Gå til innhold

Cava og prosecco

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Elle Melle said:

Eh...nei. 

Cava lages på tradisjonell metode/champagnemetoden. 

Prosecco derimot er noe helt annet.

Beklager, Cava lages ikke på samme drue som champagne skulle jeg skrevet

Anonymkode: bbca7...458

• Nyttig 2
Skrevet
Fjugur skrev (15 timer siden):

Det er en sånn typisk nybegynner-drikke. De aller fleste synes vin/bobler er litt snerp når de smaker det første gang, så da starter de med lettdrikkelige varianter, som bl.a. denne 

Haha ja husker jeg drakk den når jeg var 17-18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje du burde få nesegrevet ut av din egen ræv?

Anonymkode: 42c27...d43

Så sint da

Anonymkode: bb054...b56

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Champagne er fransk. Cava er spansk. Prosecco er italiensk. De kan være laget på samme druen, men har forskjellige opprinnelsesland. Og de kan være akkurat like gode. 

Anonymkode: 23f4d...562

Nei det kan de ikke (ikke prosecco i hvertfall) og de lages ikke på samme druen

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 13.12):

Man må opp i en ganske heftig pris for å få god champagne, så heller en god cava enn en heslig champagne. 

Anonymkode: 28a6b...095

Nåja, en Bollinger Spécial Cuvée er da ganske kurante greier synes jeg, og den koster bare drøye 600 kroner. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 13.12):

Man må opp i en ganske heftig pris for å få god champagne, så heller en god cava enn en heslig champagne. 

Anonymkode: 28a6b...095

Når du skal bo hos noen deler av sommeren, har du med deg en god flaske. Champagne er overlegen Cava i kvalitet. Og det er ikke så ille priset. Man får en del til 350-400,-.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 15.00):

Er det virkelig noen som kjøper champagne? Snakk om å kaste penger ut av vinduet. 

Anonymkode: e0501...294

Trist at voksne folk bryr seg så lite om smak. Hvis det kun er rusen man er ute etter så kan man vel like godt gå for hjemmebrent?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, denne tråden tok av:D

Tusen takk for alle tips! Da har jeg litt å jobbe ut i fra, kan alt for lite om sånt. Mulig jeg også spør på polet om noe folkelig som noen nevnte. Jeg drikker kanskje 2 ganger i året og da er det jo mer i retning av rus jeg skal oppnå, ikke kose-drikking. Det er ihvertfall sjeldent!

Jeg skal bo hos min venninne ca. en langhelg, og ingen av oss har mye erfaring med drikkevarer, så kunne nok kommet med nær sagt hvasomhelst sånn egentlig. Men hun fortjener noe digg:)

Anonymkode: 4b86e...cf8

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jøss, denne tråden tok av:D

Tusen takk for alle tips! Da har jeg litt å jobbe ut i fra, kan alt for lite om sånt. Mulig jeg også spør på polet om noe folkelig som noen nevnte. Jeg drikker kanskje 2 ganger i året og da er det jo mer i retning av rus jeg skal oppnå, ikke kose-drikking. Det er ihvertfall sjeldent!

Jeg skal bo hos min venninne ca. en langhelg, og ingen av oss har mye erfaring med drikkevarer, så kunne nok kommet med nær sagt hvasomhelst sånn egentlig. Men hun fortjener noe digg:)

Anonymkode: 4b86e...cf8

Ja spør på polet, der får du super hjelp😊

Anonymkode: bbca7...458

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...