Nattens rytter Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Dette er ille! Ein skal ikkje narra sårbare menneske til å utføra irreversible kirurgiske inngrep. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3E78we/det-siste-aleksander-tenkte-foer-narkosen-fikk-ham-til-aa-slukne-var-hjelp-meg-jeg-vil-ikke-gjoere-dette 3 1
Daraya Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Jeg har selv en jente i familien som var overbevist at hun egentlig var gutt. Men det stemte ikke, hun har problemer med sin rolle som jente og bli kvinne, både fysisk og psykisk. Det å ikke kunne akseptere å være kvinne gjør en ikke til en mann! Heldigvis kom hun i kontakt med en "ekte" transperson og etter flere samtaler ble det klart hvor problemet ligger, og han sa helt klart at han visste allerede fra tidlig barndom at han ikke var jente. Det er ikke noe som kommer ved 10-årsalderen når puberteten gjør sitt inntog. Faren er at man ikke kan satse på en tilfeldig transperson som kan ha egen agenda enn nøytral hjelp. Vi må ha flere psykologer, flere eksperter, og det raskt. De få som angrer sier også at det ikke blir akseptert i transmiljøet, som av naturlige årsaker er tett vevet. Da risikerer man å miste nettverk og falle mellom alle stoler. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå