Gå til innhold

SAS kansellerte flyavgangen vår, og kundeservice er stengt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er helt fortvilet. Hadde bestilt tur til Spania for meg og barna, første tur på flere år!

Og så får jeg sms fra SAS om av avgangen er kansellert. Ringte kundeservice og fikk nye billetter. Sjekket dem, feil dato! Ringte kundeserive igjen, men telefonen er stengt.

Hva i alle dager skal jeg gjøre? :( Noen som vet hvordan jeg kan få dekket nye billetter? Skal jeg bestille selv, og får jeg da refundert dem fra SAS senere?

Anonymkode: 9dac4...f52

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan enten akseptere nye biletter, eller kansellere hele turen. 

Bestiller du annen rute må du betale selv. 

Anonymkode: 9dd80...4db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan enten akseptere nye biletter, eller kansellere hele turen. 

Bestiller du annen rute må du betale selv. 

Jeg har ikke fått tilbud om nye billetter.

Hva gjør jeg da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ringte kundeservice og fikk nye billetter. Sjekket dem, feil dato! Ringte kundeserive igjen, men telefonen er stengt.

Hva i alle dager skal jeg gjøre? :( Noen som vet hvordan jeg kan få dekket nye billetter? Skal jeg bestille selv, og får jeg da refundert dem fra SAS senere?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør jeg da?

???

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør jeg da?

Du skrev du hadde fått tilbud om nye billetter? 

Anonymkode: 8de44...f35

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev du hadde fått tilbud om nye billetter? 

Anonymkode: 8de44...f35

Hun skriver jo at de var med feil dato

Anonymkode: 8bc4d...d54

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun skriver jo at de var med feil dato

Anonymkode: 8bc4d...d54

Ja, men hun fikk nye. Er ikke sikkert det er flyvning på datoen som var planlagt i utgangspunktet...derfor den er kanselert.

Anonymkode: ee97e...992

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

???

Formulerte meg uklart.

Den første jeg snakket med på kundeservice, booket oss om og vi fikk nye billetter. Da jeg skulle se på mailen jeg fikk med billettene, var det klart at hun hadde gjort feil. Hun hadde skrevet inn 8.juni 2024 istedet for 18.juni 2023......

Og neste jeg snakket med klarte ikke å fikse det, og la på. Og nå er telefonen deres stengt. :(

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men hun fikk nye. Er ikke sikkert det er flyvning på datoen som var planlagt i utgangspunktet...derfor den er kanselert.

Anonymkode: ee97e...992

Jeg fikk "nye" ja, for 8.juni 2024....Ikke 18.juni 2023 som opprinnelig avgang var. Dette er horribelt. Jeg har spart lenge for å få råd til å gi barna en utenlandstur, og så skjer dette.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk "nye" ja, for 8.juni 2024....Ikke 18.juni 2023 som opprinnelig avgang var. Dette er horribelt. Jeg har spart lenge for å få råd til å gi barna en utenlandstur, og så skjer dette.

Ville møtt opp tidlig på flyplassen eller evt dratt dit i dag og bedt de ordne opp i tabben.

Anonymkode: 437b4...dd8

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville møtt opp tidlig på flyplassen eller evt dratt dit i dag og bedt de ordne opp i tabben.

Men da kan jeg jo risikere at vi ikke får komme med på noe fly?

Altså, jeg kan jo ikke si at hun gjorde en tabbe og at vi egentlig skal ha billetter til 18.juni 2023, og ikke 8.juni 2024....?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bor fire timer unna flyplassen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte en podcast en gang om dette… Tror de sa noe om at du har rett på nye billetter, om så hos et annet flyselskap. Søk på forbrukerrettigheter og se hva som står? Og ring firsikringsselskapet ditt, de har ofte peiling på sånne regler. Spør også om du evt. får nye flybilletter på reiseforsikring, eller om du får dekket resten av utgiftene om turen nå blir avlyst? 

Anonymkode: 3ae7c...a41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Formulerte meg uklart.

Den første jeg snakket med på kundeservice, booket oss om og vi fikk nye billetter. Da jeg skulle se på mailen jeg fikk med billettene, var det klart at hun hadde gjort feil. Hun hadde skrevet inn 8.juni 2024 istedet for 18.juni 2023......

Og neste jeg snakket med klarte ikke å fikse det, og la på. Og nå er telefonen deres stengt. :(

Forstår... 

Du har tre valg; 

1) vente til de åpner, få ny billett. Mulig 1-2 dager frem i tid.

2) dra til flyplassen, kreve at de ordner opp der pga feil årstall på billetten. 

3) bestille nye billetter selv, risikere å betale. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår... 

Du har tre valg; 

1) vente til de åpner, få ny billett. Mulig 1-2 dager frem i tid.

2) dra til flyplassen, kreve at de ordner opp der pga feil årstall på billetten. 

3) bestille nye billetter selv, risikere å betale. 

Kunne kanskje gått om det "kun" stod feil årstall, men det står altså 8.juni 2024....Ikke 18.juni 2024. :(

AnonymBruker
Skrevet

Dra til flyplassen tidlig om morgenen! Krev at de booker nye billetter, enten hos dem eller annet flyselskap. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da kan jeg jo risikere at vi ikke får komme med på noe fly?

Altså, jeg kan jo ikke si at hun gjorde en tabbe og at vi egentlig skal ha billetter til 18.juni 2023, og ikke 8.juni 2024....?

Jeg ser nå på nettet at kundeservice har åpent lenger hvis man er gold og diamondmedlem. Hvis du kan, trykk business class etc etc for å komme forbi. Spør evt noen du kjenner om du kan låne medlemsnr for å komme frem til et menneske. Det er samme nr.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk. Problemet er jo at jeg tydeligvis snakket med dame på kundeservice som tastet feil dato/tall, slik at jeg nå står regisrert som en som har fått nye billetter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dra til flyplassen tidlig om morgenen! Krev at de booker nye billetter, enten hos dem eller annet flyselskap. 

Er det et realistisk alternativ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...