Gå til innhold

Ungen er full av solkremrester etter bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er såklart glad de smører godt, men unger har masse solkrem i øra, og rester på halsen osv. Når han da blir satt rett i sandkassa etter smøring så vil det si at hele ungen er smørt inn i solkrem og sand ved henting😓 Var forberedt på mye sand i sko og hår når han begynner i bhg, men han må dusjes ned rett etter bhg hver dag. Vi kan ikke legge planer rett etter bhg, for han må hjem å bade og bytte klær. Er det vanlig at ungene blir SÅ MØKKETE? 😅

Anonymkode: ebde7...29f

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Tja, våre barn går i en friluftsbarnehage. De er ute så og si hele dagen. De og må dusjes hver dag på sommeren. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Har ikke sett solkremrester på min, men han har vært nesten grå et par dager denne uken. De leker i sandkassen, med tørr, støvete sand, de er klissete av svette og solkrem. Så ja, de blir skitne. Tenker det er et tegn på mye lek og kos i finværet. Du kan vel ev. vaske over ungen med våtseviett el.l.? Så funker det kanskje som en halvgod løsning? 

Anonymkode: 0e569...205

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja heilt normalt 🌞 

Hilsen mor med fleire barn. 

Anonymkode: 57079...f05

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja, det er vanlig, og et sunnhetstegn. I går var jeg sikker på at jeg så Ronja Røverdatter på butikken. Det viste seg å være en femåring som kom rett fra barnehagen. Møkkete klær, møkkete ansikt, og flokete hår med sand i.

Møkkete barn hlrer med om sommeren!

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, normalt.

Da vi pusset opp installerte vi dusj og solid med henge-/tørkemuligheter på vaskerommet (separat inngangsdør), Så her er det fast rutine med alt av, så dusj. 

Anonymkode: 29fb7...cb9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig og helt normalt. Sånn kommer det til å være, i alle fall på sommerhalvåret i en god stund fremover. De er ute og de blir skikkelig møkkete. Mine er nå i skolealder (ni og 11 år), nå er de ikke like møkkete, men de er ofte svette etter å ha syklet hjem fra skolen og de har ofte solkrem-rester her og der. Og nei, de går ikke nødvendigvis å dusjer helt uten oppfordring alltid... Foreløpig. 

Anonymkode: f62eb...4ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er såklart glad de smører godt, men unger har masse solkrem i øra, og rester på halsen osv. Når han da blir satt rett i sandkassa etter smøring så vil det si at hele ungen er smørt inn i solkrem og sand ved henting😓 Var forberedt på mye sand i sko og hår når han begynner i bhg, men han må dusjes ned rett etter bhg hver dag. Vi kan ikke legge planer rett etter bhg, for han må hjem å bade og bytte klær. Er det vanlig at ungene blir SÅ MØKKETE? 😅

Om man ikke setter ungen ut i sandkassen rett etter smøring eller ei spiller ingen rolle, de blir like møkkete uansett.

Jeg synes det er veldig merkelig at du ikke vet dette, har du aldri lekt med ungen din ute selv?? Du vet at det er bra for barn å leke ved å bruke kroppen og at de ikke har godt av å sitte inne med iPad hele dagen?

Anonymkode: 52351...b06

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du aldri ute med ungen din? 😅 for her kan ungen dusje etter barnehagen for å unngå masse sand osv inne, men jammen må ungen i dusjen en tur til når vi har vært ute etter middagen feks, eller i helgene. Møkkete blir de. Syns det er et sunnhetstegn jeg. Da vet man at de har kost seg. 

Anonymkode: bb5f7...ef2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Solkrem på ører og hals er vel fordi det må iblandt gå fort, og unger virrer med hodet. Når 15 stk skal ha nytt lag etter lunsj på vei ut, så har de ikke tid til å finsmøre.

Husker godt ungene måtte dusje hver dag etter at de er rullet i solkrem og sand. Og hodebunnen var også full av sand 😄

Anonymkode: 93218...509

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Helt vanlig. 

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt!

Barnehagen har ikke tid til å la barna tørke før de får lov til å leke. Du kan jo prøve det samme utendørs med 20 barn som skal smøres og tre voksne på avd… 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart, vi passer selvsagt på at solkremen smøres ordentlig på

Anonymkode: 8e533...cfa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Solkremen må jo av selv om den er smurt på "skikkelig". Sånn er det på sommeren. Da blir de ekstra skitne pga at de er mye ute uten heldekkende klær.

Anonymkode: 596de...3fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Mine har sett ut som noen huletroll ved henting de siste ukene. Flette/sette opp håret på jenta, og kort klipp på gutten hjelper litt. 

Anonymkode: 2624a...d66

• Liker 3
Skrevet

Av alle ting man skal reagere på, så er dette IKKE en av dem.

Det er helt vanlig, og ja, ungen må dusjes hver kveld på denne tiden! Og nei, man kan ikke beregne å reise rett fra barnehagen til noe sted ungen bør se nogenlunde ut (regner ikke Rema på vei hjem med her, for der vet alle at folk har med unger rett fra barnehagen).

Vær glad de smører, og vær glad ungen din er aktiv og i lek! Hadde ungen kommet hjem like ren som da du leverte, DA hadde jeg begynt å lure!

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vi bader eller dusjer barna fort hver dag etter barnehagen på denne tiden av året. Når det har vært som varmest bruker jeg hageslangen 

Anonymkode: a177b...a73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ulrikke skrev (1 time siden):

Av alle ting man skal reagere på, så er dette IKKE en av dem.

Det er helt vanlig, og ja, ungen må dusjes hver kveld på denne tiden! Og nei, man kan ikke beregne å reise rett fra barnehagen til noe sted ungen bør se nogenlunde ut (regner ikke Rema på vei hjem med her, for der vet alle at folk har med unger rett fra barnehagen).

Vær glad de smører, og vær glad ungen din er aktiv og i lek! Hadde ungen kommet hjem like ren som da du leverte, DA hadde jeg begynt å lure!

Folk må få spørre om det som passer dem, ikke deg.

Anonymkode: 93a7e...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...