Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er dette? Hva slags hjelp/behandling får man der? Hvorfor blir man sendt dit? Noen som tar seg tid å svare? 

Anonymkode: 03ae9...db8

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsrettet tiltak kan være kurs eller arbeidstrening (praksis) hos et firma eller i en skjermet virksomhet. Målet er at du skal lære noe, få opplæring i jobben på et arbeidssted, reglene i arbeidslivet, bli vant til å jobbe, få en nyere referanse osv. Hvor mye hjelp du får når du er i tiltaket kan variere etter hvor du er.

hva er din situasjon? Hva trenger du hjelp med, ts? 

Anonymkode: dd101...6ad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Arbeidsrettet tiltak kan være kurs eller arbeidstrening (praksis) hos et firma eller i en skjermet virksomhet. Målet er at du skal lære noe, få opplæring i jobben på et arbeidssted, reglene i arbeidslivet, bli vant til å jobbe, få en nyere referanse osv. Hvor mye hjelp du får når du er i tiltaket kan variere etter hvor du er.

hva er din situasjon? Hva trenger du hjelp med, ts? 

Anonymkode: dd101...6ad

Jeg er under aap og har beholdt jobben min. Derfor er jeg ikke helt sikker på om dette blir riktig.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er under aap og har beholdt jobben min. Derfor er jeg ikke helt sikker på om dette blir riktig.

Men du er vel 50 at du ikke kan jobbe. Jobber du 50?  Og aap 50? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kommer an på hvilket tiltak du skal på? Det kan handle om arbeidsrettede tiltak for å hjelpe deg tilbake i jobb (kurs i f.eks stressmestring, aktivitetsbalanse, trening i gruppe eller med fysio ol.). Det kan være å kartlegge arbeidsevnen din. Karriereveiledning dersom du ikke mestrer å stå I jobben du har pga helsebildet har endret seg, osv osv :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei, da jeg gikk på AAP så hadde jeg delvis AAP og delvis jobb. Graden lå vel ca på 37,5 % jobb og 62,5 % AAP. Etter hvert så ble jobb delen lavere og lavere hvor AAP økte tilsvarende. Da jeg ble sykemeldt så var jeg sykemeldt i 1 år og dagen sykemeldingen gikk ut gikk jeg rett over på uføretrygd. 

Jeg prøvde meg med andre ord ut i egen stilling,  men det gikk dessverre ikke. Høres ut fra hvordan du beskriver det er det samme du skal gjøre. Dette er et arbeidsrettet tiltak.

Anonymkode: c2764...8dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei, da jeg gikk på AAP så hadde jeg delvis AAP og delvis jobb. Graden lå vel ca på 37,5 % jobb og 62,5 % AAP. Etter hvert så ble jobb delen lavere og lavere hvor AAP økte tilsvarende. Da jeg ble sykemeldt så var jeg sykemeldt i 1 år og dagen sykemeldingen gikk ut gikk jeg rett over på uføretrygd. 

Jeg prøvde meg med andre ord ut i egen stilling,  men det gikk dessverre ikke. Høres ut fra hvordan du beskriver det er det samme du skal gjøre. Dette er et arbeidsrettet tiltak.

Anonymkode: c2764...8dc

Det var slik å forstå at det var helsearbeidere der altså fysio og leger

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Men du er vel 50 at du ikke kan jobbe. Jobber du 50?  Og aap 50? 

100% aap

AnonymBruker
Skrevet
Millaca skrev (1 time siden):

Kommer an på hvilket tiltak du skal på? Det kan handle om arbeidsrettede tiltak for å hjelpe deg tilbake i jobb (kurs i f.eks stressmestring, aktivitetsbalanse, trening i gruppe eller med fysio ol.). Det kan være å kartlegge arbeidsevnen din. Karriereveiledning dersom du ikke mestrer å stå I jobben du har pga helsebildet har endret seg, osv osv :)

Det var slik å forstå at det var helsearbeidere der altså fysio og leger på tiltaket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det var slik å forstå at det var helsearbeidere der altså fysio og leger på tiltaket.

Skal du på det som de kaller arbeidsrettet rehabilitering? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

100% aap

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da må du jo spørre de som har henvist deg, eller lese på nett om det konkrete stedet du skal til. Eller ta kontakt med dem og spørre.

Arbeidsrettet tiltak er en fellesbenevnelse som kan innebære mange ulike ting.

Det er uansett ikke feil, selv om du har beholdt jobben din. Det er den normale situasjonen i et AAP-løp.

Og selv om du har beholdt jobben din foreløpig, så skal det jo f.eks undersøkes om det finnes muligheter for tilpasning og tilrettelegging som kan hjelpe deg tilbake i jobb. Eller hjelpe deg med å tilpasse deg og håndtere sykdommen i forbindelse med jobb. Eller hjelpe deg med å tenke andre muligheter for jobb, på andre arbeidssteder enn ditt nåværende.

Noen muligheter jeg kan se for meg.

Men fokuset for akkurat det stedet og tiltaket du skal til, det må du undersøke med det konkrete stedet. 

Anonymkode: e327c...908

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan være et genialt tiltak. Jeg hadde sett meg ut en bedrift som jeg virkelig ønsket å jobbe i. Fikk hjelp fra veileder til å ordne med arbeidstrening hos denne bedriften, og nå er jeg fast ansatt der. 

Anonymkode: 2fdbb...374

AnonymBruker
Skrevet

Var det arbeidsrettet rehab du var henvist til?

Anonymkode: 9fdd7...522

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 20.18):

Var det arbeidsrettet rehab du var henvist til?

Anonymkode: 9fdd7...522

Saksbehandler nevnte bare tiltak med helsefolk til stede. Er det arbeidsrettet rehabilitering? Og hva er forskjellen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 19.05):

Dette kan være et genialt tiltak. Jeg hadde sett meg ut en bedrift som jeg virkelig ønsket å jobbe i. Fikk hjelp fra veileder til å ordne med arbeidstrening hos denne bedriften, og nå er jeg fast ansatt der. 

Anonymkode: 2fdbb...374

Det er ikke jeg som velger hvor, slik jeg forsto det var dette et bestemt sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...