AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #1 Skrevet 16. juni 2023 Jeg er 100 % sykemeldt fra én jobb, men har to jobber. Den andre er jeg ikke sykemeldt fra. Spørsmålet mitt er: Hvor mye kan jeg jobbe i den andre jobben som jeg ikke er sykemeldt fra? Uten å miste sykepengene mine? Anonymkode: 3f834...d86
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #2 Skrevet 16. juni 2023 Ja. En kokk som brekker armen kan fremdeles fungere som lærer. Feks. Anonymkode: fed79...5cc
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #3 Skrevet 16. juni 2023 Jeg jobbet på to ulike avdelinger i kommunen. Var 100% sykmeldt fra plassen jeg jobbet 70%. Endte opp med å jobbe mellom 80 og 100% på den andre avdelingen jeg bare hadde 30% stilling. Meldte bare inn til NAV på skjemaet om sykmelding hvor mange timer jeg hadde jobbet. NAV var enig i denne ordningen, da jeg var i stand til å jobbe, men ikke på den plassen jeg opprinnelig var. Dette var mens jeg ventet på omplassering. Men ta kontakt med NAV om du lurer. Anonymkode: 3329e...3e0
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #4 Skrevet 16. juni 2023 Nav regner ut hva inntektstapet ditt er. Hvis du tidligere jobbet 50% i hver jobb og tjente like mye i hver. For så å bli sykemeldt fra den ene, så har du 50% inntektstap og det er det du får fra nav. Hvis du øker stillingen din i den andre jobben til 100%, så har du ikke noe inntektstap. Og får heller ikke noe utbetalt fra nav. Hvis du øker den andre stillingen med 30%, så har du 20% inntektstap og det er det du får i sykepenger. Anonymkode: 7a2dc...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå