AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Jeg våkner av meg selv til samme tid i helgene som i ukedagene, og står opp rimelig raskt for ikke å vekke samboer. Som regel står jeg opp rundt 07. Alle morgenplikter faller da på meg (slå på alle lys, slippe ut hund og katt, sette på kaffe, så ikke noe som tar mye tid). Samboer står opp 06.30 i ukedagene, men han klarer å sove lenge i helgene. Jeg skjønner at han ønsker å sove lenge, men skulle ønske at han av og til sto opp litt før så dagen kunne begynne før kl ti-halv elleve. Og at jeg noen ganger bare kunne stå opp og gjøre ingenting sånn som han. Er det urimelig å forvente at han innimellom (en gang eller to i mnd) står opp litt før, eller er det urettferdig at han skal måtte stå opp før han vil når jeg står opp tidlig fordi jeg uansett våkner da? Anonymkode: 984a5...25f
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 17. juni 2023 Har dere barn? Virket ikke sånn? Da syns jeg mannen skal få sove så lenge han vil egentlig... Det er jo eneste da han kan. Og når dere får barn, om dere skal ha, blir det helt anderledes... Er mine tanker da... Anonymkode: 85e76...d8e 54 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #3 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har dere barn? Virket ikke sånn? Da syns jeg mannen skal få sove så lenge han vil egentlig... Det er jo eneste da han kan. Og når dere får barn, om dere skal ha, blir det helt anderledes... Er mine tanker da... Anonymkode: 85e76...d8e Nei vi har ikke barn. Synes bare det er så kjedelig å sitte oppe alene i 3-4 timer hver morgen i helgene hele året. Anonymkode: 984a5...25f 1 1
Populært innlegg PM75 Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 17. juni 2023 De tingene du beskriver er å gjøre nesten ingenting, etter min mening. Så jeg tenker at dersom argumentet bare går på å gjøre morgenrutinen, så synes jeg du skal la samboer sove ut. Spesielt når du våkner tidlig uansett. 51 13
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #5 Skrevet 17. juni 2023 Nei, synes han skal få lov til å sove. Du kan vel klare å underholde deg selv noen timer? Anonymkode: 4f0e3...c84 38 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #6 Skrevet 17. juni 2023 La fyren sove, kl 10 er ikke akkurat så lenge heller. Disse morgentimene i fred og ro synes jeg er de beste. Anonymkode: ef6ef...dc0 37 4
Hensatt Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Hva med å legge deg ned sammen med han og ha litt kjærestetid? Ikke sex nødvendigvis, men ligge og døse og kose dere sammen. Synes det uansett er feil at han skal stå opp bare fordi du er tidlig oppe og dere ikke har noen plikter som gjør at dere må tidlig opp. 27 3 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 Populært innlegg #8 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei vi har ikke barn. Synes bare det er så kjedelig å sitte oppe alene i 3-4 timer hver morgen i helgene hele året. Anonymkode: 984a5...25f Du trenger ikke å sitte rundt og vente på at han skal stå opp. Ta deg en lang tur med hunden. Dra på svømming eller en annen aktivitet. Livet ditt står ikke på vent når samboeren din sover. Har dere ikke barn, så er det ingen grunn til at han ikke skal få sove ut. Lær deg å gjøre ting på egen hånd. Anonymkode: 2cbbd...e87 48 14
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 Begyn med noe trening. Da kommer du tilbake ferdig trent og dusjet innen han har stått opp 💪 Anonymkode: 3d581...156 10
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 Herregud....er du 12år? Du må vente på at noen skal stå opp, da har du et alvorlig problem. Du må klare å aktivere deg selv, du er ikke et barn. Anonymkode: 7fd9d...012 41 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #11 Skrevet 17. juni 2023 Her er det likt. Jeg våkner 6, han rundt 9. Jeg liker den alenetiden på morgenen. Har faste rutiner og ting jeg gjør da. Og det har ikke slått meg at å trykke på bryter, åpne døren for katter, og slå på kaffemaskinen, er "jobb". Det som er jobb (klesvask, lage frokost, vaske hus) starter jeg først med når mannen også rører på seg. Frem til det er det beina høyt og kaffe det går i. Anonymkode: e9b84...6c6 25 15
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 Blizz1 skrev (27 minutter siden): Hva med å legge deg ned sammen med han og ha litt kjærestetid? Ikke sex nødvendigvis, men ligge og døse og kose dere sammen. Synes det uansett er feil at han skal stå opp bare fordi du er tidlig oppe og dere ikke har noen plikter som gjør at dere må tidlig opp. For oss som er A-mennesker fungerer det ikke slik. Skal jeg ligge rastløs i senga og se i taket i 3 timer mens han sover tungt ved siden av? Anonymkode: e9b84...6c6 12
Jdz Skrevet 17. juni 2023 #13 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei vi har ikke barn. Synes bare det er så kjedelig å sitte oppe alene i 3-4 timer hver morgen i helgene hele året. Anonymkode: 984a5...25f Hvorfor sitter du og venter? Jeg og samboer har det på samme måte, og jeg får gjort en hel masse i tiden hvor hun sover. Trene, lære språk, husarbeid, hobbyer eller rett og slett lage en fantastisk frokost til hun står opp. For meg er denne alenetiden gull verdt 😁 29 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #14 Skrevet 17. juni 2023 La nå mannen få sove! Folk har forskjellige søvnmønster, og dette må han få styre selv. Hadde jeg dratt dama opp av senga tidlig på fridager, pga jeg synes det er kjedelig de timene hun sover, da hadde det mildt sagt blitt dårlig stemning Anonymkode: 1e5ac...dc7 16 1
enkefru Skrevet 17. juni 2023 #15 Skrevet 17. juni 2023 Alenetiden om morgenen er jo den beste tiden på døgnet, gull verdt! 👌 16
cleangal Skrevet 17. juni 2023 #16 Skrevet 17. juni 2023 Vi har det likt. Jeg våkner i 6-tida, mannen sover til 11-12. Jeg spiser frokost, setter på klesvask, går tur med hunden, tørker støv osv. etter klokka 9 tar jeg ikke lenger hensyn, men støvsuger, vasker bilen og gjør andre «bråketing». Vi legger oss samtidig, så jeg fatter ikke hvordan han klarer å sove så lenge. Jeg spiser lunsj når han spiser frokost. Jeg blir vanligvis ikke irritert, men hvis vi f.eks har planer om å dra til nærmeste by (1,5 timers kjøring) kan han godt stå opp før 11… 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #17 Skrevet 17. juni 2023 Jeg elsker den tiden på morgenen når han fortsatt ligger og sover. I morgen kan det være jeg som sover lengre, og han som våkner tidlig. Jeg lager kaffe, og nå som det er så fint vær setter jeg meg ute i morgensolen og nyter det. Kniper litt av sommerblomstene, tusler litt rundt i hagen, går inn og rydder ut av oppvaskmaskinen osv. Anonymkode: a3386...6b4 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #18 Skrevet 17. juni 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Her er det likt. Jeg våkner 6, han rundt 9. Jeg liker den alenetiden på morgenen. Har faste rutiner og ting jeg gjør da. Og det har ikke slått meg at å trykke på bryter, åpne døren for katter, og slå på kaffemaskinen, er "jobb". Det som er jobb (klesvask, lage frokost, vaske hus) starter jeg først med når mannen også rører på seg. Frem til det er det beina høyt og kaffe det går i. Anonymkode: e9b84...6c6 Du er akkurat sånn som meg 😆 For øyeblikket nyter jeg en stor kopp kaffe ute i en solfylt hage I ro og mak mens mannen purker i vei på soverommet. Og selv om jeg elsker han høyt, nyter jeg denne tiden alene 😊 Anonymkode: d47bb...47a 8
gorbis76 Skrevet 17. juni 2023 #19 Skrevet 17. juni 2023 Du kan også vudere og sove lenge sammen med din samboer. Du slipper da og sove alene 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #20 Skrevet 17. juni 2023 cleangal skrev (27 minutter siden): Vi har det likt. Jeg våkner i 6-tida, mannen sover til 11-12. Jeg spiser frokost, setter på klesvask, går tur med hunden, tørker støv osv. etter klokka 9 tar jeg ikke lenger hensyn, men støvsuger, vasker bilen og gjør andre «bråketing». Vi legger oss samtidig, så jeg fatter ikke hvordan han klarer å sove så lenge. Jeg spiser lunsj når han spiser frokost. Jeg blir vanligvis ikke irritert, men hvis vi f.eks har planer om å dra til nærmeste by (1,5 timers kjøring) kan han godt stå opp før 11… Har dere planer så er det jo greit av avtale et tidspunkt kvelden før der han kan vekkes litt tidligere da. Anonymkode: 3f18e...aee 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå