AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg har prøvd å faste en dag med to måltider. Resultat: Sur og uopplagt. Ikke særlig krefter til trening og hodepine. Andre som har kropper som ikke tåler faste? Anonymkode: 924e3...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Del Skrevet 17. juni 2023 Hvorfor gjør du dette? Du må spise nok mat. Legg opp til 3 måltider som totalt gir deg nok næring, er fasten mellom måltidene og nattfasten som er viktigst her. Samtidig hva du spiser. Anonymkode: 75a65...82e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Del Skrevet 17. juni 2023 Hæ? Du faster jo ikke hvis du spiser to måltider? 🤔 Anonymkode: aefdf...bf0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor gjør du dette? Du må spise nok mat. Legg opp til 3 måltider som totalt gir deg nok næring, er fasten mellom måltidene og nattfasten som er viktigst her. Samtidig hva du spiser. Anonymkode: 75a65...82e Jeg hadde bare lyst til å teste det ut! Kommer ikke til å fortsette med det:) Anonymkode: 924e3...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg kan ikke faste, verken helt eller delvis… Jeg har prøvd å holde ut fordi det skal jo være så bra helsemessig med tanke på blodsukker og hvem vet hva… Har flere i familien og vennekretsen som sverger til en eller annen form for fasting, og de føler seg jo så bra og det synes på de i tillegg. Eneste jeg oppnår er hodepine, svimmelhet, mister energi, dårlig søvn og ikke minst, ender opp med et skikkelig ræva humør… Jeg må spise regelmessig gjennom dagen for å kunne fungere, og må ha litt mat i magen når jeg skal sove, eller så har jeg ørten oppvåkninger. Så fasting vil aldri bli greia mi. Anonymkode: 8a678...1ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg prøver med på periodisk faste, men klarer bare 15:9. Spiser kl 21, men må spise kl. 12 påfølgende dag. Gjør det fordi jeg også leser overalt at det skal være så sunt! Men 15:9 passer kroppen min bra. Noen ganger må jeg spise senere om kvelden også, får ikke sove hvis jeg ikke er ganske mett. Anonymkode: 86864...a2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 17. juni 2023 #7 Del Skrevet 17. juni 2023 Det er ganske normalt å ikke fungere særlig bra når kroppen ikke får tilstrekkelig med næring 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har prøvd å faste en dag med to måltider. Resultat: Sur og uopplagt. Ikke særlig krefter til trening og hodepine. Andre som har kropper som ikke tåler faste? Anonymkode: 924e3...bb0 Blir bedre etter 5-6 døgn. Anonymkode: 499bf...fca 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Del Skrevet 17. juni 2023 Prater du om periodisk faste eller ren faste hvor du ikke spiser på ett døgn? Uansett dersom du bare har prøvd dette en dag så er det rart at du tenker at sånn blir det for deg framover. Det tar alltid tid å venne seg til et nytt kosthold, og nye rutiner. Men er du ikke motivert så ikke fortsett med det. Anonymkode: 48e44...a88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #10 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Prater du om periodisk faste eller ren faste hvor du ikke spiser på ett døgn? Uansett dersom du bare har prøvd dette en dag så er det rart at du tenker at sånn blir det for deg framover. Det tar alltid tid å venne seg til et nytt kosthold, og nye rutiner. Men er du ikke motivert så ikke fortsett med det. Anonymkode: 48e44...a88 Periodisk faste ja, dropper det. Jeg er slank og sunn, så jeg ser ikke vitsen:) Anonymkode: 924e3...bb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 18. juni 2023 #11 Del Skrevet 18. juni 2023 Jeg faster stort sett 12-16 timer i døgnet. Det som fungerer for meg er å ta fastingen fra like etter en sein middag. Da er jeg mett til jeg legger meg, også tar jeg en rolig treningsøkt om morgenen før mat. Hadde aldri klart det om jeg jobbet turnus. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #12 Del Skrevet 18. juni 2023 Hvem er de offisielle kostanbefalingene for? Anonymkode: 53ed8...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #13 Del Skrevet 18. juni 2023 21 hours ago, AnonymBruker said: Hæ? Du faster jo ikke hvis du spiser to måltider? 🤔 Anonymkode: aefdf...bf0 Er vel litt som de som er litt i sølibat, med sex bare et par ganger i uka. Anonymkode: 2a0d5...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Besserwisser Skrevet 19. juni 2023 #14 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 16.03): Jeg har prøvd å faste en dag med to måltider. Resultat: Sur og uopplagt. Ikke særlig krefter til trening og hodepine. Andre som har kropper som ikke tåler faste? Anonymkode: 924e3...bb0 Dersom du faktisk ønsker å teste ut faste (eller periodisk faste) så må du jo gi kroppen tid og mulighet til å vende seg til det nye spisemønsteret. Kun en dag sier absolutt ingenting om hvordan du og kroppen vil tåle det når det blir en vane. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #15 Del Skrevet 19. juni 2023 Det høres ut som at du trenger å faste, eventuelt spise keto. Kroppen din har fått altfor mye karbohydrater og altfor ofte, så den er dårlig på å regulere blodsukkeret. Gi det litt tid og ri ut stormen. Det blir bedre. Anonymkode: 37415...d0c 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #16 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 16.03): Jeg har prøvd å faste en dag med to måltider. Resultat: Sur og uopplagt. Ikke særlig krefter til trening og hodepine. Andre som har kropper som ikke tåler faste? Anonymkode: 924e3...bb0 Kanskje ikkje tida å byrje med fasting rett under ei hetebølge? Anonymkode: 36379...69b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #17 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 16.03): Jeg har prøvd å faste en dag med to måltider. Resultat: Sur og uopplagt. Ikke særlig krefter til trening og hodepine. Andre som har kropper som ikke tåler faste? Anonymkode: 924e3...bb0 Haha. Du konkluderer med at det ikke funker etter ett forsøk? Anonymkode: e8acc...600 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #18 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det høres ut som at du trenger å faste, eventuelt spise keto. Kroppen din har fått altfor mye karbohydrater og altfor ofte, så den er dårlig på å regulere blodsukkeret. Gi det litt tid og ri ut stormen. Det blir bedre. Anonymkode: 37415...d0c Langtidsblodsukkeret mitt var perfekt i følge legen, så det tror jeg ikke stemmer Anonymkode: 924e3...bb0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2023 #19 Del Skrevet 19. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Langtidsblodsukkeret mitt var perfekt i følge legen, så det tror jeg ikke stemmer Anonymkode: 924e3...bb0 Langtidsblodsukkeret sier dessverre ingenting om hvor jevnt blodsukkeret ditt er i løpet av et døgn, så jo, det kan veldig godt stemme. Det du beskriver er typiske symptomer på personer som går rett fra høy-karbo til periodisk faste. Anonymkode: 12a46...ad1 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #20 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Langtidsblodsukkeret sier dessverre ingenting om hvor jevnt blodsukkeret ditt er i løpet av et døgn, så jo, det kan veldig godt stemme. Det du beskriver er typiske symptomer på personer som går rett fra høy-karbo til periodisk faste. Anonymkode: 12a46...ad1 Ingenting i veien med et kosthold med mye karbohydrater. hos friske mennesker takler kroppen helt fint å regulere blodsukkeret, det er derfor vi har insulin- og glukagon-produksjon. Det å råde til lavkarbo for å regulere blodsukkeret blir litt som å si at vi må kjøre detox for leveren - når leveren helt fint har rensende funksjon på egenhånd. Anonymkode: 221e7...041 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå