Gjest Gjest_Knut_* Skrevet 10. januar 2006 #1 Skrevet 10. januar 2006 Er nok for gammel til å si jente her inne så jeg spørr hva ,,,, feiler det dere voksne kvinner som holder denne mobilen så hellig,har min telefon i privat sammenheng og i jobb og mine barn kan bare låne den og glo alt di vill på absolutt allt!!!hvorfor alle disse hemeligheter,jeg tror snart det er et hemmelig våpen for å kontrollere venn samboer gifte menn.For fan min kone snerrrer etter mine barn hviss di så mye som glor på den mobilen hennes.
Gjest LoisLane Skrevet 10. januar 2006 #2 Skrevet 10. januar 2006 Jeg liker ikke så godt at folk kikker i mobilen min, det ligger private beskjeder der - det blir nesten som personlige brev. Men det hender ungene mine låner den, og jeg vet at mannen min er nysgjerrig og snoker litt i den innimellom. Kvinner er nok mer "intime" av seg og bruker mobilen på en litt annen måte enn menn, kanskje? Ta opp dette med kona di hvis det er et problem, da vel!
Gjest Gjest_knut_* Skrevet 10. januar 2006 #3 Skrevet 10. januar 2006 Jeg liker ikke så godt at folk kikker i mobilen min, det ligger private beskjeder der - det blir nesten som personlige brev. Men det hender ungene mine låner den, og jeg vet at mannen min er nysgjerrig og snoker litt i den innimellom. Kvinner er nok mer "intime" av seg og bruker mobilen på en litt annen måte enn menn, kanskje? Ta opp dette med kona di hvis det er et problem, da vel! ← Så les mine brev kone og barn di er personlige og men di siste jeg vil sjkule hvem jeg er overfor min KONE og barn.Siden du nevner at mannen din er nysjerrig også hva er det du skjuler for han daer det også privat.
Gjest LoisLane Skrevet 10. januar 2006 #4 Skrevet 10. januar 2006 Så les mine brev kone og barn di er personlige og men di siste jeg vil sjkule hvem jeg er overfor min KONE og barn.Siden du nevner at mannen din er nysjerrig også hva er det du skjuler for han daer det også privat. ← Jeg skjuler ingenting. Hva mener du med mobil terror, egentlig?
Annie Skrevet 10. januar 2006 #5 Skrevet 10. januar 2006 Jeg gjemmer ikke mobilen min, men jeg liker ikke at hverken sambo eller andre kikker i f.eks innboksen. Selvom det ikke ligger noe der han ikke kan se. Jeg kikker heller ikke i hans mob. Telefonen min er utover det til å brukes, og trenger noen å ringe så vær så god å bruk min.
Gjest Bellatrix Skrevet 11. januar 2006 #6 Skrevet 11. januar 2006 Jeg skjønner godt at hun ikke vil la barna leke med mobilen. De fleste har ting på mobilen som helst ikke bør slettes uten videre, og man vet aldri hva unger kan finne på. Å kalle det mobilterror at hun ikke liker at ungene bruker mobilen hennes uten lov synes jeg blir litt rart.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #7 Skrevet 11. januar 2006 Jeg skjuler ingenting. Hva mener du med mobil terror, egentlig? ← unskyld har nok vært litt utydlig med vilje akkueat her ja
Gjest gjesta Skrevet 11. januar 2006 #8 Skrevet 11. januar 2006 Min mobil er ikke tilgjengelig for mann og barn selv om det hender at ungene låner den. Like mye som at meldingene jeg skriver er private, så er meldinger jeg mottar minst like privat. Bare tenk dersom ei venninne sendte meg en sms om at hun var redd for at hun var gravid. Den var ment for meg og ikke unger eller mann.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #9 Skrevet 11. januar 2006 Man må passe på å slette mld fra elskeren fortløpende. Bare lagre "ufarlige" mld.
Tinken Skrevet 11. januar 2006 #10 Skrevet 11. januar 2006 Er heller ikke så glad i at folk "snoker" rundt på mobilen min. Noen meldinger er private selv om det kanskje ikke er så spennende for omverdenen. En annen ting er at tekstmeldinger fort kan misforstås av uvedkommende.
Gjest Gjesta Skrevet 11. januar 2006 #11 Skrevet 11. januar 2006 Min mobil er ikke hellig, men jeg vil da helst ha den for meg selv.........Her i huset setter vi pris på litt privatliv uten at det blir hysterisk. Jeg sier ofte til min mann at han kan bare gå i min lomme, min veske eller min jakke for å hente noe, men ingen av oss liker å "snoke" i den andre private ting...... Og vi har så vidt meg bekjent ingen hemmeligheter for hverandre
Nabodama Skrevet 11. januar 2006 #12 Skrevet 11. januar 2006 Hos oss er ikke mobilen mer privat enn hustelefonen, vi har begge mulighet til å se/ bruke hverandres mobil, og datteren vår spiller spill på dem osv. Nå er hun 13, så hun ødelegger jo ikke noe. Meldinger med følsomt innhold har jeg lite av, sånt snakkes om med venner istedet for å skrive sms. Ikke har jeg noe å skjule selv heller, eller hemmeligheter av noe slag, og trenger derfor ikke å ha mobilen som "privat", eller ha "privatliv" gjennom denne. Det samme mener mannen min, men det er ikke det samme som at vi til stadighet går inn på hverandres mobiler. Det skjer faktisk svært sjelden, kanskje nettopp fordi den ikke er "privat". Det er liksom ikke noe å lure på. Trenger en egentlig et eget privatliv når en er i et forhold? Privatliv i et forhold er etter min mening en del av livet partneren ikke får ta del i. Jeg trenger tid alene, men det er ikke det samme. Jeg gjør ikke noe da som min mann ikke får vite om, eller som jeg verner om som mitt.
Amanlis Skrevet 11. januar 2006 #13 Skrevet 11. januar 2006 Det sendes en del sms'er og mms'er som ikke er for barn. Derfor dynes jeg ikke de skal "snoke" i andres mobiltelefoner. Jeg har ikke behov for å sjekke kjærestens mobil, og han sjekker ikke min. Hvis en av oss får en melding og ber den andre om å lese den for vi er opptatt med noen annet, er det greit. Men hadde han lest meldingene mine hadde jeg nok følt meg mistenkeliggjort.
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 11. januar 2006 #14 Skrevet 11. januar 2006 Jeg er mer positiv til mobil terror enn stillestående terror, sånn på sikt.
Gjest GreenSky Skrevet 11. januar 2006 #15 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Mobilen, posten og pc-en er privat. Vil noen kikke, må de spørre om lov. Sånn er det bare. Endret 11. januar 2006 av GrønnSky
Gjest Gjest_mega_* Skrevet 11. januar 2006 #16 Skrevet 11. januar 2006 Jeg deler gjerne min mobil med familien, og sletter de meldinger som ikke bør vises til barna da også betroelser fra venninner, jeg synes at hvis man må ha private nedskrevne ting, så trenger det ikke ligge rett foran nesa på alle sammen
Cuba Skrevet 11. januar 2006 #17 Skrevet 11. januar 2006 Jeg deler gjerne min mobil med familien, og sletter de meldinger som ikke bør vises til barna da også betroelser fra venninner, jeg synes at hvis man må ha private nedskrevne ting, så trenger det ikke ligge rett foran nesa på alle sammen ← Hvorfor kaller du deg "mega" nå Knut??
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #18 Skrevet 11. januar 2006 kun min mann får lov til og nusse i min mobil.. ingen andre har noe der og gjøre
Annie Skrevet 11. januar 2006 #19 Skrevet 11. januar 2006 Jeg deler gjerne min mobil med familien, og sletter de meldinger som ikke bør vises til barna da også betroelser fra venninner, jeg synes at hvis man må ha private nedskrevne ting, så trenger det ikke ligge rett foran nesa på alle sammen ← Om det ligger i f.eks innboksen på mobilen syns ikke jeg det ligger rett foran nesa på alle. Da må de faktisk gå systematisk frem for å finne det som står der. Den som trenger å bruke mobilen min til å ringe med, kommer ikke rett inn i innboksen min.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #20 Skrevet 11. januar 2006 Hos oss er ikke mobilen mer privat enn hustelefonen, vi har begge mulighet til å se/ bruke hverandres mobil, og datteren vår spiller spill på dem osv. Nå er hun 13, så hun ødelegger jo ikke noe. Meldinger med følsomt innhold har jeg lite av, sånt snakkes om med venner istedet for å skrive sms. Ikke har jeg noe å skjule selv heller, eller hemmeligheter av noe slag, og trenger derfor ikke å ha mobilen som "privat", eller ha "privatliv" gjennom denne. Det samme mener mannen min, men det er ikke det samme som at vi til stadighet går inn på hverandres mobiler. Det skjer faktisk svært sjelden, kanskje nettopp fordi den ikke er "privat". Det er liksom ikke noe å lure på. Trenger en egentlig et eget privatliv når en er i et forhold? Privatliv i et forhold er etter min mening en del av livet partneren ikke får ta del i. Jeg trenger tid alene, men det er ikke det samme. Jeg gjør ikke noe da som min mann ikke får vite om, eller som jeg verner om som mitt. ← endelig fikk noen satt rktig ord på det stor takk fra deg fra en klønete trådstarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå