AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Lurer på om det er noe galt med søknaden min og at de må sjekke ut noe eller om det generelt er veldig lang ventetid på vedtak om refusjon av pasientreiser for tiden? Sendte inn en relativ enkel søknad 8.juni om refusjon av pasientreise som fortsatt er under behandling. Sendte inn en tilsvarende søknad i mars som var ferdigbehandlet og vedtak kom allerede 2 dager senere om jeg fikk refusjon. Det er akkurat same type søknad til og fra sykehus og same transportmiddel (privatbil) jeg søker refusjon for. Anonymkode: ca6ce...c02
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Pasientreiser har ganske lang behandlingstid for tiden. Jeg trodde egentlig saksbehandlingen der gikk helt automatisk, men det er tydeligvis en del som behandles manuelt. Jeg er kronisk syk og har pasientreiser til flere ulike behandlere hver måned. Nå for tiden er det slik at svar som før har kommet på under et døgn kan ta flere uker. For første gang sendte jeg også en klage i vår, og behandlingstiden der var sju uker. Anonymkode: 4eb82...fa9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 Det er lang behandlingstid nå, det kommer ofte opp melding på det når du fyller inn søknaden. Anonymkode: 802a9...a11 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 Det verste er at satsene ikke øker for de som trenger overnatting. Det billigste jeg finner er rundt 1600kr; som betyr at jeg må betale rundt 1000kr selv. Jeg er for syk til tur retur samme dag. Anonymkode: 87914...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå