Gå til innhold

Tuburøse bryst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har tuburøse bryst. Ikke de mest ekstreme, men areola er svær, og brystvorten er helt «nederst» på brystet. De er også trekantet og «langt fra hverandre». Jeg ammer per dags dato barn nummer to, og amming har heldigvis gått fint. 

Jeg har alltid vært plaget av brystene mine, og den eneste som har sett de er samboeren min. Han har ikke sagt noe, men jeg kjenner dette går veldig utover selvtilliten min. Klarer ikke finne bikinier å gå i osv. har også slitt (psykisk da) med amming offentlig, men nå er snart nr 2 ferdig å ammes så akkurat det overlever jeg. 

Har hørt dette er noe noen får dekket, men vil det være mulig etter to barn?

Er det eventuelt noen andre som har erfaringer med dette? Hvor opererte dere, og pris? Jeg ønsker IKKE implantater, da vil jeg heller ha små bryst, men kjenner jeg må gjøre noe. Kanskje et brystløft og reduksjon av areola kan hjelpe, ikke vet jeg. 

Lurer også på om man kan amme etter å ha fått utført noe slik brystkirurgi..

Anonymkode: e3aca...0e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mja, ved korrigering av tuberøse bryst vil ikke et løft gjøre så mye?

Jeg har ett bryst som er slik, og det mangler åpenbart fett på undersiden mens det andre er mer vanlig. 

Du kan redusere areola, det vil jo da bli synlig arrdannelse. Noen er også uheldige med resultatet (vevet kan dø/arret kan bli ganske fremtredende). 

Det du kan gjøre er jo å få en konsultasjon på en klinikk bare for å høre hva alternativene er. Men implantat vil nok bli nevnt, evt eget fett som injiserer (det kan og bli nokså ujevnt og forsvinner jo om du mister vekt i fremtiden). Og sannsynligvis må man ta kostnaden selv. 

Anonymkode: 6fa54...5e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mja, ved korrigering av tuberøse bryst vil ikke et løft gjøre så mye?

Jeg har ett bryst som er slik, og det mangler åpenbart fett på undersiden mens det andre er mer vanlig. 

Du kan redusere areola, det vil jo da bli synlig arrdannelse. Noen er også uheldige med resultatet (vevet kan dø/arret kan bli ganske fremtredende). 

Det du kan gjøre er jo å få en konsultasjon på en klinikk bare for å høre hva alternativene er. Men implantat vil nok bli nevnt, evt eget fett som injiserer (det kan og bli nokså ujevnt og forsvinner jo om du mister vekt i fremtiden). Og sannsynligvis må man ta kostnaden selv. 

Anonymkode: 6fa54...5e0

Ts her.

Jeg føler ikke mine bryst mangler fylde sånn egentlig, bare på undersiden på en måte. Jeg kan se for meg at ved å flytte brystvortekomplekset + forminske Areola så kan egentlig resultatet bli bra? Nå ammer jeg jo litt enda, så mulig jeg bare ikke husker hvordan det egentlig ser ut. Men jeg har klart å fullamme to barn og faktisk hatt overproduksjon, så kan hende jeg har en veldig mild for for tuberøse bryst (Mener å ha lest at mange sliter med melkeproduksjonen). De er liksom trekant i den forstand at det ikke er «pupp» under nippelen, men det er liksom en del fylde over. Hehe.

Ja, tenker jeg bestiller en time til konsultasjon for å høre hvilke muligheter som finnes, og hvilke/hvor vanlige bivirkninger som er. Har veldig lite lyst å putte silikon inn i kroppen. Regner med jeg må vente en stund etter ammeslutt før operasjon kan være aktuelt, men er litt utålmodig. Kan jo ringe en klinikk å høre om det er vits å ha konsultasjon nå..

AnonymBruker
Skrevet

Hadde slike bryst og tok brystløft. Ble veldig pent. 

Anonymkode: d8e1a...7c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde slike bryst og tok brystløft. Ble veldig pent. 

Takk for svar! Håper det går for meg og. Hvor tok du? Og hva betalte du? 

Hvordan er resultater nå? Når tok du?

AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ut som nydelige bryst etter min mening <3

Anonymkode: b6b37...e1b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar! Håper det går for meg og. Hvor tok du? Og hva betalte du? 

Hvordan er resultater nå? Når tok du?

Maaange år siden.. i tyveårene.. nå er jeg over 40. Fornebuklinikken. Husker ikke hva jeg betalte, 30-40K eller noe rundt der? Husker faktisk ikke. 
Har ammet to barn etterpå så de er ikke like fine. Var veldig stramme og fine før amming. Men de er fortsatt mye finere nå enn før brystløftet 👍🏼 

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som hadde tuberøse bryst, hun fikk dekket silikon av det offentlige. Ser veldig bra ut.

Anonymkode: 02384...4e8

AnonymBruker
Skrevet

Maaange år siden.. i tyveårene.. nå er jeg over 40. Fornebuklinikken. Husker ikke hva jeg betalte, 30-40K eller noe rundt der? Husker faktisk ikke. 
Har ammet to barn etterpå så de er ikke like fine. Var veldig stramme og fine før amming. Men de er fortsatt mye finere nå enn før brystløftet 👍🏼 

Dette gjør meg glad å høre. Jeg vil muligens ha flere barn om noen år, og vil jo gjerne amme dem også. 

de kan gjerne bli litt hengete med alderen og amming og det som hører med, men nå føler jeg de ser så unormale ut. Må ikke ha spretne ungjentepupper, vil bare ha helt vanlige…

endret de noe med brystvorten din eller området rundt? Hvis dette var noe som plaget deg da. Min Areola er på størrelse med en fårepølse….

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt sånne bryst og aldri visst at de har et navn, eller at andre har samme type bryst. Har alltid vært ekstremt usikker over brystene mine, men nå føler jeg meg så mye mindre alene. Takk for at du laget denne tråden!

Har tenkt på brystløft selv, for når jeg løfter brystene med hendene "ovenfra" så ser de helt ok ut. Areolaene er veldig store fortsatt selvsagt, men for meg er det selve fasongen som er det største problemet.

Følger tråden!

Anonymkode: d720c...895

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette gjør meg glad å høre. Jeg vil muligens ha flere barn om noen år, og vil jo gjerne amme dem også. 

de kan gjerne bli litt hengete med alderen og amming og det som hører med, men nå føler jeg de ser så unormale ut. Må ikke ha spretne ungjentepupper, vil bare ha helt vanlige…

endret de noe med brystvorten din eller området rundt? Hvis dette var noe som plaget deg da. Min Areola er på størrelse med en fårepølse….

Ja, de gjorde Areola mindre og høyere

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt sånne bryst og aldri visst at de har et navn, eller at andre har samme type bryst. Har alltid vært ekstremt usikker over brystene mine, men nå føler jeg meg så mye mindre alene. Takk for at du laget denne tråden!

Har tenkt på brystløft selv, for når jeg løfter brystene med hendene "ovenfra" så ser de helt ok ut. Areolaene er veldig store fortsatt selvsagt, men for meg er det selve fasongen som er det største problemet.

Følger tråden!

Ikke sett noen andre med slike før selv heller. Men jeg har ikke sett så veldig mange pupper i virkeligheten heller. Har funnet ut av det på nett. Ifølge internett har 5% av kvinner slike bryst og det er en feil som har ført til at noen «strenger» ikke har løsnet i løpet av puberteten og at de derfor ikke har vokst helt riktig?? Slik jeg har forstått det. 

fasong og størrelse på Areola er største problemet her. Kanskje mest sistnevnte.. 

Dette er noe som kan dekkes av det offentlige, så du kan høre med fastlegen din. Om du er ung så tenker jeg kanskje du har bedre sjanser enn meg? Jeg er også ung (26), men har to barn, så vet ikke hvor lett det vil være for meg..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke sett noen andre med slike før selv heller. Men jeg har ikke sett så veldig mange pupper i virkeligheten heller. Har funnet ut av det på nett. Ifølge internett har 5% av kvinner slike bryst og det er en feil som har ført til at noen «strenger» ikke har løsnet i løpet av puberteten og at de derfor ikke har vokst helt riktig?? Slik jeg har forstått det. 

fasong og størrelse på Areola er største problemet her. Kanskje mest sistnevnte.. 

Dette er noe som kan dekkes av det offentlige, så du kan høre med fastlegen din. Om du er ung så tenker jeg kanskje du har bedre sjanser enn meg? Jeg er også ung (26), men har to barn, så vet ikke hvor lett det vil være for meg..

Jeg er 31, og ingen barn enda. Men jeg holder på å gå ned i vekt, sånn at jeg kan begynne å prøve på barn etter det, så kanskje like så greit å vente til da.

Men jeg visste ikke at sånne bryst kunne gi vanskeligheter med amming, noe som er litt leit å høre. Kanskje lurt å snakke med legen min om det før jeg prøver på barn da...

Når jeg googler om det dekkes av det offentlige, så er det mest hvis man har stor forskjell på brystene? Mine er veldig like i størrelsen, så kanskje vil ikke dette dekkes uansett?

Men som du sa så tror jeg at jeg bare må ta det opp med fastlegen og høre hva hen sier. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31, og ingen barn enda. Men jeg holder på å gå ned i vekt, sånn at jeg kan begynne å prøve på barn etter det, så kanskje like så greit å vente til da.

Men jeg visste ikke at sånne bryst kunne gi vanskeligheter med amming, noe som er litt leit å høre. Kanskje lurt å snakke med legen min om det før jeg prøver på barn da...

Når jeg googler om det dekkes av det offentlige, så er det mest hvis man har stor forskjell på brystene? Mine er veldig like i størrelsen, så kanskje vil ikke dette dekkes uansett?

Men som du sa så tror jeg at jeg bare må ta det opp med fastlegen og høre hva hen sier. 

Jeg ammet helt fint med tuberøse bryst. Og ammet helt fint etter brystløft 😁

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke problemer med amming. Har hatt mer enn nok melk<3

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg har tubulære bryst og skal ta brystløft i England, dyrere enn her i Norge men synes at det mangler kunnskap her ovenfor hvordan man skal operere slike bryst type. jeg gidder ikke å være i venteliste over 2 år for å få innvilget fra staten her i Norge, så jeg drar til utlandet.

Anonymkode: c5ccc...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...