Gå til innhold

Sier du fra om skavanker på kroppen før sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv har jeg et stort, stygt arr som ingen ser til hverdags, men som jeg har komplekser for, siden det er utrolig stygt. Jeg synes alltid det er vanskelig med nye sexpartnere og jeg er veldig ukomfortabel. Synes det er vanskelig å vite om jeg bør advare sexpartnerne før vi hopper til køys. 

Hva gjør dere andre i samme situasjon? Og hva tenker folk generelt om dette? Vil du advares på forhånd? Har heldigvis aldri fått negative kommentarer, men er jo ikke så hyggelig hvis han mister tenningen når han ser meg.. 😔

Anonymkode: 2dd1c...90e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen damer jeg har møtt har sagt slikt på forhånd, greit nok, men tenker bare at hun har litt komplekser, og har sympati for det, men for min del er slikt totalt unødvendig å si ifra om på forhånd, og antar også at det er få menn som føler de bør vite slikt på forhånd 

Alle er forskjellige, og de fleste har jo et eller annet de er usikre på, så slike følelser er nok veldig vanlig, men husk at mannfolk bryr seg mye mindre enn du tror 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort arr er det snakk om?

Hvis jeg hadde hatt et veldig stort over hele magen, så ville jeg nevnt det, bare for å unngå sjokk-effekt. Ikke fordi det er stygt eller avtennende, men på samme måte som at jeg opplyser om det hvis jeg har puttet sterk chili i maten. 

Anonymkode: d6a6f...325

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sånn som trenger å snakke om litt ting på forhånd. Har derfor aldri lyst på one night stands. Har behov for å føle meg emosjonell trygg på den andre før sex og nærhet. En ting er at jeg er overvektig, med alt det medfører av valker, store hengepupper og cellulitter, trenger på et vis å vite at det ikke gjør noe for den andre, at den andre finner meg attraktiv likevel. Det er også en annen ting jeg føler for å snakke om på forhånd, som en intim partner må vite om. Jeg snakker ikke om sånt rett før akten altså, men i en god og nær samtale på et tidspunkt det passer seg. 

Anonymkode: 93e84...38c

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke. Har ingen skavanker 

Anonymkode: 605c5...23a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er arret og hvor stort er det? Er det gigantisk og på tvers av hele magen eller brystkassa så ville jeg nok ha informert og bli likt å bli informert. Ikke fordi jeg ville ha funnet det avtennende men for å unngå overraskelsesøyeblikket og evt sosiale pinligheter.

Er det et mindre arr, f.eks 10 cm og ikke kjempebredt og/eller det er på baksiden av leggen eller noe sånt, så hadde jeg ikke tenkt noe over det uansett hvem jeg var

Anonymkode: 8536a...3e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor er arret og hvor stort er det? Er det gigantisk og på tvers av hele magen eller brystkassa så ville jeg nok ha informert og bli likt å bli informert. Ikke fordi jeg ville ha funnet det avtennende men for å unngå overraskelsesøyeblikket og evt sosiale pinligheter.

Er det et mindre arr, f.eks 10 cm og ikke kjempebredt og/eller det er på baksiden av leggen eller noe sånt, så hadde jeg ikke tenkt noe over det uansett hvem jeg var

M33 forresten

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Aner ikke. Har ingen skavanker 

Anonymkode: 605c5...23a

Lurer veldig på hva poenget var med den kommentaren. Kom deg ut og nyt finværet i stedet.

Anonymkode: b15aa...038

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det aller beste er å drite i det og bare være til stede mentalt og fysisk og nyte sexen. 

Har både mage heng strekkmerker osv osv har da født barn og levd et liv men pleier bare å ignorere den delen av tankerekka og konsentrere meg om det jeg gjør. 

Min erfaring? 99%av menn bryr seg ikke men elsker derimot at jeg har sex med lyset på/i stua /sitter øverst /forteller hva jeg liker osv.

Da en stor mengde av oss kvinner nok har mye komplekser osv. 

Skulle en fyr dumpe mer pga feks mage heng? Takk for det da var du ikke en mann av høy verdi uansett 👍

Fake it till you make it er mitt råd! Jo mer du gjør det jo mer glemmer du det og det å se gleden i ansiktet til en mann når det viser seg at du er en kvinne med fart i på soverommet er price less vær gang! 

Fra mitt perspektiv om en mann hadde noe han var usikker på ønsker jeg det samme. Fokuset på vår felles nytelse. Liker jeg deg? Ja da liker jeg deg jo med det du selv ser på som skavanker også 🥰

Anonymkode: 71b6a...881

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selv har jeg et stort, stygt arr som ingen ser til hverdags, men som jeg har komplekser for, siden det er utrolig stygt. Jeg synes alltid det er vanskelig med nye sexpartnere og jeg er veldig ukomfortabel. Synes det er vanskelig å vite om jeg bør advare sexpartnerne før vi hopper til køys. 

Hva gjør dere andre i samme situasjon? Og hva tenker folk generelt om dette? Vil du advares på forhånd? Har heldigvis aldri fått negative kommentarer, men er jo ikke så hyggelig hvis han mister tenningen når han ser meg.. 😔

Anonymkode: 2dd1c...90e

Ja 

AnonymBruker
Skrevet

Nei ærlig talt! 

Jeg har tre store operasjonsarr på magen og masse selvskadingsarr på armer og ben og kunne aldri falt meg inn å si fra på forhånd. Da blir det en mye større greie enn det er. Har aldri ikke en eneste gang fått noe reaksjoner eller spørsmål om det heller og jeg har selv aldri tenkt noe som helst når jeg har vært med menn som viser seg å ha arr eller skavanker. Øyet ser det men man tenker ikke mere over det 

Anonymkode: 5ad31...6d2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har stomi, så ja... 🫣

Anonymkode: 03021...b8a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 21.09):

Har stomi, så ja... 🫣

Anonymkode: 03021...b8a

Men stomi er noe litt anderledes enn en skavank som arr. Jeg hadde selv stomi, og da var det noe jeg fortalte relativt tidlig etter å ha blitt såpass trygg på personen at det ble naturlig steg, og hvertfall før sex. Nå har jeg bare arret igjen, et stort over hele magen. Og det gidder jeg ikke nevne. Men det blir som regel et godt samtaleemne etterpå, når vi blir mer kjent og intime. Da er det faktisk ganske betryggende å vite at den jeg er med viser genuin interesse med å spørre og lytte. Hvis de partnerene jeg har hatt, ikke spør en gang, så føler jeg ikke de er der for meg og vil bli kjent med  meg,  men for sexens skyld. Og da har det ofte naturlig nok endt med svært korte datingperioder. 

Selv spør jeg om datens skavanker og synes det er veldig interessant å få høre historier og opplevelser som har gjort denne personen til det han er i dag. 

Anonymkode: 1923a...ca0

AnonymBruker
Skrevet

Hender jeg kommenterer hengemage😅 ikke arr! Er arrene så jævlige, feks utsatt for alvorlig ulykke osv! Ja si ifra først😳 takk

Anonymkode: 344da...087

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 17.24):

Jeg tenker at det aller beste er å drite i det og bare være til stede mentalt og fysisk og nyte sexen. 

Har både mage heng strekkmerker osv osv har da født barn og levd et liv men pleier bare å ignorere den delen av tankerekka og konsentrere meg om det jeg gjør. 

Min erfaring? 99%av menn bryr seg ikke men elsker derimot at jeg har sex med lyset på/i stua /sitter øverst /forteller hva jeg liker osv.

Da en stor mengde av oss kvinner nok har mye komplekser osv. 

Skulle en fyr dumpe mer pga feks mage heng? Takk for det da var du ikke en mann av høy verdi uansett 👍

Fake it till you make it er mitt råd! Jo mer du gjør det jo mer glemmer du det og det å se gleden i ansiktet til en mann når det viser seg at du er en kvinne med fart i på soverommet er price less vær gang! 

Fra mitt perspektiv om en mann hadde noe han var usikker på ønsker jeg det samme. Fokuset på vår felles nytelse. Liker jeg deg? Ja da liker jeg deg jo med det du selv ser på som skavanker også 🥰

Anonymkode: 71b6a...881

Amen!!🤩 Kunne faktisk vært skrevet av meg for noen år siden! 
Jeg tenker at om en mann ønsker å ha sex med meg, så har han vært såpass nært meg at han har sett/oppdaget at jeg har noen kilo for mye og det henger litt her og der. 

Jeg har også div. store og små arr på kroppen, men opplyser aldri om de. Kan heller snakke om de dersom jeg får spørsmål om det.

Anonymkode: c90e0...ab9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hender jeg kommenterer hengemage😅 ikke arr! Er arrene så jævlige, feks utsatt for alvorlig ulykke osv! Ja si ifra først😳 takk

På hvordan måte kommenterer du hengemage?

Anonymkode: c90e0...ab9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker egentlig ikke arr går under noe man trenger å informere om, i så fall må det være helt ekstreme arr som hører sjeldenhetene til. "Normale" arr som f.eks etter keisersnitt er helt normalt og ingenting å bry seg med. 

Tenker at ting som får folk til å bli "satt ut" bør informeres om. Som f.eks stomi, at man mangler kroppsdeler som en fot, kjønnsorganet er annerledes (2 peniser, 3 baller) etc. 

Anonymkode: c6d39...2fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva mener du med at du kommenterer damens hengemage?? 🧐

Anonymkode: 9b933...703

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har stomi, og endel arr på magen. Usikker på om jeg ville sagt det, for å være ærlig. Kanskje i starten, men nå glemmer jeg den nesten selv. Tar meg i det når jeg er med andre (venners venner osv) på stranda, kler av meg og merker de ser på meg -da kommer jeg på det 🙂

Husker jeg som ung møtte en fyr på et kurs som jeg fant tonen med, ble med hjem og vi hadde oss tiden kurset tok før vi dro tilbake til hver vår landsdel (ah, så gøy det var å være ung 😅). Men han viste seg å ha et stort arr over magen. Innen jeg så det tenkte jeg ikke på det i det hele tatt, for andre ting var i tankene, men spurte etterpå og fikk en interessant historie.

Jeg tror at hvis du «eier» din skavank, og står rakrygget i det, så reagerer ingen parner. Folk flest har mer en nok med sine egne usikkerheter, og føler kanskje lettelse over «uperfekthet»? 🙂 

Anonymkode: de376...36d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen store skavanker, men er jo noe overvektig, bleik og har strekkmerker på brystene, i lysken og på hoftene. Jeg synes ikke jeg har en pen kropp, og kan noen ganger føle på at lårene og magen min er stor. Spesielt når jeg har på meg badetøy offentlig. Disse tankene tar jeg ikke med meg på soverommmet. Jeg kan være sjenert ifht hva jeg gjør, men ikke hvordan jeg ser ut. Om vi har blitt såpass intim at vi ligger sammen, går jeg bare utifra at mannen synes jeg ser grei ut. 

Anonymkode: a7941...fa4

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...