Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev til eksen til min veninne. Hvorfor? Eksen til en av mine beste veninner gjorde det slutt med henne i starten Februar. Hun ble knust. Hun så for seg en fremtid med denne mannen og det kom som en overraskelse når han gjorde det slutt. Jeg synst oppførselen hans eg dårlig. Han har daglig kontakt med henne på Snapchat og Messenger. Sier noen ganger at han savner henne, så ignorerer han, så spør han om hun kan sende bilder og hun gjør det, han blir kald igjen. Sånn går det frem og tilbake.

Han vil ikke bli sammen med henne igjen og de bor flere timer unna hverandre så de møter liksom ikke på hverandre heller. Jeg bor også langt ifra henne og venninner prøver å overbevise hun om å blokkere han, hun hører ikke på dem. Jeg merker på måten hun prater om venninne på at de begynner å bli lei av at hun bare snakker om han. Noe som er utrolig trist. Det betyr at det nesten er FEM måneder siden han gjorde set slutt og han sender henne bilder fra ferien hun skulle være med på og at han skal kose seg på festival, mens hun bare er hjemme og gråter. 

I dag skrev jeg til han. skrev hvor vanskelig hun har det, at hun ikke klarer å kutte kontakten, at jeg ikke liker at han gir henne "mixed signals". Og om han kan være så snill å gi slipp på henne fordi jeg ønsker hun skal bli lykkelig.

Han har ikke svart. Men jeg er redd for at han skriver til henne det jeg skrev. Var det rett av meg å blande meg? jeg er redd for helsen hennes. At hun både mister fatningen og venner pga en sånn idiot.

Anonymkode: 7b438...a7d

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

du trengte ikke å gjøre d der. dårlig gjort å cockblocke

Anonymkode: fdbe9...93e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes jo mange flotte jenter der ute. Kan jo bare finne seg noen nye tenker jeg

Anonymkode: 7b438...a7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av og til er det rett å blande seg. Kan virke som om dette er et slikt tilfelle. Han leker jo med følelsene hennes. Men jeg kjenner dem jo ikke, så noe sikkert svar kan jeg ikke gi. Men du er en god venninne som gjør noe sånt som dette for venninna di. ❤️ 

Anonymkode: 5b706...967

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Av og til er det rett å blande seg. Kan virke som om dette er et slikt tilfelle. Han leker jo med følelsene hennes. Men jeg kjenner dem jo ikke, så noe sikkert svar kan jeg ikke gi. Men du er en god venninne som gjør noe sånt som dette for venninna di. ❤️ 

Anonymkode: 5b706...967

Enig her.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det samme som deg. Folk er for redd for å bry og blande seg. Det du skrev var fint med tanke på venninnen din. 

Anonymkode: e2717...7e4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun får vite om det så setter hun neppe pris på det her og nå. Men det betyr ikke at det ikke var riktig.

Anonymkode: bcd48...3a5

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det rette. Han driver med emosjonell manipulasjon og det er overhodet ikke greit. Du vil det beste for venninna di og det beste er at de bryter kontakt. 

Om han forteller henne det så vær ærlig med henne å si at du ser hvor mye det påvirker henne og drar henne ned og hindrer hun fra i å gå videre, at du er alvorlig bekymret for at de har kontakt, at alle venninnene hennes snart gir hun opp fordi hun er manipulert av han og hører ikke på noen andre, og at du vil hennes beste og måtte ty til dette steget siden hun ikke selv klarer å ta til seg råd og veiledning. Viktig å få frem at han manipulerer henne og at hun ikke ser det selv nettopp fordi hun er manipulert, men at alle andre ser det og at det er som dynamikken i voldelige parforhold hvordan han hekter henne og er sånn hot and cold. Og at det er veldig skadelig for henne både nå og på lang sikt om hun ikke får han ut av livet sitt 

Anonymkode: 19def...fd6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja for menns nytelse, ego og orgasme er såklart mye viktigere enn kvinners helse og liv :sarkasme:fjott! 

Anonymkode: 19def...fd6

• Liker 3
Skrevet

Det er noe jeg synes at du skal tenke over:
Ved å fortelle ham at han kontrollerer følelsene hennes gir du ham en maktfølelse, som han mest sannsynlig nyter.
Det at hun blir lei seg er rett og slett en premie for en som ham, og det kommer til å gjøre ham mer ivrig på å lokke og avvise henne vekselvis i den traumabåndspiralen hun nå blir mer og mer avhengig av.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...