AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Har i en årrekke feriert i Spania, både på fastlandet, Mallorca, Gran Canaria og Tenerife. Senest denne uka kom jeg og min familie hjem fra et 2 ukers opphold i Alicante-regionen. Og, det er ikke til å stikke under en stol at spanjolene, det være seg butikkansatte, flyplassansatte og andre i servicenæringen ikke akkurat oppfører seg spesielt hyggelig mot turistene. Ikke et hei eller et takk eller noe som helst når man er på butikken. Har noen tips om reisemål egnet for tre forholdsvis små barn som faktisk har hyggelige og trivelige innbyggere? Anonymkode: b298f...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Kreta 😊 Ganske traust, men det passer til ønsket ditt. Mange der lever av turisme, så det er viktig for dem å gi et godt inntrykk. Anonymkode: 4097a...3ae
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Portugal Anonymkode: 3769f...8fb Spesifikke steder du vil anbefale?😊 Anonymkode: b298f...0e7
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 Spanjoler er da høflige de ☺️ må være deg Anonymkode: 8fbd4...943 8
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #7 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Spanjoler er da høflige de ☺️ må være deg Anonymkode: 8fbd4...943 Stor forskjell på portugisere og spanjoler. P er mye mer avslappet og hyggeligere enn Spanjolene, selv om det finnes lokale/interne forskjeller der og. Anonymkode: 7044d...8df 2
Gjest Albbas Skrevet 16. juni 2023 #8 Skrevet 16. juni 2023 Hellas. Italia også, hvertfall med barn. 😅
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #9 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Portugal Anonymkode: 3769f...8fb Uenig Anonymkode: b9d5b...606
Amossa Skrevet 16. juni 2023 #10 Skrevet 16. juni 2023 Reis til steder som har kortere sesong. Spania har turister hele året, og mange mener at turismen ødelegger mer enn det gagner. Velg små steder framfor storby. Greske øyer anbefales, f.eks. Skopelos eller Alonissos. 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #12 Skrevet 16. juni 2023 Jeg liker meg veldig godt i småbyene i Frankrike mellom Montpellier og kystlinjen ned mot spanskegrensa. 🇨🇵 Anonymkode: da94f...be6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #14 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har i en årrekke feriert i Spania, både på fastlandet, Mallorca, Gran Canaria og Tenerife. Senest denne uka kom jeg og min familie hjem fra et 2 ukers opphold i Alicante-regionen. Og, det er ikke til å stikke under en stol at spanjolene, det være seg butikkansatte, flyplassansatte og andre i servicenæringen ikke akkurat oppfører seg spesielt hyggelig mot turistene. Ikke et hei eller et takk eller noe som helst når man er på butikken. Har noen tips om reisemål egnet for tre forholdsvis små barn som faktisk har hyggelige og trivelige innbyggere? Anonymkode: b298f...0e7 Når det gjelder Kanariøyene så er ikke lokalbefolkningen så veldig hyggelige på de stedene som er stappfulle av turister, prøv en av de mindre øyene som f.eks. El Hierro, La Gomera eller La Palma så skal jeg garantere at opplevelsen er en helt annen. Andre ting som er positivt med disse øyene er at kriminalitet eksisterer nesten ikke, det er heller ingen slitsomme innkastere utenfor restaurantene, masete gateselgere, svindlere eller ulovlige migranter som lager kvalme. Anonymkode: 1e5f7...376 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #16 Skrevet 17. juni 2023 Taormina, Sicilia! Kom nettopp hjem derfra og alle var superhyggelige! Anbefales ❤️ Anonymkode: 5e4e1...ff5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #17 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Spanjoler er da høflige de ☺️ må være deg Anonymkode: 8fbd4...943 Skjerp deg. De er IKKE høflige. Det er kun i Sitges/Catalonia at jeg har møtt høflige og trivelige spanjoler, da har de stort sett vært gay. Har opplevd å bli ropt hore etter og diverse annet hyggelig andre steder i Spania. I Torrevieja f.eks. Du mener dette er normal oppførsel? Dette var også helt uprovosert. I Sitges er det god stemning og folk er høflige. Beste byen i hele Spania ❤️ Anonymkode: 5e4e1...ff5 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #18 Skrevet 17. juni 2023 Støtter Hellas altså. Har hatt sjukt mye fine ferier på de greske øyene. Alltid blide grekere overalt 😀👍 Anonymkode: aa415...8bb 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #19 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjerp deg. De er IKKE høflige. Det er kun i Sitges/Catalonia at jeg har møtt høflige og trivelige spanjoler, da har de stort sett vært gay. Har opplevd å bli ropt hore etter og diverse annet hyggelig andre steder i Spania. I Torrevieja f.eks. Du mener dette er normal oppførsel? Dette var også helt uprovosert. I Sitges er det god stemning og folk er høflige. Beste byen i hele Spania ❤️ Anonymkode: 5e4e1...ff5 Wtf, var i Torrevieja i påsken og aldri opplevd lignende engang Anonymkode: 8fbd4...943 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #20 Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Støtter Hellas altså. Har hatt sjukt mye fine ferier på de greske øyene. Alltid blide grekere overalt 😀👍 Anonymkode: aa415...8bb Enig i Hellas jeg også! Utrolig trivelig folkeslag Syns også det er masse hyggelige folk i Sør-Frankrike, god service på restauranter/butikker og generelt trivelig stemning. Jeg har aldri opplevd at franskmenn har vært arrogante eller utrivelige. Faktisk ble jeg også positivt overrasket over Kemer i Tyrkia, de var kjempehyggelige der og. Lite mas som jeg hadde blitt advart mot. Anonymkode: 5e4e1...ff5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå