Daisy-love Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Jeg har hatt flere iPader igjennom årene, og den jeg har nå synger på siste verset, og er kjøpt i 2018, og er en 6.generasjon. Jeg vil ikke ha mini, og kan ikke helt se poenget med pro heller. Er «kun» snakk om å bruke som en slags PC og TV i ett. Ikke noe i forhold til jobb, og kun meg som skal bruke den. Jeg hverken gamer, lager YouTubefilmer, eller annet større, men jeg er glad i å ta bilder (med mobil, ikke iPad), har mye bilder. Jeg kjøper pga mye bilder alltid mest mulig lagring, så 256GB. Nå er det visst nok ikke ventet noen «vanlige» iPader i overskuelig fremtid, og 9th (2021), og 10th (2022) selges om hverandre. Jeg ser de er noe ulike, men jeg ser ikke noe jeg spesifikt kunne ha lyst til å ha med 10th som gjør at jeg ser poenget med å betale mer. Jeg har ikke annen laptop, eller tv utenom, kun mobil. Noen med erfaringer? Setter pris på alle innspill siden det tross alt er vel 5 år siden jeg gjorde dette sist.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Les denne https://www.pocket-lint.com/apple-ipad-10th-gen-vs-ipad-9th-gen-which-should-you-buy/ Jeg har 9th gen og hadde uten tvil kjøpt 10th pga kjappere prosessor om jeg skulle valgt i dag. 9th føles treg ut, alt man gjør "henger etter". Anonymkode: 04d26...e17 1
Daisy-love Skrevet 18. juni 2023 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Les denne https://www.pocket-lint.com/apple-ipad-10th-gen-vs-ipad-9th-gen-which-should-you-buy/ Jeg har 9th gen og hadde uten tvil kjøpt 10th pga kjappere prosessor om jeg skulle valgt i dag. 9th føles treg ut, alt man gjør "henger etter". Anonymkode: 04d26...e17 Denne hadde jeg lest, og jeg tenkte fremdeles at 9th var god nok for meg. Spørsmålet er om 9th vil føles treg for mitt bruk, og ikke minst ifht at jeg nå har 6th 🤣 Prisen er så forskjellig også at jeg har reservert en 9th siden den er utsolgt overalt og regner med den er ok og får kjøpt den i løpet av uken som kommer. Uansett takk for innspill, det blir satt pris på! Kjipt for deg at det ble sånn, og håper det ikke blir sånn for meg. Når jeg så 9th måtte bestilles og iPaden tar nesten ikke å lader så var det bare å legge inn reservering. Takk igjen!
Fountaine Skrevet 18. juni 2023 #4 Skrevet 18. juni 2023 Ipad 10 generasjon med 256 koster 8k mens en ipad pro med 128 gb koster 11k og 12k for 256 gb. Det er ikke så mange tusenlapper i mellom. Hvis du kan klare deg med 128 gb er det jo kun 3000 forskjell på den vanlige og pro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå