AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #21 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ingenting i veien med et kosthold med mye karbohydrater. hos friske mennesker takler kroppen helt fint å regulere blodsukkeret, det er derfor vi har insulin- og glukagon-produksjon. Det å råde til lavkarbo for å regulere blodsukkeret blir litt som å si at vi må kjøre detox for leveren - når leveren helt fint har rensende funksjon på egenhånd. Anonymkode: 221e7...041 ...men hvor stor andel av oss er metabolsk friske? Ikke så mange, dessverre. Detox for leveren handler ikke om at den ikke klarer jobben, det handler vel mer om å gi den en pause fra alt driten den behandler? Anonymkode: e8acc...600 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #22 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ingenting i veien med et kosthold med mye karbohydrater. hos friske mennesker takler kroppen helt fint å regulere blodsukkeret, det er derfor vi har insulin- og glukagon-produksjon. Det å råde til lavkarbo for å regulere blodsukkeret blir litt som å si at vi må kjøre detox for leveren - når leveren helt fint har rensende funksjon på egenhånd. Anonymkode: 221e7...041 Mye mindre trett etter måltidene når jeg begrenser karbohydratinntaket. Misunner de som tåler mye karbo. Anonymkode: 53ed8...610 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #23 Del Skrevet 20. juni 2023 Du må nok gjøre noe med hva du spiser. Grønnsaker, frukt, belgfrukter, nøtter og grov ris kan anbefales . Min erfaring er at jeg får veldig mye energi av å faste på dette, men de første 2-3 dagene kan være tøffe om det er mye å rense ut. Fasting er en renselse. Når du har renset ut og såier lett fordøyelig mat så vil du få overskudd av energi. Spiser du tung mat så bruker kroppen fortsatt mye energi på å fordøye. Anonymkode: d84b0...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #24 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 6/17/2023 den 16.07): Hæ? Du faster jo ikke hvis du spiser to måltider? 🤔 Anonymkode: aefdf...bf0 Periodisk faste kalles det Anonymkode: d84b0...d6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #25 Del Skrevet 20. juni 2023 Å tåle faste er noe man må trene kroppen opp til. Det er helt vanlig at man reagerer negativt om man går rett på en lengre faste. Det er også vanlig å ha en "terskel" hvor man behagelig klarer faste til. Jeg går 16 timer uten mat hver dag. Det er null problem. Det er også null problem å gå oppunder 18-20 timer. 24-timersfaste, derimot, ender bare med null energi, slapp, dårlig, svimmel, osv. Anonymkode: d0c30...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #26 Del Skrevet 20. juni 2023 Å bli dårlig når mqn begynner å faste er vanlig, går over etter 2-6 dager Anonymkode: f2d83...ee4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #27 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 19.6.2023 den 5.08): Det høres ut som at du trenger å faste, eventuelt spise keto. Kroppen din har fått altfor mye karbohydrater og altfor ofte, så den er dårlig på å regulere blodsukkeret. Gi det litt tid og ri ut stormen. Det blir bedre. Anonymkode: 37415...d0c Det kan du ikke si. Etter 3 måneder på lavkarbo hadde jeg fortsatt fatigue og daglig hodepine. Anonymkode: a1fa4...1ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2023 #28 Del Skrevet 22. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 20.6.2023 den 11.29): Ingenting i veien med et kosthold med mye karbohydrater. hos friske mennesker takler kroppen helt fint å regulere blodsukkeret, det er derfor vi har insulin- og glukagon-produksjon. Det å råde til lavkarbo for å regulere blodsukkeret blir litt som å si at vi må kjøre detox for leveren - når leveren helt fint har rensende funksjon på egenhånd. Anonymkode: 221e7...041 Det finnes en økende mengde forskning som tyder på at mennesker har ulik toleranse for karbohydrater, at noen rett og slett er genetisk sammensatt slik at de lett legger på seg av karbohydrater. Det handler rett og slett om hvordan kroppen prosesserer makronæringsstoffer. Så er det også forskjell på karbohydrater. Mye raske karbohydrater fra sukkervarer og ultraprosessert mat er ikke gunstig for noen. Anonymkode: 0d859...6f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. juni 2023 #29 Del Skrevet 22. juni 2023 Klikket meg innpå fordi jeg trodde det handlet om Fasting-swing 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. juni 2023 #30 Del Skrevet 22. juni 2023 Jeg spiser hva jeg vil mellom klokken 9 og klokken 18 og så spiser jeg ikke etter det, ikke drikker jeg annet enn vann heller etter siste måltid, og jeg har aldri opplevd hverken sult eller andre problemer og jeg blir lett "hungry" om jeg ikke får nok mat i løpet av dagen.. Jeg tror dette med fasting handler om å finne den tidsintervallen som er best for deg og ditt liv, finne de matvarene som er bra for deg og kjenne på egen kropp og eget faktisk behov. Ofte når man er "fysen" på noe er man kanskje bare tørst.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå