Gå til innhold

Barnet mitt er ikke med på noen bilder fra barnehagehverdagen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette ble veldig tydelig da det er laget en stor bildevegg av 2 åringene i anledning sommeravslutning i bhagen. Barnet mitt var ikke med på ett eneste bilde. Synes det er rart. Han har full stilling også. 

Vi ser også at det er noe som ikke stemmer ifht dupp og avtalen vi har om sovetider. Hjemme er han sliten og sovner fort i helgene, men når han har vært i bhagen et han full av energi til langt på kveld. Begynner jo å lure om de driter i avtalt sovetid og lar han sove hele dagen. Det gir jo mening med at han er uthvilt etter bhagen og heller ikke er med på bilder. 

Noen tanker? 

Anonymkode: b0461...f52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du glemt å levere skjema der dere må krysse av på at dere tillater bilder, kanskje? 

Har du spurt de ansatte hvorfor barnet ikke er med på bilder?

• Liker 13
Skrevet

Har du skrevet under og levert samtykke om at de har lov å ta bilder av barnet ditt? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Noen tanker? Kanskje er barnet overtrøtt på ukedagene pga barnehagen, for det er jo litt merkelig at han er full av energi til langt på kveld. En barnehagedag er mye mer slitsom og krevende enn en dag hjemme sammen med foreldrene. 

Utover det kan du spørre barnehagen om hvorfor det ikke er bilder av barnet ditt.

Anonymkode: d3ade...928

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Veggdyret skrev (4 minutter siden):

Har du glemt å levere skjema der dere må krysse av på at dere tillater bilder, kanskje? 

Har du spurt de ansatte hvorfor barnet ikke er med på bilder?

Nei har godkjent bilder ja. 

Nei, men vurderer å spørre. 

AnonymBruker
Skrevet
Athena Freyja skrev (2 minutter siden):

Har du skrevet under og levert samtykke om at de har lov å ta bilder av barnet ditt? 

Ja det har jeg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen tanker? Kanskje er barnet overtrøtt på ukedagene pga barnehagen, for det er jo litt merkelig at han er full av energi til langt på kveld. En barnehagedag er mye mer slitsom og krevende enn en dag hjemme sammen med foreldrene. 

Utover det kan du spørre barnehagen om hvorfor det ikke er bilder av barnet ditt.

Anonymkode: d3ade...928

Ja man skulle jo tro det. Men de er knapt ute i barnehagen. Max 1-2 timer pr dag. Hjemme er han ute hele dagen. Kan jo påvirke litt det også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det har jeg. 

Spør de om hvorfor barnet ikke er med på bildene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det har jeg. 

Da ville jeg hørt med de ansatte. 

Skrevet (endret)

Hvis ikke de ansatte er veldig obs på hvem som er med på bildene kan barna som er veldig aktive og selvstendige i lek glippe. Jeg har merket det selv når jeg tar bilder for barnehagen at det er noen barn jeg aktivt må oppsøke for å ta bilde av fordi de sjelden bryr seg om hva de voksne driver med og er travelt opptatt med god lek et annet sted. Kanskje det rett og slett kan være noe slikt?

Endret av atropos
  • Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (Akkurat nå):

Hvis ikke de ansatte er veldig obs på hvem som er med på bildene kan barna som er veldig aktive og selvstendige i lek glippe. Jeg har merket det selv når jeg tar bildet for barnehagen at det er noen barn jeg aktivt må oppsøke for å ta bilde av fordi de sjelden bryr seg om hva de voksne driver med og er travelt opptatt med god lek et annet sted. Kanskje det rett og slett kan være noe slikt?

Jo det er godt mulig ja, bare så rart når det er så mange bilder. Tipper 5 store plakater med masse bilder. De er ikke så mange 2 åringer heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Eh hør med bhg

Anonymkode: 344cb...82f

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags bilder er det, fra lek eller med barnas oppmerksomhet? Har uansett hatt enkelte barn som konsekvent avskyr å bli tatt bilder av, og enten forsvinner eller blir sure. Men da har de gjerne vært eldre enn 2 år... 

Det er bare å spørre, både om bilder og sovetid;)

Anonymkode: 97e3a...2f0

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spurte du ikke de ansatte da du ikke kunne se bildet av barnet ditt? Hvorfor har dere ikke spurt om det med sovetidene?

Hvorfor er dagens foreldre så tafatt at de heller kritiserer på kvinneguiden isteden for å kommuniserer med selve bhg. 

Anonymkode: 4da74...b60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt tilfeldig .. 

Anonymkode: b1fa9...637

AnonymBruker
Skrevet

i vår bhg passer de på å ha med hvertfall ett bilde av alle barna på månedsrapporten de sender ut. Ville sagt ifra at dere savner litt bilder. Har de en app de bruker hvor man kan legge ut bilder?

Anonymkode: 0d1c2...c73

AnonymBruker
Skrevet
atropos skrev (53 minutter siden):

Hvis ikke de ansatte er veldig obs på hvem som er med på bildene kan barna som er veldig aktive og selvstendige i lek glippe. Jeg har merket det selv når jeg tar bilder for barnehagen at det er noen barn jeg aktivt må oppsøke for å ta bilde av fordi de sjelden bryr seg om hva de voksne driver med og er travelt opptatt med god lek et annet sted. Kanskje det rett og slett kan være noe slikt?

Kan godt være noe slikt, mitt ene barn er det nesten ikke ett bilde å oppdrive😄

Det er full fres, og skyr ett kamera og telefon som om det skulle vært dødelig… 😂

Jeg spurte bare barnehagen og de sa det samme😅, men de passet på å få (snik) tatt noen bilder av han på avstand etter det😄

Glad for at jeg spurte de, for han elsker jo å se gjennom permen fra barnehagen😍

Jeg har spurt han hvorfor han ikke vil bli tatt bilde av, og forsikret han om at det er helt greit å si nei til det!

Og da svarte han; Mamma….. De er sååååå treige når de skal ta bilde, og sier vent litt, vent litt hele tiden!! Og da får jeg jo ikke lekt i det hele tatt😅

Så det trenger ikke være ‘’noe’’ bak hver gang🙂

Som de fleste sier; spør barnehagen❤️

Anonymkode: 4ac58...e90

• Liker 1
Skrevet

Det her kan jo bare barnehagen svare på. Mitt barn er med på få bilder fordi han vil ikke, snur seg bort og rømmer når de tar bilder. Hjelper ikke om vi foreldre skriver under på det om ikke barnet selv vil :)

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber så tar vi aldri oppstilte bilder, men tar bilder av barna mens de leker og oppsøker de litt der de er og det er derfor umulig å gå glipp av noen av dem.

Synes det høres veldig rart ut! Og at de ansatte ikke har hatt fokus på å vise alle barna like mye er også rart for meg. Det er jeg veeeeeldig bevisst på hvertfall!

Urettferdighet er noe jeg reagerer skikkelig sterkt på, så det hadde knust mammahjertet mitt hvis noe av det samme hadde skjedd med meg og mitt barn. 💔

Si at du ikke finner et eneste bilde av barnet ditt på bildeserien og at du opplever det som fryktelig sårt. Håper de tar til vettet og beklager seg!

Anonymkode: ca590...c30

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...