AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Nyfødt som lå i armkroken i en time. Var svett i nakken og noe rød på kroppen. hadde da en time før fått melk. ikke direkte sol på seg, men solen sto på igjennom vinduet. Baby lå med smukke så ga derfor da ikke uttrykk for ubehag. Nå kan det hende jeg krisemaksimer som første gangs mor, men hva ville dere gjort videre? Baby er våken, har hatt 3 tidsebleier siden. kontakte legevakt? Anonymkode: aa4b9...add
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 Jeg tenker at dette nok går helt fint. Men om du er usikker så ringer du legen istedet for å lese anonyme tips på nett! ❤️ Anonymkode: 92f68...89f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Skal du kontakte legevakt fordi babyen er svett i nakken? Anonymkode: 71bbc...aed 4
Hufsakommer Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Går nok bra. Er nok du som er varm og svett så babyen ble svett i naken av varmen din. Fint å ha aircondion når man har et så lite barn 😊
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Hvis barnet har spist/drukket og er våken, er det ingen grunn til å ringe noen vei. Men det er riktig av deg å bli bekymret, det er mye farligere å bli overopphetet enn å fryse. Babyer sier ikke i fra om de er for varme og sliter, det gjør de når de fryser. Anonymkode: 2063a...602
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 Takk for svar! Hva er komplikasjonene som kan oppstå? Er det «krybbedød» man er bekymret for? Eller kan man pådra seg andre sykdommer og lidelser av overoppheting? Anonymkode: aa4b9...add
RockyRose Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Dei er ikkje overoppheta fordi dei er svett. Kroppen svettar for å kvitte seg med varme, altså den kjølar seg ned. Mine blir svette om vi har hud til hud-kontakt under kvil. Så lenge babyen et og har tissebleier, og er normalt vaken er alt ok! Krybbedød er plutseleg død utan ein tydeleg årsak. Det er ikkje ein konsekvens av at babyen svetta éin gong.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 Det er ikke farlig å svette… Anonymkode: 1ddaa...b46
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar! Hva er komplikasjonene som kan oppstå? Er det «krybbedød» man er bekymret for? Eller kan man pådra seg andre sykdommer og lidelser av overoppheting? Anonymkode: aa4b9...add Spedbarn kan ikke regulere kroppstemperaturen så bra, og når et barn blir overopphetet får det heteslag fortere enn voksne. Heteslag kan lede til død. Det er ikke noe mer enn at kroppen ikke klarer å justere temperaturen. Anonymkode: 6e4d2...1f9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #10 Skrevet 17. juni 2023 Min ettåring har vært mye varm og svett gjennom livet selv om jeg har forsøkt å unngå det såklart. Men det er ikke mulig å unngå helt at de blir varme. Spesielt når de ligger i armkroken. Min er og varm av seg. Mener det skal være bedre å ha baby på brystet (mor, ikke far), har hørt det iallefall med nyfødte. Opplevde og selv at baby ble mye varmere om hun sov på pappaen enn på meg. Anonymkode: 819ea...c01
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #11 Skrevet 18. juni 2023 Husk at sollys (UVA) går igjennom vindu. Hold barnet unna!!! Anonymkode: 1f500...443
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå