamilie nummer 1 og eks/bestevennen var også i bryllupet vårt. Anonymkode: 17413...362 1 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #8 Skrevet 18. juni 2023 Har møtt tre familier: 1. Ungdomskjæresten, familien likte meg godt og jeg dem. De hadde sine utfordringer. Jeg trivdes spesielt godt med søstrene hans. Savnet dem da det ble slutt 2. Mannen, hyggelig familie, men alt skulle glattes over. Merket det ikke i begynnelsen, men det ble slitsomt i lengden. Alle var hyggelige, men ingen var oppriktig interessert 3. Kjæresten etter skilsmissen, hyggelig og imøtekommende familie. Spesielt brødrene hans. Anonymkode: 78f12...a73 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 17.58): Var de imøtekommende mot deg? Interesserte i å bli kjent? Eller var det mer klein stemning? Trenger å høre andres erfaringer.. selv følte jeg at ingen av de var noe særlig interesserte i meg.. fikk ikke et eneste spørsmål om hvem jeg er/hva jeg gjør osv! Så syntes selv det var ganske ukomfortabelt. Anonymkode: 8c5fd...21a Siste sett med svigerforeldre som jeg møtte var skilt. Møte med svigerfar og fruen var veldig ordentlig, jeg var nervøs under hele besøket, men de var greie, ikke noe å si på noe. Tror ikke det var noen særlig spørsmål om meg, men i etterkant har vi blitt godt kjent. Svigermor fikk jeg ikke møte med det første. Psykiske problemer på hennes kant hadde gjort til at mor og sønn ikke hadde kontakt på den tiden vi ble sammen. Det tok 1.5 år før vi møttes. I denne tiden hadde hun snakket stygt om meg uten å møte meg. Hun kalte meg rett og slett for en drittfitte, koselig... På sikt ble vi bedre kjent og ting ordnet seg på et vis. Hun har gjort store og små feil, såret meg, baksnakket meg, etc. Hun behandlet meg rett og slett som hun ellers har gjort mot egne barn. Men jeg er ærlig, tålmodig og direkte så med tiden har vi klart å snu det til en bedre relasjon. Første møte har lite å si for resten av relasjonen. Bare vær den du er, bruk tid med de, bli kjent også ser du fort hvordan de faktisk er. Anonymkode: 0c999...ffc 1
EmilieH Skrevet 19. juni 2023 #10 Skrevet 19. juni 2023 Svigermor, ja, hva skal man si? Vært sammen mannen 2 1/2 år og hun har tatt meg i mot med åpne armer. Vi snakker sammen nesten daglig, døra hennes er alltid åpen for meg og hun har vel blitt nesten en mamma nummer to. Hun stiller ALLTID opp, sier aldri nei og setter verden på hodet for at vi skal ha det bra. Jeg er innmari glad i henne, og vannvittig heldig som har henne i livet mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #11 Skrevet 19. juni 2023 On 6/17/2023 at 5:58 PM, AnonymBruker said: Var de imøtekommende mot deg? Interesserte i å bli kjent? Eller var det mer klein stemning? Trenger å høre andres erfaringer.. selv følte jeg at ingen av de var noe særlig interesserte i meg.. fikk ikke et eneste spørsmål om hvem jeg er/hva jeg gjør osv! Så syntes selv det var ganske ukomfortabelt. Anonymkode: 8c5fd...21a Klein stemning. Og svigermor gråt da vi dro den dagen. Jeg prøver å ikke tenke for mye på det, og mannen min var overrasket. Jeg vet at jeg oppførte meg høflig og respektfullt, og da kan jeg liksom ikke gjøre så mye mer enn å bare være meg selv. Jeg har så å si aldri problemer med det sosiale, men av en eller annen grunn bare funker det ikke med svigers. De er ikke interessert i meg, og de sier jeg er kald (de er fra or bor i Nederland, og har bygget seg opp en stereotypi om at alle nordmenn er kalde). De kaller også de norske vennene våre kalde uten å ha møtt dem eller vite noen ting om dem. De aller fleste jeg kjenner har ikke et slikt anstrengt forhold til svigers. Mest sannsynligvis går dette bra. Ikke hør på sånne skrekkhistorier som sånne som meg serverer Anonymkode: 0de2b...362 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #12 Skrevet 19. juni 2023 Så utrolig leit TS at de ikke er viser noe interesse for deg. Jeg var veldig heldig, jeg var gift da jeg møtte min mann. (Hadde gjort det slutt og hadde flyttet ut, men gift på papiret da vi søkte seperasjon like etterpå) Svigermor og søsteren tok meg veldig godt i mot, følte meg inkludert fra dag en. Svigermor sa også under første møtet at det er ikke vanskelig å se at dere er glad i hverandre. Anonymkode: 5997e...61a 1
Blåjojo Skrevet 19. juni 2023 #13 Skrevet 19. juni 2023 Trist å høre at det ble sånn. Har hatt bare positive erfaringer med svigerforeldre og svigersøsken. Aldri opplevd at noen har snakket negativt om meg, har vært tatt imot med åpne armer. Min mann har bare en søster (og sin mor i live), og hun er noen år eldre enn han. Så hun kom på besøk for å "godkjenne" meg første gang jeg var på besøk hos han. Sa selv at hun var alt for nysgjerrig på meg, så hun klarte ikke vente. (Dette var før vi definerte oss som kjærester.) Men både jeg og mine to sønner er tatt godt imot, og mine sønner er ofte på besøk hos både henne og min svigermor uten at jeg er med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå