AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Sønnen min har vært plager med magen fra dag én og etter å ha gått på melkefri/soyafri diett I 6 måneder i tillegg til å ha prøvd å kutte alt annet som kan gi plager har jeg innsett at jeg bare må slutte å amme. Det sitter langt inne fordi det har vært den eneste trøsten når han har hatt det som verst og i tillegg har det gjort at jeg har følt meg nærmere ham etter en tøff start hvor jeg slet med tilknytningen. Jeg gruer meg til å ikke kunne amme når han våkner og gråter på natt og heller måtte stå opp og blande mme mens han hyler hysterisk. Gruer meg til å ikke ha en kosestund med amming når jeg kommer hjem fra jobb. Er også redd for at han blir nærmere faren sin (som er i perm nå), ikke fordi jeg ikke unner far å ha er nært forhold, men fordi det føles rart at ikke jeg skal være den nærmeste og viktigste. Det er liksom en norm i samfunnet at "mor er best". Frykter at det forsvinner når jeg slutter å amme. Noen som kan dele sine historier fra de slutter å amme? Anonymkode: 48837...d32 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 Jeg ammet et barn i 11 mnd, og et barn i 6 mnd. Siste barnet ville ikke noe særlig mer etter 6 mnd, så da slutta vi. Ingen forskjell i tilknytning, eller noe som helst annet. Prøv å ikke overkompliser det, barn slutter å ammes av mange grunner rundt den tiden der- det er helt udramatisk. Kosestund har dere likevel, han kan fortsatt ligge i fanget. OM ammingen hadde fungert, så hadde det kanskje bare vært snakk om få uker til han ikke gidda mer av det uansett, dette er en overgang for alle sammen uansett når det skjer. Anonymkode: 272ab...bfb
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Jeg klarte ikke og amme i det hele tatt da jeg ikke hadde melk rett og slett. Men Flasketid var og kos Det aller beste var at jeg kunne se baby inn i øynene når h*n fikk flaske. Du gjør det riktige når amming ikke bare er kos. Tenk at du har klart og amme i 6 mnd, det er bra det! Anonymkode: 294d8...371 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Hvorfor må du slutte å amme pga luft i magen? Blir han bedre når han får flaske? Anonymkode: b562d...cbb 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Du kan fremdeles ha masse kosetid med flaske. Det er ikke noe mindre nært å gi flaske etter min mening. Får masse hudkontakt, nærhet og øyekontakt. Det er litt hva man gjør det til. Anonymkode: badd6...308 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 Jeg hatet å amme, men babyen nektet å ta flaske. Ble en brå slutt rundt 11 måneder da jeg måtte begynne å pendle. Far fikk et nærere forhold, men jeg var fremdeles den barnet ville mest til. Anonymkode: 48a31...3b9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Kusinen min ble adoptert som baby, og ble da åpenbart ikke ammet. Hun er nå en kjempesmart tiåring som har et nært forhold til begge foreldre. Dette går helt fint Anonymkode: a1b75...05d 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 Min ble ikke ammet utover fem måneders alder. Er mammadalt. Utvikler seg fint og er et smart barn. Nyere forskning viser at amming er bra for tarmene i helt i starten, mens melka er gul, og immunforsvaret underveis. Min var forkjølet en gang når han var åtte måneder, det gikk helt fint. De har jo et immunforsvar. Amming skal være bra mot fedme i videre liv. Men jeg kjenner utrolig mange som ble ammet og som er på den fete siden😅 Jeg ble ikke ammet og er normalvektig. Venter nummer to nå og har lest dette i boken Gravid. Det kommer til å gå så bra med deg og barnet dit😊 Anonymkode: 9dfc1...0e1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #9 Skrevet 18. juni 2023 Bra jobba som har holdt ut og prøvd så lenge 💪🏻 Min ble ammet til 11 mnd, men er stormforelsket i faren sin 😜 Anonymkode: 3d2d8...ff9
Mt3 Skrevet 18. juni 2023 #10 Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 22.48): Hvorfor må du slutte å amme pga luft i magen? Blir han bedre når han får flaske? Anonymkode: b562d...cbb Er vel ikke bare pga luft i magen når mor som ammer må gå å passe på hva som finnes i all maten hun spiser uten at det hjelper så vanvittig bra, da er det vel bedre å få leve normalt og prøve spesialdiett kun på barnet. Hun har jo ammet i 6mnd og det er mer enn lenge nok for at barnet skal ha fått den viktigste hjelpen til ett godt immunforsvar, selv om det er anbefalt å amme så lenge som mulig samtidig som en introduserer mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå