Gå til innhold

Noen som har barn sammen med barnefar som sitter i fengsel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere dele noen erfaringer? Hvor mye kontakt har barnet med barnefar feks?

Anonymkode: 0873a...c9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde far i fengsel og mor hadde heldigvis vett til å beskytte meg fra det. Jeg visste ikke annet enn at pappa var borte på jobb og var ikke i kontakt med han mens han sonet. Mamma besøkte han uten meg og mine søsken. Fikk vite sannheten først da jeg var over 25 år og er veldig glad for det, for det første ville det ødelagt synet på pappa og for det andre så ville det ført til sosiale problemer i barnehage og skole. For jeg husker hvordan et barn med far i fengsel fortalte dette til oss andre barna, og det barnet ble for alltid stemplet som "hun som hadde far i fengsel" til langt ut i tenårene og tjue årene, og sikkert til den dag i dag av de fra den tiden hun fortsatt har kontakt med. Med det stempelet tror jeg man er gjennom en slags selvoppfyllende profeti for når hun ble sett på som et utskudd så ble hun etterhvert det også. Vokste opp til å bli selvskadende emojente. Nå havnet faren min i fengsel igjen når jeg var voksen og da begynte jeg i gruppemøter for pårørende til innsatte og de som involverte barna hadde barn som slet veldig. Er ikke rettferdig at barna skal ta varig skade av fars lovbrudd. Skån de så godt du kan 

Så anbefaler å ikke involvere barna i det hele tatt om de er små. Om barna derimot er 16 så vil de forstå løgner med mindre det bare er snakk om noen måneder, så da må man si det, men mitt tips er å unngå å si det i aller høyeste grad. 

Anonymkode: 0446d...bf5

AnonymBruker
Skrevet

You are a badboyyyy.....mm

Anonymkode: de03f...cda

AnonymBruker
Skrevet

Herregud hva er det dagens kvinnfolk

Anonymkode: ddd61...15a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...