Gå til innhold

Noen som har fått fullt foreldreansvar her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg ikke på dere som hadde det fra begynnelsen av men dere som fikk det rettslig etter ett brudd.

Hvorfor fikk dere det?

Kan det reverseres om den andre forelderen forandrer grunnlaget for hvorfor de mistet den?

Anonymkode: df925...82e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg signerte det over til meg etter «trusler» fra advokat. 

han sonet en lengre dom i fengsel grunnet drapsforsøk på meg, vold mot barnet og meg, kidnapping av barn og trusler om å drepe de. 

likevel var min advokat klinkende klar ovenfor meg at dette ikke nødvendigvis var nok for å frata ham foreldreansvaret. Barnet selv var over 13 år og ønsket ikke at far skulle ha foreldreansvar. BUP og barnepsykolog skrev en tydelig anbefaling om at det var barnets beste, likevel var det et for stort inngrepet i fars liv til at det var overveiende sannsynlig at han ville vinne saken dersom den gikk til tingretten.

etter mange brev frem og tilbake mellom advokater skrev fraskrev han seg foreldreansvaret. Jeg tror ikke han hadde penger til å ta saken til retten. Jeg er litt usikker på hvorfor han ikke gjorde det. Som sagt; vold og drapsforsøk på mor, samt vold, kidnapping og trusler om drap mot barn, samt utallige skriv om at det var barnets beste, var ikke nok til å sikre en seier i retten.

Anonymkode: 7d30c...b77

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg signerte det over til meg etter «trusler» fra advokat. 

han sonet en lengre dom i fengsel grunnet drapsforsøk på meg, vold mot barnet og meg, kidnapping av barn og trusler om å drepe de. 

likevel var min advokat klinkende klar ovenfor meg at dette ikke nødvendigvis var nok for å frata ham foreldreansvaret. Barnet selv var over 13 år og ønsket ikke at far skulle ha foreldreansvar. BUP og barnepsykolog skrev en tydelig anbefaling om at det var barnets beste, likevel var det et for stort inngrepet i fars liv til at det var overveiende sannsynlig at han ville vinne saken dersom den gikk til tingretten.

etter mange brev frem og tilbake mellom advokater skrev fraskrev han seg foreldreansvaret. Jeg tror ikke han hadde penger til å ta saken til retten. Jeg er litt usikker på hvorfor han ikke gjorde det. Som sagt; vold og drapsforsøk på mor, samt vold, kidnapping og trusler om drap mot barn, samt utallige skriv om at det var barnets beste, var ikke nok til å sikre en seier i retten.

Anonymkode: 7d30c...b77

Dette her er så sykt!!

Her blir folk meldt til bv for småting og tull og så får sånne fedre så mange rettigheter. Henger ikke på greip i det hele tatt!!!

Anonymkode: 586c3...84c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner har fått det, men da skrev far under på det selv. Far er tungt rusavhengig, har en alvorlig peronlighetsforstyrrelse (dyssosial) og er inn og ut av fengsel for vold og vinningskriminalitet. Likevel var det ikke mulig å få foreldreansvaret uten at han skrev under. 

Anonymkode: 543da...e81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En jeg kjenner har fått det, men da skrev far under på det selv. Far er tungt rusavhengig, har en alvorlig peronlighetsforstyrrelse (dyssosial) og er inn og ut av fengsel for vold og vinningskriminalitet. Likevel var det ikke mulig å få foreldreansvaret uten at han skrev under. 

Slik er det. Det finnes ingen hjelp eller rettighet for oss som sliter med slike fedre. Vi må ha god råd og hyre advokat. 

Anonymkode: 64dd3...da6

AnonymBruker
Skrevet

Man gir vel på en måte det til de når man velger å spre beina og få barn med voldsdømte og narkomane

Det er ikke enkelt og også inngripende å ta fra noen foreldreansvar. Letteste er at de gir det fra seg frivillig

Anonymkode: 22b5d...365

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig veldig vanskelig å få tatt i fra den andre foreldre ansvaret. Jeg har en eks som nekter å samarbeide, han nekter å gi barnet pass blant annet. Det er ikke nok til at han mister foreldreansvar.

Anonymkode: 33e56...8d5

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Man gir vel på en måte det til de når man velger å spre beina og få barn med voldsdømte og narkomane

Det er ikke enkelt og også inngripende å ta fra noen foreldreansvar. Letteste er at de gir det fra seg frivillig

Anonymkode: 22b5d...365

Det er jo ikke nødvendigs sånn at han var volddsdømt og narkoman ved unnfangelsen.

I det tilfellet jeg kjenner hadde han jobb og var nogenlunde fungerende da de ble kjent og så har der blitt verre og verre. Mange av disse kjipe mennene klarer å skjule det godt i starten av et forhold, faktisk i lang tid også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...