AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #41 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har også slike plager: mye trist, kort lunte, lav selvfølelse, alt føles mørkt og håpløst, ønsker meg bort (ser på husannonser og planlegger å flytte, bestiller ferier i hytt og gevær), ekstremt sliten og følsom for lyd/lys/varme, avlyser alle avtaler, blir hjemme fra jobb, klarer ikke engasjere meg i barna, null sexlyst osv osv. Mens ved eggløsning er jeg motsatt: energisk, glad, nesten euforisk, føler at jeg blir forelsket i alle jeg møter, begynner på masse prosjekter, avbestiller ferieturene jeg bestilte under PMS (for nå har jeg jo det så fint her hjemme), leker masse med barna og storkoser meg, møter venner, elsker jobben, har høy sexlyst ++ Det er en evig runddans. Jeg slipper slike store svingninger hvis jeg går på hormonprevensjon eller antidepressiva, men da blir jeg til gjengjeld veldig flat i humøret, mister all sexlyst og føler meg ikke som meg selv i det hele tatt. Synes det er så vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Har brukt kobberspiral og levd med denne PMS’en i mange år nå, men har time til gyn til høsten og vurderer å prøve hormonspiral igjen. Anonymkode: 2a14e...607 Skjønner at det finnes mange grader av dette her. Det må være helt forferdelig å bli så styrt av det! Anonymkode: 06cab...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #42 Del Skrevet 17. juni 2023 Her har jeg merket at det har blitt værre de siste mnd. Gjerne både ved eggløsning og mensen så nå er det på tide med noen tiltak og få det bedre. For dette orker jeg like lite som exen orka det🙈 Glad for tipset her oppe om kaffe og sukker, det skal jeg absolutt teste! Lykke til, til dere alle🤞 Vi er ikke mye enkle å leve med, det er sikkert 😛 Anonymkode: 06cab...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #43 Del Skrevet 17. juni 2023 Jeg føler med dere alle sammen. Disse hormonene er virkelig strevsomme. For min det hjalp det veldig å begynne på Cerazette, da forsvant både mens og svingninger. Jeg er 47 og i vinter kom det tilbake, plutselige anfall av skikkelig irritasjon. Det kom også nattesvette så nå står jeg på både Cerazette og Lenzetto, dvs jeg er i overgangsalderen. Det er synd vi ikke snakker om disse tingene høyt og tydelig ute i samfunnet. Jeg tror mange ekteskap kunne vert reddet hvis både vi kvinner og menn var informert om hva hormonene gjør og hvordan vi kan leve med det samt at det finnes hjelp å få. Anonymkode: 6a612...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #44 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Her har jeg merket at det har blitt værre de siste mnd. Gjerne både ved eggløsning og mensen så nå er det på tide med noen tiltak og få det bedre. For dette orker jeg like lite som exen orka det🙈 Glad for tipset her oppe om kaffe og sukker, det skal jeg absolutt teste! Lykke til, til dere alle🤞 Vi er ikke mye enkle å leve med, det er sikkert 😛 Anonymkode: 06cab...fc5 Vi må prøve absolutt alt vi kan. Nå har jeg kastet ut mannen og er klar for skilsmisse. Prøver å vise han denne tråden når mensen kommer. Jeg kan rett og slett ikke akseptere dette av meg selv lenger Anonymkode: 180b0...0a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 17. juni 2023 #45 Del Skrevet 17. juni 2023 Google PMDD og snakk med legen din. Jeg har fått god hjelp av antidepressiva i lutealfasen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #46 Del Skrevet 17. juni 2023 CrazyCatLady2500 skrev (36 minutter siden): Google PMDD og snakk med legen din. Jeg har fått god hjelp av antidepressiva i lutealfasen. Snakket med legen og jeg var på grensen til PMDD men ikke helt der. Får antidepressiva to uker før mensen. Anonymkode: 180b0...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #47 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner at det finnes mange grader av dette her. Det må være helt forferdelig å bli så styrt av det! Anonymkode: 06cab...fc5 Helt forferdelig Anonymkode: 180b0...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #48 Del Skrevet 18. juni 2023 Jeg blir noen ganger totalt ustabil, i noen dager i syklusen. Har da oftest sett det er 2-7 dager før mens. I det ustabile glefser jeg for ingen ting, ‘har piggene ute’, kan finne på å hyle og skrike ifm krangel (aldri ellers) og jeg kan få selvmordstanker og ønske samlivsbrudd. Så får det som regel over og jeg tenker tilbake at jeg jo var helt psyko. Nå har jeg hatt det slik igjen og når jeg sjekker syklusen så er jeg rundt eggløsning nå. Noen som vet om PMS/PMDD kan starte allerede fra eggløsning?🙈 Heldigvis er det ikke slik hver måned, men 2 uker med pms/pmdd er helt katastrofe😣 Anonymkode: 16677...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2023 #49 Del Skrevet 18. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg blir noen ganger totalt ustabil, i noen dager i syklusen. Har da oftest sett det er 2-7 dager før mens. I det ustabile glefser jeg for ingen ting, ‘har piggene ute’, kan finne på å hyle og skrike ifm krangel (aldri ellers) og jeg kan få selvmordstanker og ønske samlivsbrudd. Så får det som regel over og jeg tenker tilbake at jeg jo var helt psyko. Nå har jeg hatt det slik igjen og når jeg sjekker syklusen så er jeg rundt eggløsning nå. Noen som vet om PMS/PMDD kan starte allerede fra eggløsning?🙈 Heldigvis er det ikke slik hver måned, men 2 uker med pms/pmdd er helt katastrofe😣 Anonymkode: 16677...3b2 Huff så trist å lese. Har også merket at det skjer noe med meg rundt eggløsning. Som regel Veldig blid, men noen ganger en bitch Anonymkode: 180b0...0a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå