Gå til innhold

Selgere på Finn som selger nye pulsklokker men ikke kan vise til kvittering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker å kjøpe en brukt pulsklokke på Finn og har funnet et merke og modell som jeg trenger.

Jeg fant to annonser i dag der prisen var helt lik og hvor begge annonsørene skriver at klokken er lite brukt, den ene var kjøpt 8. juni og brukt kun to dager men det sto ikke hvorfor selger ville kvitte seg med den.

Den andre selgeren skrev at han hadde kun brukt den kort tid fordi han skulle kjøpe seg en mer avansert modell.

Jeg tenker at når man har hatt en klokke såpass kort tid så er det naturlig at man legger ved kvittering, og at man også tar bilde av klokkene istedenfor å legge ut bilde fra Power sin hjemmeside.

Jeg kjenner jeg bli mistenkelig med en gang og lurer på om jeg skal bite på?

Pris er 1000,-

Anonymkode: a7d02...a54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Stor sjanse for at det er tyvgods eller piratkopier, beste er styre unna slike selgere.

Anonymkode: 7f295...5fc

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ønsker å kjøpe en brukt pulsklokke på Finn og har funnet et merke og modell som jeg trenger.

Jeg fant to annonser i dag der prisen var helt lik og hvor begge annonsørene skriver at klokken er lite brukt, den ene var kjøpt 8. juni og brukt kun to dager men det sto ikke hvorfor selger ville kvitte seg med den.

Den andre selgeren skrev at han hadde kun brukt den kort tid fordi han skulle kjøpe seg en mer avansert modell.

Jeg tenker at når man har hatt en klokke såpass kort tid så er det naturlig at man legger ved kvittering, og at man også tar bilde av klokkene istedenfor å legge ut bilde fra Power sin hjemmeside.

Jeg kjenner jeg bli mistenkelig med en gang og lurer på om jeg skal bite på?

Pris er 1000,-

Faktisk ikke. Helt vanlig å kjøpe noe fordi du liker det og håper å bruke det i lang tid, så da er det vel ingen poeng i å beholde kvitteringen. 

Anonymkode: 4fd5e...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem er det som legger ved kvittering når de skal selge noe...?
Det høres jo litt merkelig ut. Jeg har aldri gjort det.

Anonymkode: 8d6f3...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis klokkene er kjøpt i norsk butikk så ligger ofte kvitteringen lagret hos selger. Hvis du tenker å kjøpe brukt kan du be selger om å hente ut kopi i butikken hvis de ikke har spart på den de fikk.

Anonymkode: 74047...235

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje noen har fått ett eller annet i gave (for eksempel til bursdag eller jul) og så har de som faktisk har kjøpt gaven ikke lagt ved noen kvittering oppi presangen. 

Personen som selger tingene harr kanskje ikke lyst til å spørre de som kjøpte tingene om kvitteringen. Fordi man ikke ønsker å være "uhøflig" eller noe.    

Anonymkode: 1c5d4...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres litt ut som det kan dreie seg om tyvgods, så ville vært litt forsiktig.

Anonymkode: c1b60...d77

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Faktisk ikke. Helt vanlig å kjøpe noe fordi du liker det og håper å bruke det i lang tid, så da er det vel ingen poeng i å beholde kvitteringen. 

Det er jo garanti på det man kjøper, og når man har kvittering så får man jo benyttet seg av garantien.

Har man ikke har kvittering og klokken klikker etter to måneder så står man der med skjegget i postkassen.

Ts

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg har solgt varer som har vært lite brukt og der garantien fremdeles er gyldig, og da spør ofte kjøpere etter kvittering.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje noen har fått ett eller annet i gave (for eksempel til bursdag eller jul) og så har de som faktisk har kjøpt gaven ikke lagt ved noen kvittering oppi presangen. 

Personen som selger tingene harr kanskje ikke lyst til å spørre de som kjøpte tingene om kvitteringen. Fordi man ikke ønsker å være "uhøflig" eller noe.    

Anonymkode: 1c5d4...ecf

Det er de mulighet, men blir litt mistenkelig når de ikke tar bilde av sin klokke men legger ut bilde fra Power eller Xxl

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har solgt varer som har vært lite brukt og der garantien fremdeles er gyldig, og da spør ofte kjøpere etter kvittering.

Ts

Jeg vet at de spør, men jeg synes at det er urimelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er veldig ubehagelig å spørre om kvittering om jeg vil selge noe jeg har fått i gave. Det blir jo å si rett ut at jeg ikke likte gaven, så skal selge den/bytte den. Eventuelt må man lyve og si at det er problemer med den, og det føles ikke greit det heller. Så i slike tilfeller har jeg solgt uten kvittering. 

Anonymkode: 448fd...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er veldig ubehagelig å spørre om kvittering om jeg vil selge noe jeg har fått i gave. Det blir jo å si rett ut at jeg ikke likte gaven, så skal selge den/bytte den. Eventuelt må man lyve og si at det er problemer med den, og det føles ikke greit det heller. Så i slike tilfeller har jeg solgt uten kvittering. 

Anonymkode: 448fd...f65

Det skjønner jeg, men da er det jo bare å skrive gjennom  at man har fått det som gave og dessverre ikke har kvittering å fremvise.

Og ikke legge ut bilde av den tingen man selger, men legge ut bilde fra butikken som selger varen, synes jeg er suspekt.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kan være tyvegods, men også rett og slett svindel. Altså at de ikke har varene... Det er jo mistenkelig at du har funnet to så like annonser også... Når jeg har handlet på xxl, elkjøp og slike butikker, er kvitteringene sendt på mail eller de ligger på 'min side' hos de når jeg har kjøpt via nett.

Å ikke ha kvittering er sus, rett og slett. Hadde ikke kjøpt av de.

Anonymkode: a7bce...8b2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

På elektronikk og ting som fortsatt er innenfor garantitiden så er det helt vanlig

Anonymkode: cd95f...328

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, det er helt vanlig at en faktisk kan henvende seg til bitikken for å fiske frem en kvittering. Selv om en har tenkt å bruke den lenge så har en faktisk garanti/reklamsjons muligheter. De fleste har kvittering.

Anonymkode: 40722...a0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bilder av produktet, kvittering og personlig oppmøte ved handel ville jeg anbefalt. Svindel på finn.no blir bare henlagt hvis en anmelder. Så her blir en nødt til å tenke selv og gjøre det beste for å unngå at en blir svindlet.

Anonymkode: 40722...a0b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jo, i tilfelle reklamasjon…

Anonymkode: 34bd1...e09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo, i tilfelle reklamasjon…

Anonymkode: 34bd1...e09

Spørs hva det er jo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er så mye svindel på Finn. Og de fleste butikker, sender kvittering på mail. Hadde aldri kjøpt noe uten bilde av faktisk vare, og kvittering. 

Anonymkode: 62b18...faa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...