Gå til innhold

Innafor å kikke i butikken hver dag uten å kjøpe noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,jeg er i permisjon med baby og bor like ved en handlegate. Liker å gå å kikke i butikkene når babyen sover da den kun sover når vogna er i bevegelse/på tur. 

Men jeg kjøper bare noe innimellom, er det greit å gå å kikke i de samme butikkene ganske ofte?

Vil ikke de skal tro jeg er en tyv, men tyver gjør seg vel ikke sett på den måte...😅

Anonymkode: 182b0...caa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hater også å gå tomhendt ut, føler de tror jeg er en tyv😅

men er vel bare si at babyen må være i bevegelse og snakke litt med de ansatte🤗

Anonymkode: 5913a...126

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel greit det, men ikke noe jeg hadde gjort. Er vel grenser for hvor mye nytt de har fått inn hver dag.

Anonymkode: 5ba59...6fe

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gjøre hva du vil.

Anonymkode: a64d5...71e

Skrevet

Det gjør jeg stadig vekk 😊 Aldri tenkt over at det er et problem 🤔

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei,jeg er i permisjon med baby og bor like ved en handlegate. Liker å gå å kikke i butikkene når babyen sover da den kun sover når vogna er i bevegelse/på tur. 

Men jeg kjøper bare noe innimellom, er det greit å gå å kikke i de samme butikkene ganske ofte?

Vil ikke de skal tro jeg er en tyv, men tyver gjør seg vel ikke sett på den måte...😅

Morro å vindusshoppe 😃

Anonymkode: 6994c...19e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hater også å gå tomhendt ut, føler de tror jeg er en tyv😅

men er vel bare si at babyen må være i bevegelse og snakke litt med de ansatte🤗

Anonymkode: 5913a...126

Babyen må være i bevegelse? 
tenker ikke du er tyv av ting,  men tyv av andres tid og pengene til de som betaler lønn til de ansatte du « snakker med» . 

Anonymkode: 13d79...4d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig slitsomt . Tror ikke du er tyv, men respektløs.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babyen må være i bevegelse? 
tenker ikke du er tyv av ting,  men tyv av andres tid og pengene til de som betaler lønn til de ansatte du « snakker med» . 

Jeg snakker ikke med noen, bare går å ser og oppdaterer meg på barneklær og utstyr o.l.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

De driter vel i det de fleste steder?

Unntaket er om det er trangt der, det er litt irriterende når to venninner med barnevogn møtes midt i en butikk og sperrer av området for alle andre.

Anonymkode: 96d31...55c

AnonymBruker
Skrevet

De snakker sikkert om deg på bakrommet. Men du har jo all rett til å kikke i butikken hvis du vil.

Anonymkode: 45a0d...5a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig slitsomt . Tror ikke du er tyv, men respektløs.

Dette forsto jeg ikke. Respektløs? Butikkene er der for at vi skal kunne kjøpe ting, men også å gå på inspirasjonstur og drømme oss litt bort i. Kanskje planlegge hva vi skal kjøpe neste gang vi skal handle. Jeg bodde også et sted en gang hvor jeg kunne go igjennom et stort senter og ut på andre siden av det, for det var min vei hjem, så jeg gikk i matbutikken og et par andre fast, følte etter hvert blikk som fulgte meg igjennom H&M f. eks. og hadde følelsen av at noen trodde jeg stjal. Det gjorde jeg så absolutt ikke. Bare tittet. Drømte meg bort litt. Prøvde ingenting. Plaget ingen. Tok ikke plassen fra noen. Hva er problemet? 

Anonymkode: c8cad...874

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke stjeler bør det være ok. 

Anonymkode: c6d0d...fcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt innafor. De som er «plagsomme» er dem som daglig bruker timer i samme butikk og prater med ansatte i lengre perioder selv om de aldri kjøper noe. Men om du går og ser deg rundt i ro og fred, er det helt greit. 

Anonymkode: b4d08...17f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig merkelig å bruke butikken som underholdningssenter hver dag. Å gå innom å kikke en gang i blant uten å kjøpe noe er ok, men hver dag er rart.

Anonymkode: 76bb6...abd

• Nyttig 4
Skrevet

Helt greit! Det eneste jeg tenker er ugreit er om du stiller masse spørsmål og får mye hjelp også går og kjøper tingen på nett. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel strengt tatt innafor. Men spesielt. Blir garantert snakket om blant de ansatte. Har du ikke annet å gjøre?

Anonymkode: 4fb21...bdb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg snakker ikke med noen, bare går å ser og oppdaterer meg på barneklær og utstyr o.l.

Da var det vel ikke deg jeg siterte heller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette forsto jeg ikke. Respektløs? Butikkene er der for at vi skal kunne kjøpe ting, men også å gå på inspirasjonstur og drømme oss litt bort i. Kanskje planlegge hva vi skal kjøpe neste gang vi skal handle. Jeg bodde også et sted en gang hvor jeg kunne go igjennom et stort senter og ut på andre siden av det, for det var min vei hjem, så jeg gikk i matbutikken og et par andre fast, følte etter hvert blikk som fulgte meg igjennom H&M f. eks. og hadde følelsen av at noen trodde jeg stjal. Det gjorde jeg så absolutt ikke. Bare tittet. Drømte meg bort litt. Prøvde ingenting. Plaget ingen. Tok ikke plassen fra noen. Hva er problemet? 

Anonymkode: c8cad...874

Det er selvsagt annerledes i matbutikker , der står ikke ansatte klare for personlig service. , også store butikker med mange ansatte. (Trodde dette var småbutikker i en handlegate det var snakk om her) 
de må jo følge med i tilfelle du trenger hjelp? I store butikker som h&m har de nok ansatte både til og følge med på deg og gjøre andre ting. I småbutikker med en eller to ansatte er møkk irriterende med barnevognmafiaen som bare skal « kikke» , dag etter dag og med veldig  god tid når vi har tusenvis av andre ting vi skulle gjort enn og stå og følge med og smile. 😅sorry, men sånn er det bare.  Uansett følger ansatte med på deg primært for og gi deg hjelp, men det er klart noen stjeler og det er umulig og se på deg om det er deg. Anse det at de følger med som service uansett, hadde de stått og stirret i telefonen sin hvis du skulle ha hjelp til noe, hadde vel det vært feil og. Og følge med er jobben deres. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. Du går nok lei før butikkene gjør det :)

Anonymkode: e4366...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...