AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Gruer meg så sykt. Hun er en direkte og brå type og har gått inn for å hate meg. Hvordan oppføre meg mot henne? Er lederen hennes.. Anonymkode: ab549...376 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Hvorfor går du dit? Jeg deltar aldri på ting etter arbeidstiden, blir helt feil. Anonymkode: a2588...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 Som leder skal du ikke delta på slike ting, høres ut som dere er en barnehage utfra hva du skriver. Anonymkode: a2588...1e6 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor går du dit? Jeg deltar aldri på ting etter arbeidstiden, blir helt feil. Anonymkode: a2588...1e6 Jaha? Som leder deltar jeg på det meste. Jeg skal bare være der noen timer. Anonymkode: ab549...376 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Som leder skal du ikke delta på slike ting, høres ut som dere er en barnehage utfra hva du skriver. Anonymkode: a2588...1e6 Hvorfor ikke? Anonymkode: ab549...376 6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Anonymkode: ab549...376 Les hva du har skrevet... Anonymkode: a2588...1e6 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Du forteller om en ansatt som hater deg, men du forteller ikke noe om bakgrunnen til det. Har du gjort noe som har skapt vansker for den ansatte så får du bare stå i det og gjøre din plikt i den stunden du må delta på festen. Har det ikke vært noen foranledning til den dårlige stemningen så får du gjøre det beste ut av det , men ta initiativet til å rydde på neste medarbeidersamtale . Anonymkode: bedc8...122 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 Vet du hvorfor? Isåfall ta en medarbeider samtale, med en annen leder. Dette går utover arbeidsmiljø om hun ikke kutter ut å være ufin, og baktanker deg til de andre. Og absolutt et tema innenfor å ta opp. Ville Isåfall tatt opp med henne at det er helt ok å ikke like, deg men å la det gå utover arbmiljøet er ikke innafor. Har hun noe uoppgjort med deg, så tar hun det opp med deg, uten å dra inn resten av arbeidsplassen. Så lenge det er ting mellom dere og ikke arbeidsplassen. Det er lov å gi advarsler. 3 advarsler er sparken. Men pass på at du gjør alt riktig Anonymkode: 40480...0fb 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 Som leder må du stå i og ikke alltid bli likt. Men, hatet? Da må du kalle inn til en medarbeidersamtale og prøve å renske luften. Hvorfor hater hun deg tror du? Anonymkode: e0f18...fe7 7 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 Om en arbeidstaker hater deg uten grunn og det går ut over arbeidsmiljøet ville jeg kalt inn vedkommende til en samtale. Om det ikk bedrer seg er det bare å sette i gang prosessen med å få vedkommende bort. Som leder må du ikke bli likt av alle, men du er også ansvarlig for å skape et godt arbeidsmiljø, og det kan være å ta harde eller vanskelige beslutninger. Anonymkode: 0e9db...df1 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #11 Skrevet 17. juni 2023 Som leder har jeg hatt ansatte som «hater» meg. Har en person nå feks som jeg tilslutt måtte kreve at all kommunikasjon (forespørsler og spørmål) måtte foregå skriftlig, og alle møter er med tillitsvalgt, for hen er helt urimelig og kan vri på alt man sier. Nå drar jeg aldri på fest med de ansatte, de gangene jeg feks er med på julebord så er det til maten og hjem etter det. Men da er jeg ganske tydelig på at hvis man begynner med jobb diskusjon (ikke generell prat) så sier jeg at det kan vi eventuelt ta på jobb og her er ikke tid og sted. Hen jeg har utfordring med holder jeg et distansert og høflig forhold til. Blir det konfrontasjon eller urimelig oppførsel gjentar jeg bare at dette passer seg ikke her. Anonymkode: 1faad...b71 6
PM75 Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 Dette hadde jeg tatt tak i! Det er grenser for hvordan andre mennesker kan oppføre seg mot deg, også når du er leder. Vi er alle pliktige til å bidra til et forsvarlig arbeidsmiljø! 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #13 Skrevet 17. juni 2023 Du er nødt til å ta et møte med vedkommende og dere må ha med dere en tredjepart. Det bør skrives referat som alle skriver under. Anonymkode: 8f5cc...bbe 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #14 Skrevet 17. juni 2023 . AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som leder har jeg hatt ansatte som «hater» meg. Har en person nå feks som jeg tilslutt måtte kreve at all kommunikasjon (forespørsler og spørmål) måtte foregå skriftlig, og alle møter er med tillitsvalgt, for hen er helt urimelig og kan vri på alt man sier. Nå drar jeg aldri på fest med de ansatte, de gangene jeg feks er med på julebord så er det til maten og hjem etter det. Men da er jeg ganske tydelig på at hvis man begynner med jobb diskusjon (ikke generell prat) så sier jeg at det kan vi eventuelt ta på jobb og her er ikke tid og sted. Hen jeg har utfordring med holder jeg et distansert og høflig forhold til. Blir det konfrontasjon eller urimelig oppførsel gjentar jeg bare at dette passer seg ikke her. Anonymkode: 1faad...b71 Det er litt det samme her. Hun vrir og vender på alt jeg sier, og setter meg i et veldig dårlig lys foran de andre. Hun ødelegger arbeidsmiljøet, men hun er såpass smart at hun skjuler det godt/de andre forstår det ikke helt (iallfall ikke enda). Takk for tips! Anonymkode: ab549...376 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #15 Skrevet 17. juni 2023 PM75 skrev (2 timer siden): Dette hadde jeg tatt tak i! Det er grenser for hvordan andre mennesker kan oppføre seg mot deg, også når du er leder. Vi er alle pliktige til å bidra til et forsvarlig arbeidsmiljø! Enig. Hun er ganske slu også. Og hun har skjelt meg ut flere ganger. Skal ha møte med henne til uka. Gruer meg helt sinnsykt, er redd for henne. Anonymkode: ab549...376
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #16 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som leder må du stå i og ikke alltid bli likt. Men, hatet? Da må du kalle inn til en medarbeidersamtale og prøve å renske luften. Hvorfor hater hun deg tror du? Anonymkode: e0f18...fe7 Fordi jeg er dame og yngre henne. Og fordi hun ikke får gjøre som hun vil. Men det er mine antagelser. Kan være noe annet. Jeg er overhodet ikke en perfekt leder, min lederstil skal uansett ikke føre til at ansatte roper og skjeller meg ut, og har null respekt. Anonymkode: ab549...376
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #17 Skrevet 17. juni 2023 Tipper det er mye du ikke forteller her, det er nemlig en grunn til at man er mislikt som sjef. Min forrige sjef mente også at alle andre var problemet, det var hun som ble motarbeidet, andre misforstod, de sa ting som ikke var sant, fikk ikke viljen sin, ville gjøre ting annerledes ect, men det var hun som var problemet. Hennes manglende evne til oversikt, innsikt, rettferdig behandling av ansatte, opprettholdelse av taushetsplikt som leder og å forholde seg til loven var problemet, og da de over henne tilslutt innså det (etter ÅR med klager), ja da fikk hun sparken. Eller det får man ikke i det offentlige, man omplasseres til en annen stilling, men hun ble fjernet som leder. Så det er nok en grunn til at hun ikke liker deg, og da er det sannsynligvis felre kolleger som er enig med henne, men bare ikke viser det. Vil du være en god leder jobber du med å finne ut av hva du kan gjøre med saken, og innser at det ikke bare er alle andre som er problemet. Anonymkode: 3f529...728 3 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #18 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Tipper det er mye du ikke forteller her, det er nemlig en grunn til at man er mislikt som sjef. Min forrige sjef mente også at alle andre var problemet, det var hun som ble motarbeidet, andre misforstod, de sa ting som ikke var sant, fikk ikke viljen sin, ville gjøre ting annerledes ect, men det var hun som var problemet. Hennes manglende evne til oversikt, innsikt, rettferdig behandling av ansatte, opprettholdelse av taushetsplikt som leder og å forholde seg til loven var problemet, og da de over henne tilslutt innså det (etter ÅR med klager), ja da fikk hun sparken. Eller det får man ikke i det offentlige, man omplasseres til en annen stilling, men hun ble fjernet som leder. Så det er nok en grunn til at hun ikke liker deg, og da er det sannsynligvis felre kolleger som er enig med henne, men bare ikke viser det. Vil du være en god leder jobber du med å finne ut av hva du kan gjøre med saken, og innser at det ikke bare er alle andre som er problemet. Anonymkode: 3f529...728 Selvfølgelig er det mye jeg ikke forteller. Men jeg har ikke gjort noe for at hun skal hate meg. At hun ikke liker at jeg påpeker at hun skal gjøre jobben sin skal ikke utløse raseriutbrudd. Denne dama har ikke et godt rykte i byen. Du får tro du hva vil, men uansett om hun ikke liker meg skal hun ikke behandle meg slik. Anonymkode: ab549...376 4
Rødstrupa Skrevet 17. juni 2023 #19 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Gruer meg så sykt. Hun er en direkte og brå type og har gått inn for å hate meg. Hvordan oppføre meg mot henne? Er lederen hennes.. Anonymkode: ab549...376 Da er du proff. Du holder deg edru og tar ingen diskusjon med vedkommende og går tidlig hjem. 2 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #20 Skrevet 17. juni 2023 Rødstrupa skrev (2 minutter siden): Da er du proff. Du holder deg edru og tar ingen diskusjon med vedkommende og går tidlig hjem. Takk for konkret tips! Det er planen:) Anonymkode: ab549...376 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå