Gå til innhold

Cava og prosecco

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aldri drukket noen av delene og kunne tenkt meg å gi det i vertinnegave til ei venninne jeg og mannen skal bo hos litt hos i sommer. 

Prosecco har jeg forstått er litt fruktig og søt? Anbefal en? Cava har jeg vel bare hørt navnet på. Jeg drikker ikke ofte som dere sikkert skjønner:p

Anonymkode: 4b86e...cf8

AnonymBruker
Skrevet

Å gi cava / prosecco i gave er som å si: "Jeg gadd ikke å bruke penger på champagne og ønsket å slippe unna med noe billig" 

Anonymkode: 1f6ad...df4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Å gi cava / prosecco i gave er som å si: "Jeg gadd ikke å bruke penger på champagne og ønsket å slippe unna med noe billig" 

Neida, ikke for oss vanlige folk! 

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man må opp i en ganske heftig pris for å få god champagne, så heller en god cava enn en heslig champagne. 

Anonymkode: 28a6b...095

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Å😂 Og her trodde jeg det var noe fancy på linje med champagne:p 

Ønsker uansett forslag, gøy å prøve:) Men forsåvidt kun prøvd champagne en gang, så kan godt ta i mot forslag der og.

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden):

Neida, ikke for oss vanlige folk! 

Godt å vite:) Tviler på min venninne er klar over noe sånt heller 😂 Kjent henne nesten hele livet:p

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man må opp i en ganske heftig pris for å få god champagne, så heller en god cava enn en heslig champagne. 

Burde ant meg:p burde uansett kanskje ha to flasker med noe, hun har fått samboer så han må jo og få.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er "ganske heftig pris"? Moet koster 500 kroner 

AnonymBruker
Skrevet

Den er jo ikke god 😄

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er heftig for folk flest. 

AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (3 minutter siden):

Denne er ekstra hyggelig å gi bort, pga navnet. De jeg har gitt den til har likt den godt. Har aldri kjøpt den til meg sjøl, så har ikke drukket den: https://www.aperitif.no/pollisten/produkt/vennevin-musserende,2130124

Den var et kjempegodt forslag, men ser ut som den er utsolgt overalt:/

Skrevet

Den var et kjempegodt forslag, men ser ut som den er utsolgt overalt:/

Det var synd 😞

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prosecco er litt ut. Det var noe vi alle drakk for 10-15 år siden da det var "in" i Berlin og andre europeiske storbyer og som med fleste nå føler seg ferdige med. Det er billig skvis og ikke noe man gir bort i gave. Martini Asti ble vi ferdige med på 80-tallet, forståelig nok, da den er udrikkelig til alt annet enn dessert og kanskje et halvt glass til jordbær. Du må ikke finne på å kjøpe det. 

Spør på polet etter en god cava eller cremant (den franske varianten av musserende som ikke er champagne). Det finnes noen virkelige gode i begge kategorier. Ca 200 kr pr flaske er vanlig pris, kanskje litt under eller litt over. 

Anonymkode: 31b51...117

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Den er jo ikke god 😄

Joda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Aldri drukket noen av delene og kunne tenkt meg å gi det i vertinnegave til ei venninne jeg og mannen skal bo hos litt hos i sommer. 

Prosecco har jeg forstått er litt fruktig og søt? Anbefal en? Cava har jeg vel bare hørt navnet på. Jeg drikker ikke ofte som dere sikkert skjønner:p

Er de vin-folk?

Anonymkode: 979a0...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...