Gjest Chicchi Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Jeg raste ned i vekt etter fødsel og var i grunnen ganske fornøyd med det. Sluttet å amme da barnet var ti måneder. Det er cirka et halvt år siden. På de seks månedene har jeg blitt tyngre enn jeg har vært noen gang! Jeg er ikke overvektig på noen helst måte, men definitivt større og bredere og har måttet kaste noen av de minste klærne i skapet. Jeg bare lurer på hva som har skjedd. Har flere opplevd det? Jeg føler ikke at jeg spiser mer og jeg trener omtrent som før jeg fikk barn, men det virker som om kroppen min krever mer enn før for å holdes i form. Med det sagt, så forstår jeg at kroppen endrer seg med alderen. Men skal jeg slenge alt av klær som er for lite og bare akseptere min nye form, eller er det vanlig at man får tilbake kroppen man hadde når ungene er større?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 Ja! Veide vel åtte kilo mindre enn ved starten på graviditeten seks måneder etter fødsel. Etter halvannet år veier jeg fire kilo mer. Synes det er vanskelig å få kropp og hjerne til å forstå at jeg ikke trenger å spise like mye som da jeg ammet. Er så sulten, men innser jo at jeg spiser for mye, så jobber med å tolerere sult bedre.. Anonymkode: 59dc8...f5a 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Jepp, med førstemann gikk jeg ned (tok litt tid) ganske så mye , gikk lange trilleturer og ammet , men spiste stort sett hva jeg ville - men sikkert i realiteten ikke så store mengder da jeg seriøst var så mye på farten i permisjonen (etter 6-7 mnd, før det satt jeg stort sett å ammet..) i form av trilleturer /aktiviteter , at man gjerne da ikke går rundt å spiser hele tiden. så var perm over og full (stillesittende) jobb, og ammeslutt.. gikk opp ganske så mye.. desverre Anonymkode: 6b06e...672
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Men må skyte inn at jeg definitivt har akseptert at kroppen endrer seg endel etter barn, men sånn jeg var etter fødsel med førstemann ønsker jeg gjerne å være…det var ca matchvekt (i øvre skikte men jeg er fornøyd med det..) handler om å gjøre det beste ut av seg selv og DET føler jeg ikke at jeg klarer etter 2’barn, våkenetter, stressende hverdag med litt for mye usunn mat, og altfor lite trening og egenomsorg .. desverre((.. men nå blir yngstemann snart 2 år og håper og tror at det skal kunne løsne litt med det meste Anonymkode: 6b06e...672
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #5 Skrevet 16. juni 2023 Ja, var ned på ønsket vekt 10 måneder etter fødsel. Sluttet å amme og begynte igjen i stillesittende jobb når baby var 1 år. Gikk gradvis opp 4-5 kg det neste halve året. Har slitt med å komme ned igjen til matchvekt, men nå etter et kraftig kutt i søtsaker + mye sykdom har vekten endelig gått ned over igjen. Barnet er straks 2 år Anonymkode: 5cba6...05b
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #6 Skrevet 16. juni 2023 Jeg ammer enda, babyen er 10 måneder. Jeg raste raskt ned i vekt etter fødsel og veier det samme som før fødsel. Men jeg er forberedt på at når jeg stopper å amme så må jeg nok kutte ned på en del ting. Man forbrenner vel rundt 500 kalorier ekstra per dag ved fullamming, vet ikke hvor mye mindre det er når barnet går delvis over til fast føde men er nok ganske mye uansett så lenge man ammer. Dette tilsvarer jo en god treningsøkt på minst 1 time HVER eneste dag i tillegg til annen trening og aktivitet. Er veldig spent på når jeg slutter hvordan det kommer til å bli men er forberedt på at jeg må kutte ned litt på mat og kanskje være enda mer aktiv enn jeg allerede er. Anonymkode: 511be...0d4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #7 Skrevet 17. juni 2023 Jepp! Raste ned i vekt i babytiden, veide mindre da vi dro fra barsel enn før svangerskapet - og fortsatte å rase. Har ikke veid så lite som under permisjonen, siden jeg var sånn 14 år 😅 Men nå er ungen 3,5 år og jeg er tilbake til pregravid vekt + rundt 10 kg til😅 Vet ikke helt hva som har skjedd 🤷🏽♀️😅 Ammet til han var 1,5 år og vektoppgangen kom etter det. Anonymkode: 027e1...ba4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #8 Skrevet 17. juni 2023 Man forbrenner mer når man ammer, samt at man kanskje går tilbake til en mer sittestillende og roligere tilværelse når barnet begynner i bhg og man begynner på jobb igjen. Jeg er iallefall obs på det nå, ift hvor mye jeg beveger meg rundt for å passe på mini ect. Kontra når han begynner i bhg til høsten og jeg har mange timer hver dag der jeg ikke lenger må løpe rundt. Anonymkode: 407e3...c14
Gjest Albbas Skrevet 17. juni 2023 #9 Skrevet 17. juni 2023 Jepp... Amming forbrenner en del, så når man slutter må man spise mindre hvis man skal beholde vekta. 😑
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå