Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anmeldte eksen min, de etterforsker ham for vold, er over 1 måned siden jeg anmeldte ham. Kollegaen hans vet om dette.Og hen har sett noe av de trussel meldingene. likevel sist uke så jeg han var invitert på fest hos en annen kollega, jeg får også høre at hen er fraværende fra jobb. jeg syns det virker rart. hadde tatt sterkt avstand til slike folk. også har han en jobb hvor han jobber med barn. hva tenker dere?

Anonymkode: 83bd3...a21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er rart? Skjønner ikke helt? Rart at han går med kollegaer og venner? Rart at han har en grunn til å ta seg fri/sykemelding/egenmelding? Rart at han jobber? Hvorfor blander du inn kolegaer? Hvorfor henge seg opp i alt han gjør? 

Anonymkode: ea1ce...bbb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke invitert selv en som jeg vet er drittsekk mot dama. Hadde ikke invitert ham på. Fest

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At han er fraværende fra jobb, henger nok sammen med at han etterforskes for vold og jobber med barn.

At han er invitert på fest henger nok sammen med at han etterforskes for partnervold, ikke kollegavold.

Ellers tenker jeg du gjør deg selv en tjeneste om du tenker mindre på hva eksen driver med og mer på hvordan du kan bygge en god fremtid for deg selv. 

Anonymkode: d408d...3b3

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At han er fraværende fra jobb, henger nok sammen med at han etterforskes for vold og jobber med barn.

At han er invitert på fest henger nok sammen med at han etterforskes for partnervold, ikke kollegavold.

Ellers tenker jeg du gjør deg selv en tjeneste om du tenker mindre på hva eksen driver med og mer på hvordan du kan bygge en god fremtid for deg selv. 

Jo men hvis en kollega av meg har vært voldelig mot sin kone. Så hadde jeg tatt avstand til denne personen... Unngått ham

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jo men hvis en kollega av meg har vært voldelig mot sin kone. Så hadde jeg tatt avstand til denne personen... Unngått ham

Menn tenker ikke alltid slik. En del mener at det er en sak mellom damen og han og at det ikke berører vennskapet mellom kamerater.

Anonymkode: ed4ff...7ad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner dom ikke har vært snille med kjæresten. Greie med meg så 

Anonymkode: ea1ce...bbb

Skrevet

Jeg forstår at du er frustrert, men han har sikkert fortalt sin egen versjon om at du er en gal ex. Jo mer galskap du gjør ved å blande deg med hans kollegaer og arbeidsplass, jo sterkere blir hans sak. Du må stole på politiet og bevisene du har. Ikke ha kontakt med ham eller hans arbeidsplass, det kommer til å skade saken din. Jeg tror deg, og det er urettferdig, men det beste du kan gjøre er å holde deg unna ham, vennene hanst og arbeidsplassen hans.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Jeg forstår at du er frustrert, men han har sikkert fortalt sin egen versjon om at du er en gal ex. Jo mer galskap du gjør ved å blande deg med hans kollegaer og arbeidsplass, jo sterkere blir hans sak. Du må stole på politiet og bevisene du har. Ikke ha kontakt med ham eller hans arbeidsplass, det kommer til å skade saken din. Jeg tror deg, og det er urettferdig, men det beste du kan gjøre er å holde deg unna ham, vennene hanst og arbeidsplassen hans.

Har 0 kontakt nå med kollega. Så bare på snap. Men er redd for mitt eget rykte.🥲 At jeg er gal i hans øyne. Kollega har sett de truende meldingene. Så hen tar min side. Hen føler med meg. Men var en annen kollega som inviterte på fest. Har aldri gjort eksen min noe. Han var voldelig mot meg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at man ikke bør involvere andre i sine problemer og kreve at de skal velge side. Hvis man har noe uoppgjort med noen bør man håndtere det selv. Det er ikke ok å involvere andre i en personlig konflikt. Andre mennesker er selvstendige individer og det er ikke riktig å kontrollere dem.

Anonymkode: 399a0...52f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har 0 kontakt nå med kollega. Så bare på snap. Men er redd for mitt eget rykte.🥲 At jeg er gal i hans øyne. Kollega har sett de truende meldingene. Så hen tar min side. Hen føler med meg. Men var en annen kollega som inviterte på fest. Har aldri gjort eksen min noe. Han var voldelig mot meg

Jeg tror deg. Jeg forstår at dette er han som kommer unna med vold mot deg, men jeg står ved rådet mitt om å ikke uttale deg eller kontakte noen. Ta vare på meldinger og ta skjermdumper, men ikke responder på noe.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg synes det er unødvendig av kollegaene dine. Jeg hadde selv tatt avstand fra et slike mennesker.🤢

Enkelte synes vel ikke partnervold er så ille (og det sier MYE om dem). Godt du kom deg vekk fra han❤️ Håper det går bedre med deg. Jeg hadde dømt de som inviterte han på festen, og tenkt at da vet jeg hvor jeg har de🙂

I min omgangskrets tar vi avstand fra voldsmenn. De fleste oppegående hadde gjort det. 

Anonymkode: b8b57...5d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er jo at de som kjenner han, sannsynligvis ikke tror han er voldelig. Eksen min misbrukte datteren vår, og familien og vennene hans støtter han, fordi de tror han ikke kunne gjort noe sånt. 

Det du må gjøre er å slutte å bry deg om hva eksen din gjør, hvem han et sammen med, hvem han dater osv. Han er sikkert snill mot kollegaene sine, så da har de uansett ikke noe problem med han.

Anonymkode: 4fbdd...d2d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare et sunnhetstegn det, verre om alle forhåndsdømte han kun pga anmeldelse og ingen dom 

Anonymkode: 43f9a...b1c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare slik at kolleger og venner ikke ser den voldelige siden hans og hvis han sier noe om anmeldelsen så er det nok formet slik at han blir den det er synd på. Hev deg over det, styrk deg selv. Du har makta.

Anonymkode: ed4ff...7ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, men det er deg. Eksens kollega står fritt til å velge et annet standpunkt. For eksempel 'uskyldig til det motsatte er bevist'. Husk at selv om du vet at eksen din er skyldig i partnervold så har ikke resten av verden vært tilstede og har dermed ikke fått det bevist. 

Rådet mitt står fortsatt; tenk mindre på hva eksen driver med og mer på å bygge din egen fremtid. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke dem som er rammet. De seg i mellom kan jo ha et godt forhold. Dessuten er det masse falske anmeldelser fordi en eks vil hevne seg.

Anonymkode: 8f138...7ed

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo ikke dømt enda, så de tenker sikkert uskyldig til det motsatte er bevist. De tar nok avstand hvis han blir dømt.

men uansett så angår det vel ikke deg at hans kollegaer fortsatt har kontakt med han.

Anonymkode: 3e3a5...7bb

Gjest Warrior
Skrevet

Vel han er ikke dømt for noe enda i alle fall.
Han har kanskje ikke gjort kollegaene noe og de liker å henge med han? De tenker kanskje at han er uskyldig til det motsatte er bevist og ikke sikkert han blir dømt en gang hvis det ikke finnes bevis for det han har gjort? De er ikke sint på han? Så hvorfor skulle han ikke bli invitert med? Det er da kun de som inviterer til fest som bestemmer om han skal være med eller ikke. Det er da normalt å fortsette å invitere med noen selv om de er anmeldt av noen andre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke du som dømmer, det gjør rettsapparatet. Er du for offentlig gapestokk?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...