AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Jeg lærte at på kart der det grønne er mørkest så betyr det at det er der det er mest skog. Men på Google maps så vises det mørkegrønn akkurat ved grensa til Sverige. Den mørkeste skogen slutter jo ikke akkurat på grensa? Nå tenkte jeg på østsiden av Oslo og Østfold. Den samme mørke grønne skogen slutter også akkurat ved grensa til innlandet. Er det bare jeg som har lagt merke til dette? Jeg har tenkt på dette i flere år. Anonymkode: 5b85e...265
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 Det ser ut som at det er mørkere grønnfarge der det er parker o.l. Som f.eks. i Østfold som du nevner; det er Haldenkanalen Regionalpark. Ser du på Telemarkskanalen natur- og kulturpark, Hardangervidda nasjonalpark, Valdres natur- og kulturpark osv, så har disse også denne mørkere grønnfargen Anonymkode: a6a81...957 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Så det mørkegrønne viser bare at det er forskjellige kjente «skogsparker» men ikke der det er tykkest skog? Da lærte jeg noe nytt. Anonymkode: 5b85e...265
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Det vet jeg ikke, men det var mitt inntrykk da jeg gikk inn for å sjekke hva du snakket om i hovedinnlegget. Nå fant jeg dette. Her står det at mørkere grønnfarge betyr tettere vegetasjon. Og at der det er mørkegrønt med rette kanter betyr offentlige parker og skogsgrenser Anonymkode: a6a81...957 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det vet jeg ikke, men det var mitt inntrykk da jeg gikk inn for å sjekke hva du snakket om i hovedinnlegget. Nå fant jeg dette. Her står det at mørkere grønnfarge betyr tettere vegetasjon. Og at der det er mørkegrønt med rette kanter betyr offentlige parker og skogsgrenser Anonymkode: a6a81...957 Takk. Betyr også rette skogsgrenser også at det er ett nytt land? Anonymkode: 5b85e...265
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå