Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om å ta med en 4mnd gammel baby på roadtrip fra Oslo til Lofoten? Reisen ville inkludert mange stopp med soving i telt på veien og i Lofoten.

Anonymkode: 002b4...105

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på babyen. Mange har jo babyer som bare sover, sover, sover og sover og da er sikkert en sånn tur helt topp! 🤗 Mine babyer var IKKE sånn, en slik bilferie med en av dem som babyer hadde blitt et sant helvete 😅 Men jeg regner jo med at du har en sovebaby i og med at du planlegger en slik tur. Kos dere 🌿🌺

Anonymkode: c02cf...857

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er baby nå? Veldig forskjellig hvor greie de er i bil. Med vår syntes jeg 3 timer var langt å kjøre rundt 4-5 mnd alder, baby ble fort utålmodig.

Anonymkode: 29f60...144

AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker det kommer ann på hvor mange stopp dere planlegger og hvor lange etapper dere tenker å kjøre om gangen. Det er ikke heldig for den motorisk utviklingen til baby å sitte fastspent i bilstol i flere timer pr dag i x antall dager. 

Anonymkode: 28ff0...dc6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det....Vi kjørte en time en vei og det var langt nok kjente jeg.

Anonymkode: 84057...90d

AnonymBruker
Skrevet

Min på 4 mnd hater å kjøre bil, så her kjøres det minst mulig. Du kjenner din baby best, så bare du vet om kjøring og telt funker.

Jeg synes det høres mer stress enn kos ut, men vi er jo forskjellige.

Anonymkode: acdc2...443

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke funka med vår baby, han likte veldig dårlig å kjøre bil. Det snudde ved 6 mnd alder, nå går det stort sett greit. Men ville uansett ikke tatt han med på en så lang tur

Anonymkode: f85b3...8df

Skrevet

Vi kjørte til Litauen med baby da hun var 3 mnd, og hun sov vell mesteparten av turen selv om hun ellers var en krevende baby som sov dårlig på både dagtid og natten😂 men som de andre sier så vil jeg tro det er veldig individuelt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøring mer enn ca 20 minutter om gangen med min på den alderen ledet til fullstendig meltdown. På ferie i utlandet valgte jeg heller å betale 700 kr for å ta tog med barnet heller enn å bli med resten av familien på to timers kjøretur. Så det der hadde vært verdens dårligste ide for oss. 

Anonymkode: cca28...76b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært noe problem for oss. Han sov nest i bilstolen. Ble verre ved 5-6 mnd og han forsto mer og var mer nysgjerrig, og så ble det bare verre og verre til han ble gammel nok til å distraheres med nettbrett 🤪

Anonymkode: c82ed...409

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde aldri gjort det....Vi kjørte en time en vei og det var langt nok kjente jeg.

Hvorfor var det langt nok?

Anonymkode: 545ad...3e1

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøyrt langt fleire ganger med vår, dog ikkje så langt. Vi tok med vogn med bag, sånn at når vi stoppa så kunne han ligge og sparke og bevege seg i den. Prøvde også å stoppe lenge, typ over en time når vi stoppa. Mat, bleieskift, kos og leik, så kjøyre mens han sov mest mulig. Tar en del ekstra tid, og han vart lei på slutten av dagen, men fint gjennomførbart. Og viss dykk bruker ein dag ekstra feks, så blir vel kvar dag ikkje så lang.

Eg synes du burde prøve! Nokre få dager i bilstol, med litt pauser og nye ppplevelser, tar ikkje barnet skade av! (Om dette var fast strekning kvar veke så hadde det blitt verre). 

Anonymkode: d64ef...817

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 23.43):

Hvorfor var det langt nok?

Anonymkode: 545ad...3e1

Pga hun ble utolmodig etter 15 minutter. Ble hysterisk og ville ut av stolen. Måtte underholdes og ta flere pauser underveis.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge babyen klarer å sove godt i bilstolen bør det gå fint. Bare vær forberedt på å ta hyppigere pauser og kortere kjøredager enn dere er vant til. Og jeg vil anbefale å ha bilstolen plassert slik at den som er passasjer kan sitte ved siden av babyen. Både mtp å følge med på hvilket humør babyen har og om det er behov for en pause, kunne underholde babyen, trøste og evt mate (hvis babyen får flaske, amming i bil kan jeg hilse og si at funker ganske dårlig).

Anonymkode: e8b52...b8f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.6.2023 den 17.14):

Hva tenker dere om å ta med en 4mnd gammel baby på roadtrip fra Oslo til Lofoten? Reisen ville inkludert mange stopp med soving i telt på veien og i Lofoten.

Anonymkode: 002b4...105

Ville ikke tatt med 3-åringen på en så lang kjøretur engang.

Anonymkode: feab9...79f

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjørte 9timer med en overnatting underveis med baby på akkurat 4mnd. Gikk supert, den sov veldig godt i bil. 

Anonymkode: 32fc5...954

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjørte 100 mil da eldste var 6 mnd gammel. Måtte stoppe hver time og overnattet tre ganger til og to ganger fra. Han ble lei etter en times tid. Så det gikk, men det tok tid. 

Anonymkode: 3a42b...d0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...