Gå til innhold

Søvnkvalitet når en partner bruker cpap-maskin?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg spør hypotetisk da jeg er singel, men har lurt litt på dette, da jeg vet at en mann som har flørtet litt med meg, bruker sovemaske. Jeg sover generelt veldig dårlig sammen med andre, er veldig lydsensitiv. Dere som har partnere som bruker cpap- maskin, ødelegger dette søvnen? Både for den som bruker maskinen og den som sover ved siden av?

Anonymkode: d0bbd...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

For oss gjorde det søvnen bedre for begge parter fordi det gjorde at han ikke snorket lenger. 

Anonymkode: 98616...229

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For oss gjorde det søvnen bedre for begge parter fordi det gjorde at han ikke snorket lenger. 

Anonymkode: 98616...229

Det var jo bra! Men bråker ikke maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skikkelig turn off å date en fyr som bruker sovemaske . Jeg hadde ikke klart bråket fra maskinen iallfall.

Min veninne er veldig overvektig og røyker og hun bruker det pga søvnapné. Hun mg og mannen sover på hvert sitt rom pga maskinen som bråker.

Anonymkode: f9c5e...d60

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skikkelig turn off å date en fyr som bruker sovemaske . Jeg hadde ikke klart bråket fra maskinen iallfall.

Min veninne er veldig overvektig og røyker og hun bruker det pga søvnapné. Hun mg og mannen sover på hvert sitt rom pga maskinen som bråker.

Anonymkode: f9c5e...d60

Ja jeg kan se for meg at det kan oppleves sånn😏 Trist😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mannen min har det, og det er null problem 😊👍

Egentlig bare søvndyssende 😊

Anonymkode: ee4a8...752

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste problemet er at det blåser på meg om vi ligger ansikt mot ansikt. Men da snur jeg meg bare rundt 😊

Anonymkode: ee4a8...752

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hører at de puster er vel sånn apparat man heller destillert vann på ? pappa bruker sånn på det sykehjemmet der han  bor langskredet Yrkeskols grad 3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare sunt å sove hver for seg...så begge får god søvn. Dere trenger jo ikke bli samboere heller :) Tenk smart!

Anonymkode: 0f2eb...c30

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maskinen lager ikke lyd, og det er ganske stille på rommet siden det heller ikke er snorking😅

Anonymkode: 02a2f...39d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Maskinen lager ikke lyd, og det er ganske stille på rommet siden det heller ikke er snorking😅

Anonymkode: 02a2f...39d

Oi. Verdens aller første maskin som ikke lager lyd altså? Du verden. Hvor kan man lese mer om denne industrielle månelandingen av en revolusjon?

Anonymkode: 4d185...d4f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min kjæreste bruker, og det bråker ikke i det hele tatt. Det er en veeeeldig lav summetonen bare. Det er kun hvis maska faller av i løpet av natta at det bråker, men da setter han den jo på igjen i løpet av sekunder.

Før han fikk maske snorket han veldig mye. Vi fikk et helt nytt liv takket være c-pap.

Anonymkode: 10276...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om du er lydsensitiv så har du (som alle andre) evne til å venne deg til nye ting. Selv om de to første nettene kanskje hadde blitt dårligere enn vanlig så ville det gått over med tida. Det handler litt om holdningen man har til søvn også. Gruer man seg på forhånd og har innstilt seg på at dette vil bli fryktelig og umulig å få sove så blir det gjerne det.

Anonymkode: da440...779

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri datet en mann med slik maskin. Er han overvektig? 

Anonymkode: 49884...262

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv om du er lydsensitiv så har du (som alle andre) evne til å venne deg til nye ting. Selv om de to første nettene kanskje hadde blitt dårligere enn vanlig så ville det gått over med tida. Det handler litt om holdningen man har til søvn også. Gruer man seg på forhånd og har innstilt seg på at dette vil bli fryktelig og umulig å få sove så blir det gjerne det.

Jeg venner meg nok ikke til sånt, dessverre. Men så er jeg veldig lydsensitiv da, spesielt når jeg skal sove. Har aldri klart å sove godt når jeg har vært i forhold tidligere. Må nok ha hvert vårt soverom dersom jeg skal bli samboer med en kjæreste en eller annen gang. Men selv om man ikke er samboere, så er man jo gjerne sammen flere dager/ netter i slengen, hos hverandre eller på turer osv, og jeg som vanligvis uansett ville slitt med å få sove sammen, vil få enda større problemer med dette😔 Kjenner nok mer og mer at et mulig forhold her utgår mye pga dette. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde aldri datet en mann med slik maskin. Er han overvektig? 

Anonymkode: 49884...262

Bare såvidt litt overvektig kanskje, men veldig godt trent. Tviler på det er den lille overvekten som er årsaken, men heller andre medisinske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg venner meg nok ikke til sånt, dessverre. Men så er jeg veldig lydsensitiv da, spesielt når jeg skal sove. Har aldri klart å sove godt når jeg har vært i forhold tidligere. Må nok ha hvert vårt soverom dersom jeg skal bli samboer med en kjæreste en eller annen gang. Men selv om man ikke er samboere, så er man jo gjerne sammen flere dager/ netter i slengen, hos hverandre eller på turer osv, og jeg som vanligvis uansett ville slitt med å få sove sammen, vil få enda større problemer med dette😔 Kjenner nok mer og mer at et mulig forhold her utgår mye pga dette. 

Ja, da har du jo bestemt deg før du i det hele tatt har hørt lyden det dreier seg om så da er jeg enig i at du bare kan glemme det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Det er ganske turn off vil jeg si. Samboeren skal få sånn. Og jeg kjenner allerede at jeg ikke vil dele rom. Og ikke risikere at jeg får dårlig søvn. Så det vil si at for at jeg ikke skal ligge på sofaen resten av livet så er det best å ende forholdet😅 ikke vits å være sammen uansett hvis man ikke deler seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...