AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Del Skrevet 17. juni 2023 Spesielt om det er fastlegen eller lærer til barnet deres, hva er grunnen? Anonymkode: 881f5...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg tror ikke lærere har en spesiell stor stjerne blant damene, slik som feks håndverkere har. Jeg tror kanskje de er litt populære blant høyt utdannede, urbane SV-kvinner i offentlig sektor da. Så litt nisje kanskje. Leger er heller ikke noe populære i Norge i dag. Anonymkode: 9a4c7...1e4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 17. juni 2023 #3 Del Skrevet 17. juni 2023 "Lærer, lege osv"? I mitt hode er dette to vidt forskjellige yrker. 13 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #4 Del Skrevet 17. juni 2023 Hæ? Anonymkode: a456e...341 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Del Skrevet 17. juni 2023 Viss statusskilnad på dei to yrka. Anonymkode: 6b702...9cf 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Del Skrevet 17. juni 2023 Se bare her på Kg, flere som lager tråder om at de er forelska i lærer eller lege. Anonymkode: 881f5...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. juni 2023 #7 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tror ikke lærere har en spesiell stor stjerne blant damene, slik som feks håndverkere har. Jeg tror kanskje de er litt populære blant høyt utdannede, urbane SV-kvinner i offentlig sektor da. Så litt nisje kanskje. Leger er heller ikke noe populære i Norge i dag. Anonymkode: 9a4c7...1e4 Eeehh…OK? Når ble håndverkere populære? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Del Skrevet 17. juni 2023 Det er jo to veldig forskjellige yrker, så skjønner ikke helt hvorfor du slår dem sammen og skriver osv. Pluss lærere er vel ikke spesielt høyt på status-rangstigen, det er vel snarere et lavtlønnsyrke hvor det dessverre og nesten ironisk nok er der de som ikke akkurat var best på skolen havner. Leger er vel også noe som har høyest status i amerikanske filmer, det er en greie blant jøder, og der kan de jo også tjene grisefett. Her til lands er ikke fastlegen McDreamy for de fleste. Men lege har noe høyere status, og man kan jo bli forelsket i noen som "bryr seg" om deg. Kanskje det kan være noe med lærere også, det er sexy at de er flinke med barnet ditt? Jeg vet ikke. Anonymkode: 22871...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 17. juni 2023 #9 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg forstår ikke barnas lege/lærer. Jeg har ikke barn, men tror ikke det er vanlig. Jeg forstår derimot å være tiltrukket av en lege eller en lærer. Kunnskap er sexy og jeg synes menn som bevarer roen i stressende situasjoner sexy. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Del Skrevet 17. juni 2023 Snok1 skrev (2 minutter siden): Eeehh…OK? Når ble håndverkere populære? Jeg kan bare snakke for meg selv. (Nå er jeg opptatt da), men hvis jeg ikke hadde vært det så må jeg si at jeg fort kunne falt for en håndverker. Å gå for en mann som er f.eks lege, advokat, økonom eller ingeniør ville vært interessant fordi jeg tenker at han da har hatt litt ambisjoner og ville oppnå noe i livet. Å gå for en håndverker ville vært fordi da har du en som liker å bruke jobbe fysisk og jeg anser det som mandig. Jeg er sammen med en ingeniør jeg da som etter hvert valgte å bli lærer på vgs. Anonymkode: 71492...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #11 Del Skrevet 17. juni 2023 Helene1982 skrev (3 minutter siden): Jeg forstår ikke barnas lege/lærer. Jeg har ikke barn, men tror ikke det er vanlig. Jeg forstår derimot å være tiltrukket av en lege eller en lærer. Kunnskap er sexy og jeg synes menn som bevarer roen i stressende situasjoner sexy. Ikke barnas lege. Men mors egen lege. og barnas lærer. Anonymkode: 881f5...3e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. juni 2023 #12 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan bare snakke for meg selv. (Nå er jeg opptatt da), men hvis jeg ikke hadde vært det så må jeg si at jeg fort kunne falt for en håndverker. Å gå for en mann som er f.eks lege, advokat, økonom eller ingeniør ville vært interessant fordi jeg tenker at han da har hatt litt ambisjoner og ville oppnå noe i livet. Å gå for en håndverker ville vært fordi da har du en som liker å bruke jobbe fysisk og jeg anser det som mandig. Jeg er sammen med en ingeniør jeg da som etter hvert valgte å bli lærer på vgs. Anonymkode: 71492...cdb Mange akademikere gjør håndverkerarbeid på fritiden. Ingen håndverkere gjør akademisk arbeid på fritiden. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #13 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Spesielt om det er fastlegen eller lærer til barnet deres, hva er grunnen? Anonymkode: 881f5...3e5 Gjør kvinner det da? Det er ikke mitt inntrykk at de skiller seg noe ut fra andre yrker menn har Anonymkode: 1b540...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 17. juni 2023 #14 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke barnas lege. Men mors egen lege. og barnas lærer. Anonymkode: 881f5...3e5 Fortsatt nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #15 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg er sammen med en lege på sykehus og skal innrømme at jeg hadde litt stjerner i øynene da vi ble sammen. "Guuud, han er leeeegeeee" husker jeg at jeg kunne lire av meg til de nærmeste og nærmest tro at jeg hadde kapret en superhelt. Vel, de stjernene har for lengst sluknet for det er jaggu ikke mye til liv vi har sammen. Han er en slave for sykehuset og ser nesten ikke barna sine. Om han ikke møter veggen innen et år blir jeg oppriktig sjokkert. Og ferien vi har planlagt i sommer..Jeg tror det ikke før jeg får se det. Det er helt brutale betingelser og vilkår for leger, spesielt sykehusansatte. Det så man jo tydelig av tragedien som rammet småbarnsfamilien på østlandet. Anonymkode: a4f12...78c 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #16 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg hadde en greie med en kirurg en gang for mange år siden, og den gangen var det jo litt spennende at han hadde det yrket. Men det alene er jo ikke nok til at jeg faller for noen. Det forholdet var uansett basert på min lave selvfølelse og at jeg falt pladask bare noen viste interesse og ville «ha» meg. Nå er jeg eldre, har bedre selvfølelse og er sammen med en mann som er mye bedre for meg. Han har et helt vanlig yrke, og jeg kunne ikke brydd meg mindre om det. Men jeg skal innrømme at jeg blir litt mo i knærne når jeg er til kiropraktoren min. Han er kjekk, og det er deilig å føle at noen «tar vare» på meg uten å vente noe i gjengjeld (foruten 💵) 😅 Anonymkode: b5a4d...24b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 17. juni 2023 #17 Del Skrevet 17. juni 2023 Du mista meg ved "lærer"... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #18 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Se bare her på Kg, flere som lager tråder om at de er forelska i lærer eller lege. Anonymkode: 881f5...3e5 De fleste som skriver på kg om at de er forelsket i legen eller behandleren sin er jo gjerne sårbare og ikke normalen. Det er en god grunn til at helsepersonell ikke har lov til å date pasienter. Anonymkode: f9b7c...a06 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #19 Del Skrevet 17. juni 2023 3 hours ago, Snok1 said: Eeehh…OK? Når ble håndverkere populære? Håndverker er det desidert mest attraktive yrket for en mann å ha i Norge. Det betyr ikke at alle kvinner synes det er attraktivt å være håndverker, men det er i en særstilling når det kommer til yrker som gjør menn attraktive (i Norge) Anonymkode: 9a4c7...1e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 17. juni 2023 #20 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Håndverker er det desidert mest attraktive yrket for en mann å ha i Norge. Det betyr ikke at alle kvinner synes det er attraktivt å være håndverker, men det er i en særstilling når det kommer til yrker som gjør menn attraktive (i Norge) Anonymkode: 9a4c7...1e4 Dette må du underbygge bedre. Dette er bare en vill påstand uten argumentasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå