Blåjojo Skrevet 17. juni 2023 #1 Skrevet 17. juni 2023 Var i familieselskap i kveld, og møtte blant annet slekt som jeg sjeldent møter. Ved matbordet ble noen nevnt fordi de "kunne ha godt av å legge på seg", underforstått at de som ikke var omtalt var tykke nok. Hvordan reagerer du når du hører sånt, og er din reaksjon avhengig av hvem som sier det ? Ble sittende å tenke på dette på tur hjem, og irriterte meg faktisk litt over at jeg ikke sa ifra til vedkommende. 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #2 Skrevet 17. juni 2023 Vist det er noen som snakker om kropp eller utseende ofte sier jeg i fra. Fleste skammer seg. Jeg sier også ifra det sekundet jeg hører noen snakke om hva en person får lov og spise! Provoserende! Er det ikke medisinsk grunnlag kan de gi faen i andre Anonymkode: 8f547...0ed 3 1 1
Helene1982 Skrevet 17. juni 2023 #4 Skrevet 17. juni 2023 Om det er eldre familiemedlemmer som ikke er ved sine fulle fem, lar jeg det gå. Er det andre, sier jeg fra, og mener det er greit. 2
Blåjojo Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2023 Maskinfører skrev (8 minutter siden): Ja Ja, hva?
Blåjojo Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2023 Helene1982 skrev (6 minutter siden): Om det er eldre familiemedlemmer som ikke er ved sine fulle fem, lar jeg det gå. Er det andre, sier jeg fra, og mener det er greit. Eldre, men ved sine fulle fem. Angrer som sagt på at jeg ikke sa noe. 1
Maskinfører Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Blåjojo skrev (1 minutt siden): Ja, hva? Er ikke noe hyggelig og bli kommentert vel? enten man er tynn eller tykk ? 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 Jeg sier i fra at det er unødvendig å legge seg opp i andres kropp/at det ikke er dems sak/at det er ufint å si/at folk må få være som de vil etc Anonymkode: 2407d...8d5 1 1
Helene1982 Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 Blåjojo skrev (4 minutter siden): Eldre, men ved sine fulle fem. Angrer som sagt på at jeg ikke sa noe. Eldre ved sine fulle fem kan fortsatt l ta kritikk 😊 2
Blåjojo Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2023 Maskinfører skrev (6 minutter siden): Er ikke noe hyggelig og bli kommentert vel? enten man er tynn eller tykk ? Var bare litt vanskelig å se sammenheng mellom spørsmålene i HI., og svaret ditt. 1
Blåjojo Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Eldre ved sine fulle fem kan fortsatt l ta kritikk 😊 Helt enig😊 1
Gjest Adobyen Skrevet 17. juni 2023 #12 Skrevet 17. juni 2023 Det er nok grunnen til at noen unngår slike sammenkomster. De vet at det blir fokusert på kroppen deres. Nåde den som har est ut siden sist pga medisiner. Eller den magre som ikke vil brette ut om en sykdom. Eller den som har blitt skallet eller grå.
Blåjojo Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #13 Skrevet 17. juni 2023 Adobyen skrev (5 minutter siden): Det er nok grunnen til at noen unngår slike sammenkomster. De vet at det blir fokusert på kroppen deres. Nåde den som har est ut siden sist pga medisiner. Eller den magre som ikke vil brette ut om en sykdom. Eller den som har blitt skallet eller grå. Ganske forståelig at noen velger å stå over egentlig.. 1 1
Maskinfører Skrevet 17. juni 2023 #14 Skrevet 17. juni 2023 (endret) Blåjojo skrev (22 minutter siden): Var bare litt vanskelig å se sammenheng mellom spørsmålene i HI., og svaret ditt. Er bare så trøtt så mulig det ble noe rart der ikke heng meg for det 😫 Endret 17. juni 2023 av Maskinfører 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #15 Skrevet 17. juni 2023 Dersom det blir sagt av omtanke, så ser jeg ikke problemet. Vi får et kaldt og ødelagt samfunn om ingen skal tenke på andre eller hvordan de har det lenger. Om det er ren sladder med hensikt om å trykke andre ned fordi de er for tykke eller tynne, så sier jeg fra. Anonymkode: a2fb7...003 3 1
Magnifique Skrevet 17. juni 2023 #16 Skrevet 17. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dersom det blir sagt av omtanke, så ser jeg ikke problemet. Vi får et kaldt og ødelagt samfunn om ingen skal tenke på andre eller hvordan de har det lenger. Om det er ren sladder med hensikt om å trykke andre ned fordi de er for tykke eller tynne, så sier jeg fra. Anonymkode: a2fb7...003 Er enig i at man skal bry seg om hverandre, men synes samtidig at man skal være svært forsiktig med å kommentere andres kropp, selv om det kan bunne i omtanke. Og spesielt foran andre. Endret 17. juni 2023 av Magnifique 2 1
Gjest Refreng Skrevet 17. juni 2023 #17 Skrevet 17. juni 2023 Kommer litt an på. Nevnte personen en som var sykelig tynn eller noen som var normalvektig? Dersom personen var relativt normal så hadde jeg muligens sagt noe ala det. Om det er snakk om noen som er sykelig tynn så ville det nok kommet mer an på. Den slags kommentar kan være en form for bekymring fra en som er eldre for eks.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #18 Skrevet 17. juni 2023 Blåjojo skrev (4 timer siden): Var i familieselskap i kveld, og møtte blant annet slekt som jeg sjeldent møter. Ved matbordet ble noen nevnt fordi de "kunne ha godt av å legge på seg", underforstått at de som ikke var omtalt var tykke nok. Hvordan reagerer du når du hører sånt, og er din reaksjon avhengig av hvem som sier det ? Ble sittende å tenke på dette på tur hjem, og irriterte meg faktisk litt over at jeg ikke sa ifra til vedkommende. Jeg ble mobbet på jobb av sjefen og ansatte fordi jeg var tynn,helt innafor å mobbe tynne.Rart at tynne skal "tåle" det men tykke er fy fy. Anonymkode: b7e77...5e4 2 1 1
Blåjojo Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #19 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dersom det blir sagt av omtanke, så ser jeg ikke problemet. Vi får et kaldt og ødelagt samfunn om ingen skal tenke på andre eller hvordan de har det lenger. Om det er ren sladder med hensikt om å trykke andre ned fordi de er for tykke eller tynne, så sier jeg fra. Anonymkode: a2fb7...003 Men hvorfor tenker du det er greit å kommentere andres kropp? Sånne kommentarer blir ofte bortforklart med at det er av omtanke eller at det er en spøk når noen sier ifra. Men de kan likevel såre mottager. 1 1
Blåjojo Skrevet 17. juni 2023 Forfatter #20 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ble mobbet på jobb av sjefen og ansatte fordi jeg var tynn,helt innafor å mobbe tynne.Rart at tynne skal "tåle" det men tykke er fy fy. Anonymkode: b7e77...5e4 Jeg tenker at det ikke er greit å kommentere andres utseende uansett hva det er. En kommentar om at man er for tynn er vel like sårende som å høre at man er for tykk, har store ører, eller skjeve tenner. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå