AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Kvinne som snart fyller 40 år . Jeg har ikke barn og kjenner jo på en slags sorg. Og det at jeg aldri har prøvd engang. Ingenting galt med meg, kunne nok lett blitt gravid . Har vært i flere forhold , men barn har aldri vært et tema liksom . Jeg har vært altfor flink med prevensjon og tenker at det hadde vært bedre om det hadde skjedd en glipp. Det er ofte jeg som har tatt fram kondomen og til og med satt den på, for det har jo ikke de tenkt på . Men far skal de ikke bli. Han siste var 43 år og ville ikke ha barn fordi da ble det nattevåk og han fikk ikke sove . Hva skal jeg igjennom da som skal gå gravid og føde , og det verste for han er nattevåk. Stakkars. Møtte også en annen som skulle hoppe av i svingen for han ville ikke bruke kondom. Men far skulle han ikke bli. Angrer på at jeg ikke droppet kondomen nå... Men nå gidder jeg ikke ha sex mer bare for å ha sex. Nå er det enten ingenting eller den rette mannen. Anonymkode: 71909...347 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Jeg er 40 og møtte kjæresten min for 9 mnd siden. Han er noe eldre enn meg og ville aldri ha barn før han møtte meg. Ingen av oss har fra før. Jeg har også vært forsiktig slik som deg, men har nå lyst på barn. Vi bruker derfor ikke prevensjon, så skjer det om naturen vil det. Om ikke har vi hverandre, og kan leve livet godt uten barn også Synes du har en god strategi - finn en mann du virkelig vil ha. Anonymkode: 3cd6a...b4f 2
Hellele Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Skjønner godt at du føler på en sorg! Men det er også mange positive sider ved å ikke ha barn ❤️ kjenner du på at det er et stort ønske for deg med barn, så finnes det jo så klart alternativer for deg - men en sorg er lov til å kjenne på uansett! Syns det høres fornuftig ut å vente på den rette mannen, for de mannfolka du beskriver her hadde nok ikke vært noen gode å få barn med uansett 😅
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Skal endel til å bli naturlig gravid når man har bikket 40. Det er veldig sent. Jeg hadde nok dratt til Danmark så fort som mulig, det er ikke tid til å finne en mann. Anonymkode: d5221...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skal endel til å bli naturlig gravid når man har bikket 40. Det er veldig sent. Jeg hadde nok dratt til Danmark så fort som mulig, det er ikke tid til å finne en mann. Anonymkode: d5221...a8b Dra til Danmark? Anonymkode: 3cd6a...b4f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dra til Danmark? Anonymkode: 3cd6a...b4f Mennene der er visst flinkere til å gjøre kvinner gravide. Anonymkode: 0feaf...4ab 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #8 Skrevet 16. juni 2023 Hvis du ønsker barn så er det ikke for sent, men bør skje innen max et par år. Eventuelt kan du fryse ned egg ❤️ Anonymkode: c7faa...638 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #9 Skrevet 16. juni 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Mennene der er visst flinkere til å gjøre kvinner gravide. Anonymkode: 0feaf...4ab Nei, de har dårlig sædkvalitet Anonymkode: 3cd6a...b4f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #10 Skrevet 16. juni 2023 Du skulle nok prioritert bedre mens du hadde sjansen. Nå er det straks for sent. Anonymkode: c41d4...79a 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #11 Skrevet 16. juni 2023 Just now, AnonymBruker said: Du skulle nok prioritert bedre mens du hadde sjansen. Nå er det straks for sent. Anonymkode: c41d4...79a Hun gjorde nok det som kjentes riktig for henne der og da. Hadde hun fått barn da, så hadde det kanskje ikke blitt bra heller. Anonymkode: 3cd6a...b4f 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #12 Skrevet 16. juni 2023 Det blir bedre. Jeg og er barnløs fordi jeg bare har føyd meg etter mens ønsker i forhold, fremfor å bare trumfe gjennom barn med "uhell" slik de fleste kvinner faktisk gjør. Nå litt over 40 må jeg si jeg godter meg litt over menn på min alder som endelig summet seg til å få barn og er blitt slitne, gamle fedre som sliter med å få hverdagen til å gå opp fordi alderen har tatt dem igjen, mens jeg egentlig ser mer og mer verdi i friheten barnløshet gir. Litt sånn "Haha, nå sitter du godt i rottefella mens jeg kan gjøre akkurat som jeg vil!" Anonymkode: 1d894...ae6 2
Helene1982 Skrevet 16. juni 2023 #13 Skrevet 16. juni 2023 Jeg håper du får barn om du ønsker deg barn. Enten egne eller ikke, men jeg blir litt bekymret over måten du snakker om barn på. Jobben med å få barn er ikke hovedsaklig å ta på kondom eller ikke eller føde. Det er alle årene etter det. Hvorfor vil du ha barn med en mann som ikke orker å ta på kondom, men ikke ønsker barn? Du velger hvem du har sex med og hva du gjør videre med drømmen om barn enten alene eller med en partner. 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #14 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun gjorde nok det som kjentes riktig for henne der og da. Hadde hun fått barn da, så hadde det kanskje ikke blitt bra heller. Anonymkode: 3cd6a...b4f Som kvinner flest da med andre ord. De gjør som oftest det som kjennes riktig ut der og da uten videre tanke på langsiktige konsekvenser og veien videre. Ikke et helt ukjent fenomen blant den kvinnelige delen av befolkningen det nei. Anonymkode: c41d4...79a 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #15 Skrevet 16. juni 2023 Det er nok ikke for sent. Er ønsket stort hadde jeg dratt til Danmark for donor-sæd. Anonymkode: dd75e...5cd 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #16 Skrevet 16. juni 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Som kvinner flest da med andre ord. De gjør som oftest det som kjennes riktig ut der og da uten videre tanke på langsiktige konsekvenser og veien videre. Ikke et helt ukjent fenomen blant den kvinnelige delen av befolkningen det nei. Anonymkode: c41d4...79a ha ha, du er gøy, nok mere menn som er kjent for det ;) typisk menn å ville ha sex uten kondom, men ikke ønske om å bli far Anonymkode: 3cd6a...b4f 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #17 Skrevet 16. juni 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Det er nok ikke for sent. Er ønsket stort hadde jeg dratt til Danmark for donor-sæd. Anonymkode: dd75e...5cd hvorfor DK? Anonymkode: 3cd6a...b4f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #18 Skrevet 17. juni 2023 Jeg er 41 år, gravid med første barn, gjør dette alene og har brukt privatklinikk her i Oslo med donor fra Danmark. Hadde også et håp om å bli mor med en kjæreste, men sånn ble det ikke. Nå er vi så heldige at vi kan gjøre dette i Norge, trenger ikke lenger reise til Danmark. Anonymkode: f13ec...17d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #19 Skrevet 17. juni 2023 Du kan fint få barn i endel år til, og hvis ikke med egne egg så vha. eggdonasjon, men det koster jo litt. Begynn å sett av penger til dette nå, så har du et barn om et par års tid om du vil. Iallefall ikke vent på at en mann skal bli klar. Det er mye bedre å gå den vegen selv. Du tar selv kontrollen. Anonymkode: c8257...2af
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #20 Skrevet 17. juni 2023 Jeg fikk sistemann nå som 40 åring. Ville satt igang en prosess NÅ hvis du vil ha barn. Ikke sikkert det går, men du kan være heldig. Anonymkode: 5e18b...971 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå