Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #1 Skrevet 11. januar 2006 jeg har lenge vært litt nedfor. befinner meg i et usikkert forhold, er usikker på meg selv, føler meg ensom osv. tilværelsen er ikke så bra lenger. jeg er 19 år, student, og har derfor ikke overflødige penger. ønsker gjerne å gå til en psykolog, for å prate om probleme mine. føler at det hjelper. er det noen plass det er gratis/billigere? kan man få støtte fra staten evt.? bor i stavanger.
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2006 #2 Skrevet 11. januar 2006 Sjekk om studentforeninga har noe tilbud og/eller støtte. Finn en psykolog med en kommunal avtale. Det betyr at du får godskrevet det beløpet du betaler på egenandelkortet ditt. Når du har nådd grensen på litt over 1600 kr så får du frikort og psykolog og lege er gratis resten av året. Du må ha henvisning fra fastlegen pluss at det er lang ventetid hos en psykolog med kommunal avtale.
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Hvis du bor i eller i nærheten av en universitetsby, så tilbyr de fleste universiteter gratis psykologhjelp, det er da studenter på psykologilinja som tilbyr dette, de er flinke og er i slutten av studietida så de kan sikkert hjelpe like mye som en ferdigutdannet psykolog. OG det beste av alt det er gratis! =)
Gjest gjest1 Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Eller du kan gå til fastlegen din og få en henvisning til poliklinikk. Du må betale egenandel som går opp til et visst beløp... 1500 kroner eller noe sånt. (Husker ikke i farta) Etter det er behandling hos psykolog gratis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå