Gå til innhold

Tannregulering barn pris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn med tannregulering. Hva betalte dere i egenandel? Og hvilken dekningsgrad hadde dere?  

Anonymkode: e11b6...0e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

25000,-

75% dekningsgrad.

Anonymkode: deb5f...8e9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

25000,-

75% dekningsgrad.

Takk for svar🙂

Anonymkode: e11b6...0e8

Skrevet

20 000,-

75%

AnonymBruker
Skrevet

20.000kr, 75% dekning. betaler for hver time, en gang i mnd, mellom 200-900kr.

Anonymkode: ac1c6...3e3

Skrevet

For noen priser. Forstår godt at en del barn har skjeve tenner mm.

AnonymBruker
Skrevet

1500 kr i mnd i 18 mnd, 40 % dekning

Anonymkode: 7fcba...6f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

25000,-

75% dekningsgrad.

Samme her. I tillegg kom betaling for alle timene frem til reguleringen, med bl.a. gom. 

Anonymkode: 5aedc...8b7

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (2 minutter siden):

For noen priser. Forstår godt at en del barn har skjeve tenner mm.

Det er fordelt over flere måneder, så sånn sett ikke så ille. Vi betaler rundt 2000 annenhver mnd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fordelt over flere måneder, så sånn sett ikke så ille. Vi betaler rundt 2000 annenhver mnd. 

Totalt uakseptabelt når det gjelder behandling av barna helse!

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (2 minutter siden):

For veldig mange er det vel helst kosmetisk. Ganske sykt at vi gir regulering til barn uten større problemer, spesielt når det er opp til foreldrene om barna skal få regulering eller ikke.

Det er synd det blir så stor forskjell på folk  genner har ekstremt mye å si for hvordan vi ser på andre, det er jo dumt at vi skaper enda et klasseskille her. Men fordi så mange har råd er det nå i Norge så vanlig med pene tannrekker at standarden for hva vi anser som normalt er skyhøy.

Jeg fikk ikke regulering av mine foreldre selv om jeg kunne fått det dekket 75% av det offentlige. Foreldrene mine prioriterte å kjøpe ny bil, fylle på i klesskapet sitt, dyrke egne hobbyer e.l. De manipulerte meg også til å si nei selv, ved å gi meg dårlig samvittighet fordi jeg eventuelt ville koste dem penger og fordi det ikke er vits å rette på tennene når man uansett er så stygg. Så jeg sa nei den gangen jeg kunne fått det billig.

Man kan si mye om min oppvekst, men god var den ikke. Er i dag ufør og vet ikke om jeg noen gang vil få råd til å rette på tennene. Har både mye overbitt og sliter med vondt i kjeve og enkelte punkter i munnen hvor tennene slipes ekstremt mot hverandre som vil føre til dyre problemer senere.

Hadde jeg hatt barn og kunne fått dekket 75% av regningen så hadde jeg ikke nølt.

Anonymkode: c97a0...8d4

Skrevet
Fighter83 skrev (22 minutter siden):

Man kan sikkert dele det opp i mindre beløp over lengre tid. 

AnonymBruker
Skrevet

For ca. 15 år siden betalte jeg 25.000 ++ med dekning på 75%. Regulering var helt nødvendig. Var alene med barn. Ikke tilskudd fra far siden han valgte å gå på sosialen. Selv var jeg student. Senere på aap etter en ulykke. Betalte over år og fikk det til. 

Anonymkode: bc6df...303

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (4 timer siden):

Ytterst sjelden manglende tannregulering har store konsekvenser for barnets helse. 

Anonymkode: 6d530...6a3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

For veldig mange er det vel helst kosmetisk. Ganske sykt at vi gir regulering til barn uten større problemer, spesielt når det er opp til foreldrene om barna skal få regulering eller ikke.

Det er synd det blir så stor forskjell på folk  genner har ekstremt mye å si for hvordan vi ser på andre, det er jo dumt at vi skaper enda et klasseskille her. Men fordi så mange har råd er det nå i Norge så vanlig med pene tannrekker at standarden for hva vi anser som normalt er skyhøy.

Jeg fikk ikke regulering av mine foreldre selv om jeg kunne fått det dekket 75% av det offentlige. Foreldrene mine prioriterte å kjøpe ny bil, fylle på i klesskapet sitt, dyrke egne hobbyer e.l. De manipulerte meg også til å si nei selv, ved å gi meg dårlig samvittighet fordi jeg eventuelt ville koste dem penger og fordi det ikke er vits å rette på tennene når man uansett er så stygg. Så jeg sa nei den gangen jeg kunne fått det billig.

Man kan si mye om min oppvekst, men god var den ikke. Er i dag ufør og vet ikke om jeg noen gang vil få råd til å rette på tennene. Har både mye overbitt og sliter med vondt i kjeve og enkelte punkter i munnen hvor tennene slipes ekstremt mot hverandre som vil føre til dyre problemer senere.

Hadde jeg hatt barn og kunne fått dekket 75% av regningen så hadde jeg ikke nølt.

Anonymkode: c97a0...8d4

Problemet er at man ikke får dekket 75% av regningen. Egenandelen har ikke økt i takt med prisene. Så krysser de av for 75% tilsier det i realiteten rundt 40% av summen.

Vi betalte rett under 30k, med 75%  måtte ha spesialgommer i 6 mnd før han fikk regulering, men til gjengjeld retta de seg mye før tida, så han slapp 1 år unna.

Vi kunne ta det på avbetaling, så betalte 1500kr i mnd, frem til vi var ajour (kosta en del i starten med gom til over 6k, ofte innom osv. Etter vi var ajour var det ca 1000-1300kr hver 2.mnd ca. Nå er han endelig ferdig, så skal nestemann ha regulering om ca 1.5 år. 

Anonymkode: 6f096...528

Skrevet

Vi var hos tannlegen med ene barnet vårt. Tannlegen var tydelig på at her måtte det tannregulering inn men de ikke gjøre annet enn å gi oss en henvisning til dette også måtte vi finne en selv. Dette systemet fungerer ikke i praksis. Man må henvises elektronisk til en offentlig aktør som gjør dette også får man fikse det privat om man heller ønsker det tenker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (1 minutt siden):

Vi var hos tannlegen med ene barnet vårt. Tannlegen var tydelig på at her måtte det tannregulering inn men de ikke gjøre annet enn å gi oss en henvisning til dette også måtte vi finne en selv. Dette systemet fungerer ikke i praksis. Man må henvises elektronisk til en offentlig aktør som gjør dette også får man fikse det privat om man heller ønsker det tenker jeg. 

Vi ble henvist og kalt inn av reguleringstannlegen..  men reguleringstannlegen er i samme bygg som tannlegen, så de gikk bare opp med henvisningen tror jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Egenandel konsultasjon var vel 2500, deretter betalte vi 2000 per måned i ca 2 år. 75% dekningsgrad. Nå er det straks igang med barn nr 2.

Anonymkode: eb11c...a15

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (9 minutter siden):

Det finnes svært få offentlig ansatte kjeveortopeder, majoriteten er private. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Problemet er at man ikke får dekket 75% av regningen. Egenandelen har ikke økt i takt med prisene. Så krysser de av for 75% tilsier det i realiteten rundt 40% av summen

Dere får refundert 75% etter HELFOs takster. Problemet er at HELFO opererer med lavere takster enn tannlegene, selv takstene til Den offentlige tannhelsetjenesten ligger en god del høyere enn disse takstene.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...