Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg passet en stor og krevende hund i 5 uker, og jeg har skriftlig avtale med hundens eier at jeg skulle få 50,- dagen for jobben (det er lite, men jeg ønsket å være snill og hjelpe eier ut). Eieren nekter imidlertid å betale på grunn av «økonomiske utfordringer». I etterklokskapen ser jeg at jeg skulle tatt forhåndsbetaling. 

Spørsmålet er - hva gjør jeg? Det er 2 måneder siden hunden ble hentet, juni er måneden for feriepenger - men jeg får ingenting. 

Jeg ønsker ikke at dette mennesket skal slippe unna dette, selvom det ikke er snakk om den store summen. 

Anonymkode: f64c7...aab

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send vippskrav? :) 

Anonymkode: c5999...c39

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sende faktura.

Anonymkode: c2598...8cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelper lite om vedkommende ikke tenker å betale, er jo bare å ignorere eller avvise.

Tror dessverre du må se langt etter pengene, TS. Og hundeeieren kan vel se langt etter tilsvarende hjelp i fremtiden

Anonymkode: 677a2...28a

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sendt 3 vippskrav til hundens eier, og en til eierens foreldre. De har utløpt alle 4 gangene. Foreldrene svarer heller ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Er hundeeieren et barn? Jeg spør siden du skriver at du også har kontakten eierens foreldre.
Da skjønner jeg at h*n kanskje ikke har penger til sånt, men det er jo rart også - om man har råd til å ha hund, har man råd til å betale 1750 kr.

Er hundeeieren i familie med deg? Hvordan kom du i kontakt med denne personen?
Ja, du burde jo fått forhåndsbetalt...

Anonymkode: d828a...1ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Økonomiske problemer du liksom. Har svinepelsen råd til bikkje og ferie, har vedkommende også råd til pass. Fotfølg gnieren på sosiale medier og skriv at du fortsatt venter på pengene. Informer felles bekjente så heller ikke de lar seg lure til å jobbe gratis for dette mennesket eller låne vedkommende penger.

Anonymkode: d9b69...b4d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er hundeeieren et barn? Jeg spør siden du skriver at du også har kontakten eierens foreldre.
Da skjønner jeg at h*n kanskje ikke har penger til sånt, men det er jo rart også - om man har råd til å ha hund, har man råd til å betale 1750 kr.

Er hundeeieren i familie med deg? Hvordan kom du i kontakt med denne personen?
Ja, du burde jo fått forhåndsbetalt...

Anonymkode: d828a...1ef

Nei, dette en en person i 20-årene, men jobber et annet sted i landet. Dermed bor hunden hos foreldrene når vedkommende er på jobb, bortsett fra denne gangen når foreldrene selv skulle på ferie. 

De er heller ikke familie - eier annonserte på Facebook at h*n trengte hundepass mens h*n var på jobb i alle disse ukene. 

Ts. 

AnonymBruker
Skrevet

1700 kr er ikke nok til å bruke energi på. Sender du saken til forliksrådet, vinner frem, og tvangsinnkrever beløpet ser du neppe noe til pengene før neste sommer uansett. I mellomtiden må du legge ut for rettsgebyrene. 

Jeg hadde brukt energien min på å finne nye inntektskilder. Dersom du ikke har oppspart feriepenger kan du for eksempel be arbeidsgiver om å jobbe. Ferieloven gjør unntak fra ferieplikt i slike tilfeller. 

Anonymkode: f2f67...afd

AnonymBruker
Skrevet

Har dere skriftlig avtalte på dette, eller kun muntlig? Er alternativ er jo konfliktrådet.

Anonymkode: 29dee...bb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har dere skriftlig avtalte på dette, eller kun muntlig? Er alternativ er jo konfliktrådet.

Har skriftlig avtale på dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei, dette en en person i 20-årene, men jobber et annet sted i landet. Dermed bor hunden hos foreldrene når vedkommende er på jobb, bortsett fra denne gangen når foreldrene selv skulle på ferie. 

De er heller ikke familie - eier annonserte på Facebook at h*n trengte hundepass mens h*n var på jobb i alle disse ukene. 

Ts. 

Så du kjenner ikke eier? Bare en tilfeldig person på Facebook som trengte hundepass?

Anonymkode: 67c84...ab5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så du kjenner ikke eier? Bare en tilfeldig person på Facebook som trengte hundepass?

Vedkommende bor i området og har felles bekjente, og jeg vurderte derfor mennesket som seriøs og ærlig. Også utifra måten det ble kommunisert på. Har jo nå lært at man krever forhåndsbetaling og sjekker ut folk på forhånd. Hadde ikke trodd at mennesker er så jævla kyniske som dette. 

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortsett å send vippskrav. Men senk beløpet, 500 kr eller noe slikt fram til beløpet er betalt. Og hvis ikke eieren betaler, så fortell alle om dette. 

Anonymkode: 99bf2...5d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vedkommende bor i området og har felles bekjente, og jeg vurderte derfor mennesket som seriøs og ærlig. Også utifra måten det ble kommunisert på. Har jo nå lært at man krever forhåndsbetaling og sjekker ut folk på forhånd. Hadde ikke trodd at mennesker er så jævla kyniske som dette. 

Ts

Hva med å legge ut på sånn lokal kjøpe / selges / byttegruppe fullt navn på denne personen og si fra at han er useriøs og ikke betaler for seg?

Anonymkode: 3dc4c...1d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Har skriftlig avtale på dette. 

Lurt! Da kan du ta det til konfliktrådet, det er et lavterskeltilbud. Må ikke anmelde en sak for å få det til konfliktrådet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva med å legge ut på sånn lokal kjøpe / selges / byttegruppe fullt navn på denne personen og si fra at han er useriøs og ikke betaler for seg?

Da ender jeg vel gjerne opp med å bli anmeldt selv? Såvidt jeg har forstått er det ulovlig å «henge ut» noen med fult navn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da ender jeg vel gjerne opp med å bli anmeldt selv? Såvidt jeg har forstått er det ulovlig å «henge ut» noen med fult navn. 

Ifølge politiet da jeg snakket med de angående en svindler som truet med å gjøre det med meg og min  mindreårige sønn så var det visst fullt lovlig å skrive om egne erfaringer... 

Men hva vet jeg, politi sier så mye rart den ene eller andre veien at man kan kanskje ikke stole på hva som ble sagt da, at man kan gjøre dette fullt lovlig..

AnonymBruker
Skrevet

Om det var i en gruppe på fb, så legge ut bilde av hunden og skriv at eier av den hunden ikke gjør opp for seg når vedkommende trenger hundepass. Du trenger ikke å skrive navnet på eier.

Anonymkode: f4023...4c8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Ok, skjønner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...