Gå til innhold

Vise interesse for daten. Hva kan man spørre om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Voksen mann som er rusten når det gjelder dating. Det en dårlig stemning med en dame jeg har truffet fem ganger. Begge finner vi den andre attraktiv, men da jeg prøvde å bli litt mer kjent med henne skar det seg.

Jeg spurte om søsken, foreldre, hvor hun var født, tidligere arbeidsforhold, hva en liten tattoo betydde, om hun hadde vært gift. Dette over flere timer der det falt seg naturlig. Hver gang det ble noe personlig virket hun svært reservert, svarte kort og irritert. Hun spurte ikke om noe når det gjaldt meg. 

Jeg er ellers i livet vant med at interesse for andres liv oppfattes positivt. Trodde også dette gjaldt dating.

Hva er generelt innafor å spørre en  voksen dame om på femte date?

Anonymkode: eed35...4a1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tippee hun ikke liker deg 🤷🏻‍♀️ rart å bli irritert for den slags spm

Anonymkode: 2c927...67f

• Nyttig 4
Skrevet

Om du har lyst til å fortsette, ville jeg spurt: Har jeg sagt eller gjort noe som gjør deg irritert? På det du beskriver, ser jeg ingen ting upassende. Det er ikke sikkert dette er rett dame for deg. du bør også kunne forvente at daten viser interesse for deg.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller det at alle spørsmålene dine kom på en og samme date, og ikke spredd utover på fem dates. Det høres fryktelig intenst og stressende ut, ville følt meg presset i et hjørne og at du ikke speilet mitt tempo å ta ting i og da skjærer det seg ja. En pekepinn er at hun ikke spurte deg om noe tilbake, da fortsetter du ikke å bombardere med spørsmål. 

Eller at du sa noe som gjorde at hun syns du hadde dårlige holdninger. Da gidder man ikke engasjere seg mere i daten. 

Bedre lykke neste gang! 

Anonymkode: 93a0e...104

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (3 timer siden):

du bør også kunne forvente at daten viser interesse for deg.

Vel, nå er det en stor del av oss som ikke er flinke til å spørre om noe tilbake. Ikke et tegn på manglende interesse, nødvendigvis. Mer et personlighetstrekk.

Jeg har egentlig ikke lært noe av denne affæren, men går ikke videre med dette forholdet. Til tross for at hun tydelig uttrykker at jeg  er en attraktiv mann som hun har lyst på. Bare det at jeg er ferdig med sex uten noe mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel, nå er det en stor del av oss som ikke er flinke til å spørre om noe tilbake. Ikke et tegn på manglende interesse, nødvendigvis. Mer et personlighetstrekk.

Jeg har egentlig ikke lært noe av denne affæren, men går ikke videre med dette forholdet. Til tross for at hun tydelig uttrykker at jeg  er en attraktiv mann som hun har lyst på. Bare det at jeg er ferdig med sex uten noe mer.

Jeg tenker at vi har ulike personligheter, og det er vanskeligere for noen å date enn andre, men man kan si: "Jeg liker deg, men jeg blir gjerne nervøs på date, og synes det er vanskelig å komme på spørsmål. jeg trenger litt tid for å bli kjent med noen." De fleste har noen temaer de er tryggere på, så la henne snakke om det enten det er hunden sin eller noe hun studerer. Let etter ting dere har til felles og gi henne skryt, slik at hun blir tryggere.

AnonymBruker
Skrevet

ikke alle liker å fortelle om seg selv

Anonymkode: 49e15...f2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ikke alle liker å fortelle om seg selv

Anonymkode: 49e15...f2e

Nei, men da får de dekke over det ved å stille spørsmål selv? Eller skal man bare sitte og kommentere det som skjer rundt en på date, eller sitte i en øredøvende stillhet? 

Anonymkode: 5af3f...942

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 19.19):

Voksen mann som er rusten når det gjelder dating. Det en dårlig stemning med en dame jeg har truffet fem ganger. Begge finner vi den andre attraktiv, men da jeg prøvde å bli litt mer kjent med henne skar det seg.

Jeg spurte om søsken, foreldre, hvor hun var født, tidligere arbeidsforhold, hva en liten tattoo betydde, om hun hadde vært gift. Dette over flere timer der det falt seg naturlig. Hver gang det ble noe personlig virket hun svært reservert, svarte kort og irritert. Hun spurte ikke om noe når det gjaldt meg. 

Jeg er ellers i livet vant med at interesse for andres liv oppfattes positivt. Trodde også dette gjaldt dating.

Hva er generelt innafor å spørre en  voksen dame om på femte date?

Men du spør jo om kjedelige ting,om alle andre rundt henne,viktig å bli kjent med de rundt henne. Tips: Spør om henne isteden,bli kjent med henne,"hva liker du å gjøre? Hvem er du,hvilke hobbier har du?" Forteller du noe om deg selv i det hele tatt? Hvis du bare nispør henne om kjedelig ting hele tiden uten å si noe om deg selv,føles det mer som et avhør enn en date,og det er jo bare irriterende..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
fugl fønix skrev (30 minutter siden):

Men du spør jo om kjedelige ting,om alle andre rundt henne,viktig å bli kjent med de rundt henne. Tips: Spør om henne isteden,bli kjent med henne,"hva liker du å gjøre? Hvem er du,hvilke hobbier har du?" Forteller du noe om deg selv i det hele tatt? Hvis du bare nispør henne om kjedelig ting hele tiden uten å si noe om deg selv,føles det mer som et avhør enn en date,og det er jo bare irriterende..

Enig. Han må også dele om seg selv. Hensikten med date er å finne ut om man passer sammen, ikke å få mest mulig info ut av den ene 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
fugl fønix skrev (13 timer siden):

Jeg skjønner godt hvor vanskelig det er å se for seg en situasjon mellom to mennesker beskrevet med noen få setninger. Man tolker gjerne det man leser basert på egne gode eller dårlige erfaringer.

Sånn sett kunne jeg gjerne skrevet det samme som deg til "meg". For vi er egentlig helt enige.

Etter fem dater og prat om løst og fast i til sammen over tredve timer, om hobbyer, mat, mote, musikk visste jeg ingenting om livet hennes. Jeg fortalte litt, men hun viste ingen interesse. Jeg går ikke videre med detaljer overfor noen hvis de virker uinteressert/ikke følger opp med spørsmål.

Jeg skjønner godt at mennesker med et komplisert liv ikke ønsker å dele noe som setter de i et dårlig lys. Det er nok tilfellet med denne kvinnen. Noe som minnet om avhør fant ikke sted. Jeg ser dog ikke bort fra at hun pga omstendighetene kan ha oppfattet det slik.

Hun forteller om en bror, og jeg følger opp med hvor mange søsken de er. Hun forteller om moren og jeg følger opp med spørsmål om faren. Hun forteller om en mann som skylder henne penger, og jeg spør om de var gift.

Uansett hva noen her mener ønsker jeg ikke å gå videre med en kvinne jeg ikke vet noe som helst om utover helt overflatiske ting. Dette var altså femte daten.

Hilsen TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Etter fem dater og prat om løst og fast i til sammen over tredve timer, om hobbyer, mat, mote, musikk visste jeg ingenting om livet hennes. Jeg fortalte litt, men hun viste ingen interesse. Jeg går ikke videre med detaljer overfor noen hvis de virker uinteressert/ikke følger opp med spørsmål.

Hvis dere har snakket i over 30 timer og du fortsatt ikke synes du vet noe som henne, er min første tanke at du enten er uoppmerksom eller har en veldig snever definisjon på hva det innebærer å vite noe om andres liv. Jeg synes stort sett jeg får mye mer innsikt i andre mennesker ved å snakke om ting man er opptatt av enn å utveksle faktaopplysninger om familiære forhold. Men det er jo umulig for noen her å vite ut fra det lille du sier om problemet er manglende interesse, dårlig kommunikasjon eller bare at dere ikke passer sammen - eller noe helt annet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Unsett hva noen her mener ønsker jeg ikke å gå videre med en kvinne jeg ikke vet noe som helst om utover helt overflatiske ting. Dette var altså femte daten.

Hilsen TS

Ikke noe problem med å forstå det. Men du forstår vel også at det ikke er interessant for henne å gå videre med noen som hun ikke vet noe om, fordi han bruker all tiden på å spørre om henne istedet for å fortelle om seg selv. Enig i at hun burde spurt deg mere men hvis ikke så må man flette inn ting selv eller ta hennes manglende engasjement som manglende interesse. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Hvis dere har snakket i over 30 timer og du fortsatt ikke synes du vet noe som henne, er min første tanke at du enten er uoppmerksom eller har en veldig snever definisjon på hva det innebærer å vite noe om andres liv. Jeg synes stort sett jeg får mye mer innsikt i andre mennesker ved å snakke om ting man er opptatt av enn å utveksle faktaopplysninger om familiære forhold. Men det er jo umulig for noen her å vite ut fra det lille du sier om problemet er manglende interesse, dårlig kommunikasjon eller bare at dere ikke passer sammen - eller noe helt annet.

Hva er det som får deg til å tenke på at jeg er uoppmerksom?

Snever definisjon! Når man har snakket minst 99% om løst og fast. Ikke vet noe som helst bortsett fra overflatiske ting den siste måneden etter jeg traff henne.

For øvrig ville jeg ikke overlevd i min yrkeskarriere, både bokstavelig og metaforisk, med mindre jeg hadde gode egenskaper når det gjelder å lytte og kommunisere. Det samme har jeg hørt i de forholdene jeg har hatt.

I natt fikk jeg en fylla-sms der hun tenker mye på meg og synes jeg er en flott og sexy mann. Jeg svarte ikke.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Snever definisjon! Når man har snakket minst 99% om løst og fast. Ikke vet noe som helst bortsett fra overflatiske ting den siste måneden etter jeg traff henne.

Hvis de fire første datene med en mann kun handler om løst og fast så hadde jeg ikke engang gått videre til en femte date 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis de fire første datene med en mann kun handler om løst og fast så hadde jeg ikke engang gått videre til en femte date 

Godt å høre at andre har lignende holdninger som meg. Det blir ikke noen 6. date på meg for å si det sånn.

• Hjerte 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hun forteller om en bror, og jeg følger opp med hvor mange søsken de er. Hun forteller om moren og jeg følger opp med spørsmål om faren. Hun forteller om en mann som skylder henne penger, og jeg spør om de var gift.

Uansett hva noen her mener ønsker jeg ikke å gå videre med en kvinne jeg ikke vet noe som helst om utover helt overflatiske ting. Dette var altså femte daten.

Hilsen TS

Kanskje du burde prøve å gi samtalene litt tid til å puste?

Å stille spørsmål er en fin ting det, men kjører man for intenst på med dette kan enkelte få følelsen av at de blir intervjuet eller befinner seg i et avhør. Dette kan være irriterende med mindre personen elsker å snakke om seg selv.

On 6/16/2023 at 1:19 PM, AnonymBruker said:

Jeg spurte om søsken, foreldre, hvor hun var født, tidligere arbeidsforhold, hva en liten tattoo betydde, om hun hadde vært gift. Dette over flere timer der det falt seg naturlig

Personlig syntes jeg disse spørsmålene er overfladiske. Mye av faktaene du samler opp trenger ikke å ha noe som helst å gjøre med hvem hun egentlig er som person.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har rett og slett vondt for å tro at du ikke har fanget opp noe som helst om henne når dere har snakket sammen så mye, selv om dere har snakket om relativt overfladiske ting. De fleste avslører en del om seg selv i samtaler, selv  om det ikke nødvendigvis sies rett ut.

For å ta en ikke helt direkte sammenlikning, så har jeg nok hatt omtrent like mange timers samtale med psykologen min. Vi snakker (naturlig nok) om meg og mitt, han forteller ingenting om seg selv, men jeg vet ganske mye om ham som person  etter hvert likevel. Ut fra små bemerkninger, hvordan han ordlegger seg, hvilke referanser han har, hvordan han responderer på ting jeg sier. I en datingsituasjon, hvor samtalen er mye mer likeverdig og avslappet, burde det være ganske mye personlig informasjon i omløp, både direkte og indirekte.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (14 minutter siden):

Jeg har rett og slett vondt for å tro at du ikke har fanget opp noe som helst om henne når dere har snakket sammen så mye, selv om dere har snakket om relativt overfladiske ting. De fleste avslører en del om seg selv i samtaler, selv  om det ikke nødvendigvis sies rett ut.

For å ta en ikke helt direkte sammenlikning, så har jeg nok hatt omtrent like mange timers samtale med psykologen min. Vi snakker (naturlig nok) om meg og mitt, han forteller ingenting om seg selv, men jeg vet ganske mye om ham som person  etter hvert likevel. Ut fra små bemerkninger, hvordan han ordlegger seg, hvilke referanser han har, hvordan han responderer på ting jeg sier. I en datingsituasjon, hvor samtalen er mye mer likeverdig og avslappet, burde det være ganske mye personlig informasjon i omløp, både direkte og indirekte.

Jeg vet veldig godt hva du snakker om. Problemet mitt er at jeg oppfatter ganske mye. For noen så mye at de blir skremt. Denne sensitiviteten har også en skyggeside. Noen ganger tar denne magefølelsen feil. Man stoler for mye på alle ganger magefølelsen hadde rett.

Selvfølgelig har jeg fanget mye opp om henne. Magefølesen har hele tiden sagt et komplisert liv og psykiatri. Uten at noe ble sagt med rene ord. Men jeg ble bedøvet av sol, sommer, en sexy dame og hvitvin. Da flytter fornuften seg nedover. Ja du vet nok hva vi menn beskyldes for å ble styrt av.

Artig at du nevnte psykolog. Mor til en kamerat er psykiater. Hun anbefalte meg til en jobb som tilkallingsvikar (ufaglært ekstrajobb) i en institusjon med særlig krevende og farlige pasienter. Jeg ble der kjent med en kvinnelig psykolog som siden har vært en god venn. Kjenner yrkesgruppen på godt og vondt. Jeg også holdt kurs om å oppfange kjøpssignaler i møter med innkjøpere. Nok skryt! Jeg er i hvert fall ikke elendig på muntlig kommunikasjon.

Uansett hvor gode vi er til å fange opp signaler er vi ikke synske i en datingsituasjon. Jeg synes derfor det er både innafor og klokt (vise interesse) å spørre om søsken f eks. Jeg har lettere for å forstå daten om hun er enebarn eller har 6 brødre.

Jeg vet ikke en gang om hun har barn. Ikke våget å spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...