Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vet at baby ikke skal sove på magen inntil hen kan snu seg selv, men under oppsyn er det greit når de bare er 7 uker?

min sover så lite på egenhånd, altså sover mest på kun meg eller hvis jeg ligger ved siden av. Men plutselig sova hen nå etter pupp på magen er det OK under oppsyn? Så får jeg bittelitt pause fra barn oppå meg

Anonymkode: 92197...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å la babyen sove godt over på sida, med teppe/handkle bretta som kant? Det er vel pga pusten og det at babyen søv tyngre på magen mtp krybbedød, at dei ikkje skal sove på magen. Så eg ville vore forsiktig å vent babyen til å sove på magen, sjølv få gongar.. Men forstår det er vanskeleg når dei ligg mykje på.

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg sjekket babyen omtrent hele tiden, høres mer stress ut enn å bare ha hen på seg😅 går nok fint om du gjør det på dagtid, gjør det som funker for deg🥰

Anonymkode: a8ca0...094

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det til en vane for babyen. Ikke la det være et alternativ. 

Anonymkode: a6417...08a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en nyfødt baby i fjor sommer som bare sov dupper med kroppskontakt fra hun var to uker til hun var tre måneder gammel. Det føltes litt klaustrofobisk i blant, særlig når det var glovarmt og jeg måtte gå med henne i sjal eller sele, eller når jeg ble stuck på sofaen med henne liggende på brystet eller på ammeputa og jeg gjerne skulle ha både tisset og spist. I et litt desperat øyeblikk la jeg henne ned på magen i vugga mens hun var trøtt, og hun sovnet momentant. Jeg må innrømme at jeg lot henne sove den ene duppen på magen, og det var godt å få en liten pause fra kroppskontakten, men jeg ble jo sittende og nistirre på henne for å se at hun pustet. Det var med andre ord ikke spesielt avslappende. Uansett skal man ikke la de sove på magen med mindre det er oppå deg og du er våken og følger med. Ikke gjør det til en vane for verken deg eller babyen. Det er så fort gjort at hvis det først blir en vane, blir du også mer slepphendt med å følge med - det starter kanskje med at du scroller litt på mobilen, så henger du opp klesvasken, så skal du bare ut på kjøkkenet en tur for å smøre noen skiver osv osv. Vips er faren for krybbedød vesentlig økt fordi babyen sover på magen uten oppsyn.

Anonymkode: f1a02...0c7

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...