Gå til innhold

Hvorfor er jeg "the badguy"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er ganske frustrert nå, Jeg er en mann på 29år, har datet en dame i ca 8 mnd. Vi er seriøse og snakker om at hun skal flytte inn til meg.
Jeg har tidligere slitt med overvekt, men er nå godt trent og har en kropp jeg er fornøyd med, jeg ønsker å bevare kroppen min og har jobbet hardt for vedlikeholde six-packen min o.l 
Her kommer problemet, Dama er utrolig glad i kos og det er jeg og. Men på grunn av trening og kosthold så vil jeg ikke spise sjokolade hver kveld slik som hun gjør, jeg trives godt med å spise ingenting eller bare drikke noe sukkerfritt. 
Jeg har ingenting i mot at hun spiser sjokolade/koser seg, men jeg vil ikke gjøre det da jeg legger på meg lett. For hun så ødelegger jeg "kosen" siden det er bare hun som spiser, og da vil hun ikke spise godis lengere.
også blir hun furt...

Så? hva gjør jeg her? Må jeg ofre kroppen min for at hun skal ha det bra?

Anonymkode: 2ca1d...d3f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett ikke sunt å spise godteri hver kveld, så om det at du ikke spiser godteri gjør at det ødelegger «kosen» for henne, vil jo det egentlig bare være positivt for hennes helse. Du kan jo foreslå at kveldskosen kan være at dere ser på en serie eller film sammen, spiller et spill eller noe sånt? Selvsagt skal ikke du tvinges til å spise godteri.

Anonymkode: a7162...fb2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei, du må jo få velge å leve restriktivt om du ønsker det.

Det er ganske slitsomt å bo med, og vil være skadelig for eventuelt fremtidige barn om dette er uttalt. 

Du sier hver dag. Er det bokstavelig eller mener du i det hele tatt? Unngår du mat i sosiale sammenhenger, eller bare har du er normalt måtehold?

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (8 minutter siden):

Nei, du må jo få velge å leve restriktivt om du ønsker det.

Det er ganske slitsomt å bo med, og vil være skadelig for eventuelt fremtidige barn om dette er uttalt. 

Du sier hver dag. Er det bokstavelig eller mener du i det hele tatt? Unngår du mat i sosiale sammenhenger, eller bare har du er normalt måtehold?

Hei, mener ikke hver dag som i hverdag, men kanskje sånn 2-4 dager i uken medregnet helg. 
En detalje jeg glemte å legge ved er at hun spiser ikke så mye, kanskje bare et par biter eller lignende og for meg så er det vanskelig å bare spise et par biter

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt jeg ts, jeg har vært både overvektig, veldig tynn og godt trent. Jeg må leve ganske strengt hvis ikke sklir det ut. Jeg kan ikke ha sånt i hus jeg ikke kan spise. På mitt mest ekstreme den sunne veien jobbet jeg på trenings senter og kunne lett legge inn 2 øker mellom vakter. 

I dag ser jeg mer etter en mellom ting men den gangen var det gull verdt med partner som tenkte likt, ble med på trening, lagde den samme maten osv. 

Sånne ting er etter min erfaring veldig viktig i en relasjon. Man må være noenlunde lik. 

Var ille andre vei også når jeg hadde en partner som var tynn som et strå og kunne spise det han ville uten å legge på seg. Er man for ulik her forstår man ikke hverandre rett og slett. 

Anonymkode: a04c2...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spis det når du overhodet ikke har lyst på, men vis henne samtidig at du ikke har noe imot at hun gjør det. Damer blir gjerne kåte og blidere av sjokolade, så det er vinn vinn 😅 At hun blir furt viser at hun vet hun ikke bør spise det, men det er jo dårlig gjort å "tvinge" det på deg også. Du er ingen bad guy, ingen som gjør noe galt her. 

Anonymkode: 2bdbb...6bc

• Liker 2
Skrevet

Det var en urimelig ting å furte for synes jeg. 

Nei du må ikke spise sjokolade fordi hun furter over det. Hun må respektere deg, som du tydeligvis respekterer hennes valg. 

Jeg drikker aldri vin alene, men furter likevel ikke om mannen min ikke ønsker vin en dag jeg kunne tenke meg et glass. Jeg har jo valget om å ta et glass selv, eller bare droppe det, og det hadde vært helt urimelig å bli furt og presse ham til å drikke vin når han ikke ønsker det. 

• Liker 2
Gjest Elooon
Skrevet (endret)

Hvis du ikke vil spise sjokolade hver dag så spiser du ikke sjokolade hver dag. Det bestemmer du og ikke hun. 

Er det verdt å ofre din egen kropp og helse for dama de sier det? 

Endret av Elooon
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Det som er tingen er at jeg føler jeg må spise sjokolade med henne for å holde husfreden, hun blir furt og føler seg feit om jeg ikke spiser sammen med henne men jeg synes hun er vakker og har ingenting i mot at hun spiser sjokolade, er bare at jeg ikke ønsker det. 
Så en del kvelder så må jeg velge om jeg skal spise sjokolade og ha en fornøyd frue eller ha en furt frue og ikke spise sjokolade....

Venninene hennes mener jeg er syk i hode fordi jeg ikke vil kose meg og er slem med henne, men jeg har ikke noe i mot og kose meg. er bare at jeg ikke vil kose meg hele tiden.
ts

AnonymBruker
Skrevet

Finn noe annet dere kan kose dere med? Grønnsaker og hummus, frisk frukt, lag noen gode sukkerfrie drinker. Da kan man gjøre noe felles og samtidig leve litt sunnere. 

Og spis litt mindre middag dersom man skal ha kveldskos :)

Anonymkode: 1a276...4be

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er skikkelig dårlig gjort å furte på grunn av dette, hun kan ikke ha slitt med kropp og inntak av mat selv? Sikkert vanskelig for henne å forstå, men hun bør likevel respektere deg nok til å høre på deg når du forteller at det er vanskelig for deg. 

Anonymkode: 17275...030

• Liker 1
Gjest Inverto
Skrevet

Dere trenger sjokoladeterapi: du må lære at å spise søtt en sjelden gang er moralsk alright, og hu må lære å redusere inntaket

XDDDDD

AnonymBruker
Skrevet

Nei du skal ikke spise noe bare fordi hun vil spise det. Man er to selvstendige individer selvom man er i et forhold. Men helt ærlig så er livsstilen deres altfor forskjellig til at dette forholdet er liv laga. Ikke flytt sammen, gjør det slutt så begge kan finne seg partnere med samme verdier som dere selv, det er utrolig viktig i et forhold. 

Anonymkode: 14089...ff0

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, hun blir furt fordi du ikke vil spise sjokolade med henne??? Hun høres utrolig teit ut, og venninnene også. Noe sånt hadde jeg seriøst ikke orket.

Kvinne, 40

Anonymkode: e11d9...090

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er overvektig og elsker sjokolade ol. Ville aldri blitt furt/sur dersom de jeg tilbragte tid med ikke ville spise søtsaker ol. Du skal ikke ofre kroppen din for å blidgjøre henne. Hun skal respektere din avgjørelse. Evt kan dere kose dere litt en gang i uken

Endret av Pingvinen
  • Liker 1
Gjest Elooon
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det som er tingen er at jeg føler jeg må spise sjokolade med henne for å holde husfreden, hun blir furt og føler seg feit om jeg ikke spiser sammen med henne

Da får hun bare bli furt. Det får være hennes problem.
Hun føler seg feit? Da må hun rett og slett slutte å spise sjokolade hver dag. Det går an å bare spise det i helgene og noe annet som er sunnere i ukedagene. Det er ikke greit å få andre usunn bare for at hun selv ikke vil spise det alene hver dag. Ærlig talt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, jeg er ganske frustrert nå, Jeg er en mann på 29år, har datet en dame i ca 8 mnd. Vi er seriøse og snakker om at hun skal flytte inn til meg.
Jeg har tidligere slitt med overvekt, men er nå godt trent og har en kropp jeg er fornøyd med, jeg ønsker å bevare kroppen min og har jobbet hardt for vedlikeholde six-packen min o.l 
Her kommer problemet, Dama er utrolig glad i kos og det er jeg og. Men på grunn av trening og kosthold så vil jeg ikke spise sjokolade hver kveld slik som hun gjør, jeg trives godt med å spise ingenting eller bare drikke noe sukkerfritt. 
Jeg har ingenting i mot at hun spiser sjokolade/koser seg, men jeg vil ikke gjøre det da jeg legger på meg lett. For hun så ødelegger jeg "kosen" siden det er bare hun som spiser, og da vil hun ikke spise godis lengere.
også blir hun furt...

Nei du skal ikke ofre liv og helse for dette. Du har laget den beste versonen av deg selv helsemessig og nå har du funnet en kvinne som kan komplettere livet du har skapt. Men du har ikke det, du har funnet en sabotør og du lar deg sabotere.

Om hun ikke skjerper seg må du kaste henne ut.

Dette har du ikke råd til helsemessig.

Bytt dame, dette er psykisk misshandel som går på helsa løs.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du.....  29 år... Hvor gammel er frøkenen, sa de? Dette klarerer dere å komme "til bunns" i, altså... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...