Gå til innhold

Jeg har aldri klart å trives i morsrollen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er oppskrytt. Det er slitsomt, det er dyrt. Jeg finner ikke så mye glede. Barnet mitt er 17 år. Jeg føler ofte jeg hadde hatt der lettere uten barn. 

Anonymkode: 9fbbc...3b4

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barna er den største gleden i livet mitt. De er høyt elsket.

Så trist at du ville vært foruten en person du har kjent i 17år. 
Er du deprimert? Kanskje du bør oppsøke psykolog.

Anonymkode: 8bb2a...b45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte særlig lite på morsrollen. Hadde fått en liten pjokk jeg skulle vise verden til og utforske verden på ny med. Tror mange henger seg opp i en morsrolle som er litt for mye «alle føle». Hva som er morsfølelse har ingen fasit. 

Anonymkode: e0c63...0a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte særlig lite på morsrollen. Hadde fått en liten pjokk jeg skulle vise verden til og utforske verden på ny med. Tror mange henger seg opp i en morsrolle som er litt for mye «alle føle». Hva som er morsfølelse har ingen fasit. 

Morsrolle også, skrev feil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er oppskrytt. Det er slitsomt, det er dyrt. Jeg finner ikke så mye glede. Barnet mitt er 17 år. Jeg føler ofte jeg hadde hatt der lettere uten barn. 

Anonymkode: 9fbbc...3b4

Er litt fint at noen tørr si det… Om de mener det og samtidig er sitt ansvar som foreldre bevisst. Noe du sikkert er likevel. 

flott når folk tørr vise hva de føler. Særlig når det er upolitisk korrekt. Må være rom for det. Det er det lite her inne. Om noen mener noe en annen ikke lan forstå er en ofte i hardt vær

Så takk.

Anonymkode: dc1b3...a7e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme selv. Barnet er 5 år, og jeg finner ingen glede av å være mor og pengebank.

Anonymkode: fc3e6...6c6

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sliter med det samme selv. Barnet er 5 år, og jeg finner ingen glede av å være mor og pengebank.

Anonymkode: fc3e6...6c6

Nei.

Men nå har man da på et tidspunkt valgt å A) bli gravid og/eller B) beholde og/eller C) beholde barnet selv etter fødsel.

Så da må man faktisk suck it up og gjøre det man kan for å gi en god og trygg oppvekst.

Ikke legg byrden på barnet - det er ikke barnet som gjør at det oppleves slik. Det er omstendigheter/egen tilkortkommenhet/eksterne uventede ting man strevet med osv osv. 

Hverken vi eller ungene våres ba om å bli unnfanget og født selv, så da gjør man det beste man kan i situasjonen man er i. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Nei.

Men nå har man da på et tidspunkt valgt å A) bli gravid og/eller B) beholde og/eller C) beholde barnet selv etter fødsel.

Så da må man faktisk suck it up og gjøre det man kan for å gi en god og trygg oppvekst.

Ikke legg byrden på barnet - det er ikke barnet som gjør at det oppleves slik. Det er omstendigheter/egen tilkortkommenhet/eksterne uventede ting man strevet med osv osv. 

Hverken vi eller ungene våres ba om å bli unnfanget og født selv, så da gjør man det beste man kan i situasjonen man er i. 

Jeg synes du prater veldig mye tull av og til, det skal jeg innrømme. Men her er jeg 100 % enig med deg, kunne ikke ha skrevet det bedre selv      👍 :roser:

Anonymkode: 8fafb...4d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du prater veldig mye tull av og til, det skal jeg innrømme. Men her er jeg 100 % enig med deg, kunne ikke ha skrevet det bedre selv      👍 :roser:

😂 Eh….vel. Takk for et kompliment med ekstremt negative forbehold. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig i at det ikke er noe fasit i hva som er morsfølelse. Og åpenbart hadde trådstarter fått det lettere uten barn, alle får det lettere uten barn. 

Så er det sånn at noen får mer glede av ungene enn andre og noen har vanskleigere unger enn andre. Å få barn er å ta et lodd hvor både innsatsen og den mulige genvisten er svært høy. Dumt at det ikke ble som trådstarter hadde håpet og trodd. Men nå er jo ungen 17 år så snart er ungen gammel nok til å flytte ut. Kan jo hende at perioden med ungen som voksen blir langt bedre enn ungen som barn.  Jeg håper på det. 

Anonymkode: 6ad8b...68b

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (21 minutter siden):

😂 Eh….vel. Takk for et kompliment med ekstremt negative forbehold. 

" Ekstremt negativt" var det vel ikke  😁. Vi må tåle å være uenige av og til, dette er toss alt et DISKUSJONS-forum.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg valgte å få barn og alt det medfører. Hadde jeg tatt samme valg igjen. Jeg vet ikke. 

Jeg elsker ungen min. Men for en som ikke er en av dem som lever gjennom ungene sine så har det vært dager jeg har savnet å bare være meg. Sove til jeg våkner. Ikke gidde å gjøre en dritt i helgene. Ta spontan tur ut på kvelden. 

Samtidig liker jeg personen jeg har blitt som mor. Jeg har vokst utrolig mye, gir mer faen i forventinger og om folk liker meg. 

Og ungen har lært meg så mye om meg selv. Jeg er mer tålmodig, mer chill, temperamentet mitt er mye roligere og det å se verden gjennom hans øyne har åpnet opp nye muligheter for meg. 

Jeg elsker ungen min. Og jeg elsker å være mammaen hans. Og jeg har dager jeg drømmer om at jeg var barnløs 🤷‍♀️😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

" Ekstremt negativt" var det vel ikke  😁. Vi må tåle å være uenige av og til, dette er toss alt et DISKUSJONS-forum.

Du sa ikke uenig, du sa «prater mye tull». 

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (15 minutter siden):

Du sa ikke uenig, du sa «prater mye tull». 

Jaja men å bruke ordet "ekstremt" var vel å ta i, eller ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...