AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Del Skrevet 17. juni 2023 Hei! Jeg skal i bryllup til en (kvinnelig) slektning i dag! Grunnet sykdom så kan ikke brudens søster komme likevel - og jeg har blitt spurt om jeg kan holde en liten tale istedenfor, noe jeg har sagt ja til.. Men; jeg har aldri gjort dette før, og har ikke vært i spesielt mange bryllup heller… føler inspirasjonen er litt laber. Har sett talen til søsteren, og der var det dessverre mye interne ting dem i mellom - slik at jeg ikke kan «bruke den». Noen som har noen gode tips? Artig ekteskaps-statistikk, et lite søtt dikt, en artig vits? Tenker å holde det rundt 3-5 minutter Anonymkode: 9cb33...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Del Skrevet 17. juni 2023 Spør chat GTP ;), så får alle seg en liten latter. «hva er definisjonen på et ekteskap?» for eksempel Anonymkode: c770f...0f8 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 17. juni 2023 #3 Del Skrevet 17. juni 2023 Så flott at du takket ja til dette på kort varsel. det setter nok bruden umåtelig stor pris på! Jeg har holdt et par forlovertaler selv. Først begynner du selvsagt med å gratulere de nygifte, og gjerne at de ser fantastiske ut, og "for en flott dag" osv. Deretter fokuserer du på bruden. Der bruker jeg gjerne mine minner med vedkommende for å understøtte gode egenskaper hun har. Typisk "du er både tålmodig og raus. Jeg husker den gangen vi var på tur og du...". Så kan du si et par ord om brudgommen og hva ved han som gjør at du tror de passer sammen. Så bør du avslutningsvis si noe om dem som par. At du er sikker på at de får et godt liv sammen, at de komplementerer hverandre, og igjen, gratulerer så mye med dagen. dette nailer du! Masse lykke til 😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. juni 2023 #4 Del Skrevet 17. juni 2023 I tillegg til å gratulere de nygifte, kan du lese opp et vers fra «Profeten» av Kahil Gibran (?). Fine «vers» der om livet, døden, kjærligheten etc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 17. juni 2023 #5 Del Skrevet 17. juni 2023 Legg inn navn og annen relevant informasjon inn i chat gtp og be den lage en tale 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Del Skrevet 17. juni 2023 Fjugur skrev (8 minutter siden): I tillegg til å gratulere de nygifte, kan du lese opp et vers fra «Profeten» av Kahil Gibran (?). Fine «vers» der om livet, døden, kjærligheten etc God idé! Anonymkode: 08671...c2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Del Skrevet 17. juni 2023 Bare ved å skrive; Skriv en bryllupstale i OpenAI så får du denne. Helt brukbar som mal og som du burde klare å ta på sparket uten papir. Kjære gjester, familie og venner, I dag er vi samlet her for å feire en helt spesiell anledning - kjærligheten mellom [brudens navn] og [brudgommens navn]. Det er en ære for meg å stå her i dag og dele noen ord med dere alle. [Brudens navn] og [brudgommens navn], dere stråler av kjærlighet og glede i dag. Jeg har hatt gleden av å følge deres kjærlighetshistorie fra begynnelsen, og det har vært en inspirasjon å se hvordan dere har vokst sammen og støttet hverandre gjennom tykt og tynt. Det er noe magisk med bryllup - det øyeblikket hvor to hjerter blir forent og lover å tilbringe resten av livet sammen. I dag er en slik dag hvor vi feirer denne vakre forbindelsen mellom dere to. Og jeg må si, det er tydelig å se hvor godt dere passer sammen. Dere utfyller hverandre på en fantastisk måte og har skapt et grunnlag for en livslang kjærlighet. Kjærlighet er ikke bare romantikk og eventyr, men også tålmodighet, respekt og dedikasjon. Det er å stå sammen gjennom livets opp- og nedturer, og å være der for hverandre uansett hva som måtte komme. Jeg er overbevist om at dere, [brudens navn] og [brudgommens navn], er klare til å ta på dere dette ansvar og gå inn i ekteskapet med styrke og mot. Men husk, selv om dere nå er et ektepar, er det like viktig å opprettholde deres individuelle identiteter. Fortsett å støtte hverandre i deres drømmer og ambisjoner, og aldri glem at kjærlighet og tillit er grunnlaget for et lykkelig ekteskap. I dag er også en dag hvor vi ønsker å takke familie og venner som har vært en del av deres liv og støttet dere gjennom hele reisen. Takk for at dere er her i dag og for deres kjærlighet og støtte til [brudens navn] og [brudgommens navn]. Deres tilstedeværelse gjør denne dagen enda mer spesiell. La oss alle heve glassene og skåle for det nygifte paret. Må deres kjærlighet fortsette å blomstre og vokse gjennom alle livets faser. Må dere alltid finne glede og lykke i hverandres selskap, og må deres kjærlighet være sterk nok til å overvinne enhver utfordring som kommer deres vei. Til slutt vil jeg si, [brudens navn] og [brudgommens navn], at dere er to fantastiske mennesker som sammen utgjør et enda mer fantastisk par. Gratulerer med ekteskapet, og jeg ønsker dere et liv fylt med kjærlighet, lykke og evig lidenskap. Må deres bryllupsreise vare for alltid. Anonymkode: df8d3...efa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Del Skrevet 17. juni 2023 Ring søsteren, hør om du i stedet kan lese talen fra henne høyt. Anonymkode: cc0f4...d28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Del Skrevet 17. juni 2023 Begynner brudens navn på S? 😁 Det ligger mange standard-taler på nett, evt. kan du bruke ChatGPT som noen over her sier. Hvis du er usikker på hva du skal si, ville jeg bare holdt det helt standard. Så lenge du ikke snakker for lenge gjør det ingenting om det ikke er fryktelig underholdende. Alternativt kan du jo skrive en standard tale med noen rare fakta, rare ordlegginger og slikt, der du forteller at siden du måtte ta det på sparket, fikk du AI til å skrive en bryllupstale for deg. Hvis du vil gjøre det litt morsomt. Anonymkode: b2a9e...ec5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Del Skrevet 17. juni 2023 Har du noen egne minner om bruden? Anonymkode: 8018c...60e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 17. juni 2023 #11 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har du noen egne minner om bruden? Anonymkode: 8018c...60e Egentlig lite. Vi har mest møttes i familieselskaper opp igjennom årene, og vært på et par grillinger. Har lite opplevelser/andre ting sånn sett å referere til! Men skal nok klare å skrape sammen noe har fått gode tips over her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå