hds Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Håper noen kan berolige litt nå. Har baby på 10 dager. Har de siste dagene lagt merke til at han innimellom får skjelvinger/rykninger når han sparker/strekker på seg. I hovedsak i beinet (det andre beinet har gips grunnet behandling for feilstilling i foten), men kan også komme i armene. Resten av kroppen er helt rolig, og han faller ikke bort eller virker plaget av det. Varer kun et sekund eller to før det gir seg. Når han sover, spiser eller ligger rolig inntil, kommer det ikke. Hs mener det bare er umodent nervesystem, og det kan virke likt ut fra det jeg kan lese om dette. Blir uansett bekymret, og lurer på om flere har vært borti det samme med sine barn?! Var det ufarlig? Gikk det over av seg selv? Hvor lenge hadde de det? Vurderer å ringe lege over helga for å slippe å bekymre meg sånn, men vil jo ikke være overhysterisk heller…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Du kan vel ringe føden? Anonymkode: 83996...a62
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 Begge mine hadde skjelvinger og rykninger, det gikk over, fikk også beskjed fra hs om at det var normalt😊 Men dersom det bekymrer deg veldig tenker jeg det er bedre med en telefon for mye til fastlegen😊 Anonymkode: 8e56c...fcd 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 Min hadde også div rare skjelvinger og rykninger i starten/de første ukene. Det gikk over av seg selv. Virker normal nå ved 1,5 års alder i den grad man kan vite det, tidlig ute motorisk osv. Tror jeg spurte HS om det men fikk ikke noe godt svar... Anonymkode: ad7ca...ecd
hds Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begge mine hadde skjelvinger og rykninger, det gikk over, fikk også beskjed fra hs om at det var normalt😊 Men dersom det bekymrer deg veldig tenker jeg det er bedre med en telefon for mye til fastlegen😊 Anonymkode: 8e56c...fcd Husker du om det var både i armer og bein? Og var det ofte? Ja, vurderer å gjøre det bare for å slippe å lure..men greit å høre andres erfaringer uansett😊
hds Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Min hadde også div rare skjelvinger og rykninger i starten/de første ukene. Det gikk over av seg selv. Virker normal nå ved 1,5 års alder i den grad man kan vite det, tidlig ute motorisk osv. Tror jeg spurte HS om det men fikk ikke noe godt svar... Anonymkode: ad7ca...ecd Godt å høre! Husker du om det kom ofte?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 17 minutter siden, hds said: Godt å høre! Husker du om det kom ofte? Husker ikke helt dessverre.. tror det var hver dag men ikke veldig ofte. Du kan prøve å ta video og høre med lege? Ville spurt lege eller helst føden heller enn helsestasjon tror jeg. Anonymkode: ad7ca...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 Mine hadde dette i beina og underleppa. Vokste det av seg. De var begge litt premature. Anonymkode: 4de7c...68a
Obelix88 Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 Min minste hadde mye sitring i underleppa og øyne som også "dirret" fram og tilbake. Hadde det lenge. Mulig han også hadde rykninger i armer og bein.. normal 3åring i dag
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 Har to barn, begge skalv i beina når de var nyfødte 😜 hs har nok helt rett, bare å slappe av🥰 Anonymkode: e9b6d...5fa
hds Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Mine hadde dette i beina og underleppa. Vokste det av seg. De var begge litt premature. Anonymkode: 4de7c...68a Husker du ca hvor lenge de hadde det? Og var det daglig? Godt å høre at de vokste det av seg og at det ikke var noe ille😊
hds Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #12 Skrevet 17. juni 2023 Obelix88 skrev (32 minutter siden): Min minste hadde mye sitring i underleppa og øyne som også "dirret" fram og tilbake. Hadde det lenge. Mulig han også hadde rykninger i armer og bein.. normal 3åring i dag Husker du ca hvor lenge han hadde det? Godt å høre at det ikke var noe ille😊
hds Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #13 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har to barn, begge skalv i beina når de var nyfødte 😜 hs har nok helt rett, bare å slappe av🥰 Anonymkode: e9b6d...5fa Åh, godt å høre at det ikke var noe ille! Håper hun og dere har rett🥰 Man blir jo så bekymret for disse små! Husker du om de hadde det daglig? Og ca hvor lenge det varte før de vokste det av seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå