Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og da snakker jeg om menn jeg eventuelt liker veldig godt. Jeg strever innvendig med å finne på interessante ting å si , blir nervøs, fomlete, overfokusert på hvordan jeg ser ut . Tenker etter møtet at jeg så forferdelig sliten og dradd ut, sjekker lommespeil rett etterpå for å se hva han liksom nettopp så. Tenker at han tenker" oj , hun var rar " eller " hun hadde jeg ikke ville vært sammen med" osv. Ja, nå tenker dere sikkert at jeg er en usikker og umoden ung dame, men nei - jeg er snart 50 år og føler meg alltid så dum med menn jeg er interessert i , det er slitsomt. Jeg vet jo at jeg konverserer godt egentlig, er morsom og hyggelig, men det blir liksom bare til noe dumt i mitt eget hode når jeg er med et potensiell kjæreste emne. Ender med at jeg unngår han, selv om jeg egentlig vil se han. Ja, jeg trenger en selvtillit - boost. Men vil egentlig bare høre om noen har det på samme måte 😊

Anonymkode: 585d8...093

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper deg nok ikke å høre, men jeg er 100% motsatt. 

Anonymkode: 587f5...640

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig selvfølelse i nære relasjoner. Man kan ha godt selvbilde ellers men så fort det er nære relasjoner og snakk om sårbar posisjon blir noen underdanige og føler seg mindre verdt og blir redd for at de ikke er bra nok. Som oftest har det sammenheng med oppvekst eller livserfaringer og det er et mønster mange psykologer hjelper med å endre 

Anonymkode: a3040...1a6

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er 50?!?

du må nesten bare ta deg sammen eller leve med det

Anonymkode: af1a9...e04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dårlig selvfølelse i nære relasjoner. Man kan ha godt selvbilde ellers men så fort det er nære relasjoner og snakk om sårbar posisjon blir noen underdanige og føler seg mindre verdt og blir redd for at de ikke er bra nok. Som oftest har det sammenheng med oppvekst eller livserfaringer og det er et mønster mange psykologer hjelper med å endre 

Anonymkode: a3040...1a6

Hei, takk for godt svar, ja har vokst opp under omsorgsvikt, så henger nok sammen, mvh Ts

Anonymkode: 585d8...093

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også snart 50 og akkurat som deg; gjør og tenker de samme tingene. Henger nok sammen med dårlig selvbilde og ikke minst negative erfaringer i relasjoner gjennom et langt liv. Begynner å lure på om jeg er i kategorien evig singel…

Anonymkode: 058e1...1b4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Embrace it. Når du vet at du stresser og overanalyserer kan du si fra til deg selv både underveis og etterpå: "slapp av, du er god nok som du er".

Dagen etter at min utkårede fortalte meg at han alltid ville være min tenkte jeg plutselig at "nå kan jeg aldri møte ham igjen, alt jeg sier eller gjør kan nå dra ned det gode inntrykket han har av meg". Og vi kjente hverandre veldig godt før han innrømte å være forelsket i meg. Så jeg måtte resonnere meg frem til at han tåler at jeg er både dum og kjedelig innimellom.

Anonymkode: 061e7...153

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...